Przerwa produkcyjna w gliwickiej fabryce Opla

    Przerwa produkcyjna w gliwickiej fabryce Opla

    Zdjęcie autora materiału

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Od czwartkowego wieczora do najbliższej środy włącznie gliwicka fabryka Opla wstrzyma produkcję samochodów. Dyrekcja zakładu liczy, że przestój uda się odrobić pracą w soboty w styczniu i lutym przyszłego roku.
    - Zawieszamy produkcję na cztery dni i jedną zmianę. Powodem jest konieczność dostosowania wielkości produkcji do zamówień produkcyjnych - wyjaśnił w czwartek dyrektor gliwickiego zakładu, Andrzej Korpak.

    Przypomniał, że tegoroczny plan zakłada wyprodukowanie w Gliwicach 174 tys. samochodów. Według dyrektora, ten poziom nie jest zagrożony. Aby osiągnąć taką właśnie wielkość, zdecydowano o kilkudniowej przerwie w produkcji.


    Korpak wyjaśnił, że z powodów ekonomicznych - przede wszystkim kosztów energii, zużywanej przez najbardziej energochłonne wydziały: tłoczni czy lakierni - korzystniejsze jest wstrzymanie produkcji na kilka dni, niż ciągła produkcja, ale na mniejszą skalę.

    W czasie przestoju pracownicy mają wolne dni, które powinni odrobić w początkach przyszłego roku. Gdyby sytuacja rynkowa na to nie pozwoliła, skorzystają z tzw. postojowego - ale nie teraz, a dopiero za kilka miesięcy. Na takie rozwiązanie pozwala stosowany w fabryce czteromiesięczny okres rozliczeniowy (od listopada do lutego). Dyrektor jest jednak przekonany, że przyszły rok przyniesie ożywienie popytu i pozwoli na zwiększenie produkcji.

    Ograniczenia produkcyjne w gliwickiej fabryce zastosowano także we wrześniu, kiedy z powodu zmniejszonego popytu na samochody fabryka nie pracowała przez trzy kolejne piątki. Mimo przerw tegoroczna produkcja będzie i tak znacząco większa od ubiegłorocznej, kiedy fabrykę opuściło ponad 158,7 tys. samochodów. Zdolności produkcyjne zakładu sięgają 207 tys. aut rocznie.

    W październiku w zakładzie ruszyła produkcja trzydrzwiowej wersji opla astry IV. Inwestycja pochłonęła 325 mln zł (80 mln euro). Gdy w sierpniu 2012 r. rozpocznie się produkcja wersji sedan, łączne nakłady sięgną 120 mln euro. Natomiast w styczniu 2013 r. ma ruszyć produkcja astry-kabrioleta.

    Wśród 174 tys. samochodów wyprodukowanych w tym roku przeważającą część stanowi pięciodrzwiowa astra IV, ok. 17 tys. wersja trzydrzwiowa, a ok. 20 tys. - astra III. W przyszłym roku trzydrzwiowej astry GTC ma być ok. 60-70 tys. Gliwicki zakład zatrudnia obecnie ok. 3 tys. pracowników. PAP

    * CZYTAJ KONIECZNIE:

    Katastrofa samolotu Cirrus w Pyrzowicach. NAJNOWSZE USTALENIA, NIEZNANE FAKTY, RELACJE ŚWIADKÓW
    TOP 14 poszukiwanych przestępców w woj. śląskim ZOBACZ ICH TWARZE

    *Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera


    Ciekawostka! Jedno z miast woj. śląskiego odbudowało swoje średniowieczne mury! [ZDJĘCIA]
    Mieszkańcy kontra górnicy - wojna w Bytomiu o fedrowanie. KTO MA RACJĘ?

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama