Eksperci: Wizerunek Śląska zależy od postrzegania górnictwa

    Eksperci: Wizerunek Śląska zależy od postrzegania górnictwa

    Zdjęcie autora materiału

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Eksperci: Wizerunek Śląska zależy od postrzegania górnictwa
    1/26
    przejdź do galerii

    ©arc.

    Sposób, w jaki swój wizerunek kształtują liderzy branży górniczej, w dużej mierze wpływa na postrzeganie całego Górnego Śląska oraz zawodu górnika - oceniają autorzy pierwszego raportu na temat medialnego wizerunku górnictwa węgla kamiennego.
    NAJNOWSZE INFORMACJE Z KOPALŃ I SPÓŁEK WĘGLOWYCH

    Opracowany przez firmy Imago Public Relations i Press-Service Monitoring Mediów raport "Wizerunek branży górniczej 2010-2011" zaprezentowano podczas poniedziałkowej konferencji poświęconej górnictwu w Katowicach, zorganizowanej przez grupę Polskiego Towarzystwa Wspierania Przedsiębiorczości (PTWP).


    Autorzy raportu wyliczyli, że dzięki przekazowi w mediach (tzw. publicity) liderzy wizerunkowi branży górniczej zyskali w ostatnim roku - w przeliczeniu na tzw. ekwiwalent reklamowy - 36 mln zł. Ponad 15 mln zł przyniosło komunikowanie planowanych inwestycji i raportowanie bieżącej sytuacji firmy. Spółki wizerunkowo traciły najwięcej przez strajki, katastrofy i wyroki sądowe.

    GÓRNICTWO 2011: ZAWÓD GÓRNIKA TRACI PRESTIŻ

    Eksperci podkreślają, że to, na ile skutecznie podmioty z branży górniczej komunikują się z otoczeniem, decyduje także o wizerunku regionu oraz postrzeganiu zawodu górnika przez osoby spoza branży.

    EXPOSE PREMIERA TUSKA: GÓRNICY STRACĄ PRZYWILEJE EMERYTALNE?

    W analizowanym okresie w prasie pojawiało się od ponad 300 do 500 publikacji miesięcznie - w zdecydowanej większości (ponad 75 proc.) neutralnych i niemal po równo: negatywnych (blisko 12 proc.), jak i pozytywnych (nieco ponad 12 proc.) W większości były to duże, opiniotwórcze materiały prasowe (blisko 39 proc. wszystkich analizowanych publikacji).

    "Branża górnicza należy do najczęściej komentowanych w mediach gałęzi rodzimego przemysłu. Zdecydowana większość publikacji traktujących o górnictwie dotyczy graczy branżowych" - powiedział dyrektor generalny Press-Service Monitoring Mediów, Sebastian Bykowski.

    Podkreślił, że ze względu na specyfikę górnictwa, wizerunek firm przemysłu wydobywczego jest wyjątkowo wrażliwy. "Najbardziej obciążające wizerunkowo dla graczy branżowych są wypadki, katastrofy i protesty, z jakimi przychodzi zmierzyć się - również pod względem komunikowania - firmom" - wskazał Bykowski.

    * CZYTAJ KONIECZNIE:

    Katastrofa samolotu Cirrus w Pyrzowicach. NAJNOWSZE USTALENIA, NIEZNANE FAKTY, RELACJE ŚWIADKÓW
    TOP 14 poszukiwanych przestępców w woj. śląskim ZOBACZ ICH TWARZE

    *Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera


    Agnieszka Cisak. Seksowna góralka walczy o koronę Miss Polski [Zobacz ZDJĘCIA]
    Kolejny cenny zabytek poszedł z dymem! Dramatyczne zdjęcia pożaru w Katowicach

    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zaborowski ekspertem??

      robert-src (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 76 / 54

      aż ze śmiechu się oplułem.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Polski węgiel jest drogi, górnicze emerytury kłują w oczy

      oj ni ma jak Ślunsk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 77 / 46

      za 20 lat większość złóż się wyczerpie i nastanie koniec Śląska, na hałdach wyrosną lasy, bloki się rozsypią, gorole wrócą skąd przybyli i cały Ślunsk będzie liczył 800 ludzi a Katowice 120 tys.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama