Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Echo Investment chce zbudować galerię handlową na południu Katowic

Wioleta Niziołek/Echo Miasta
Tak wygląda Galeria Echo w Kielcach - realizacja Echo Investment
Tak wygląda Galeria Echo w Kielcach - realizacja Echo Investment Echo Investment
O planach kieleckiego developera Echo Investment jako pierwszy poinformował branżowy portal, choć sam inwestor nie chciał się jeszcze chwalić. - Koncepcja jest dopiero w opracowaniu - mówi Wojciech Gepner, rzecznik spółki.

Wczesne plany zakładają jednak budowę centrum handlowego między ulicami Kościuszki i Kolejową, w południowej części miasta. Galeria ma mieć 120 tys. metrów kw. powierzchni, na której znajdzie się miejsce dla ok. 200 sklepów, 9 - salowego kina, kręgielni, klubu fitness, lokali rozrywkowych i usługowych. Do tego parking na ok. 1800 samochodów. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2015 rok.

ZOBACZ NOWE WIZUALIZACJE DWORCA PKP I GALERII KATOWICKIEJ

Echo Investment zrealizowało już w Polsce dwadzieścia centrów handlowych różnej wielkości, każdą decyzję o nowej lokalizacji poprzedzając analizą rynku i wstępnymi rozmowami z potencjalnymi najemcami. - Budujemy obiekty w lokalizacji, która może zafunkcjonować - mówi Gepner. - Rynek śląski jest rynkiem bardzo dojrzałym. Tu powstawały pierwsze centra handlowe i tych obiektów jest dużo, ale wciąż jest jeszcze miejsce dla kolejnych - dodaje Gepner.

Katowice na brak inwestorów z tej branży nie mogą narzekać. Buduje się Galeria Katowicka, galeria powstanie też w Supersamie. Inne miasta starają się o centra handlowe. - Jako jedno z nielicznych miast przy DTŚ mamy jeszcze atrakcyjne tereny pod inwestycje. W tej chwili zabiegamy o centrum handlowe 5 gerenacji, czyli jedno z najnowocześniejszych. To z jednej strony walka z 16 - procentowym bezrobociem, z drugiej konkretne wpływy do miejskiego budżetu - mówi Dawid Kostempski, prezydentŚwiętochłowic.W Siemianowicach z podobnych powodów cieszą się z centrum handlowo - biurowego "Green center", które ma tu powstać do 2014 roku.

Większość nowych obiektów łączy już dziś handel z rozrywką. - Określamy to terminem retailtainment. To wartość dodana do obiektu handlowego pozwalająca na zwiększenie jego konkurencyjności. Deweloperzy starają się również wyróżniać swoje nieruchomości niekonwencjonalną architekturą. Jednak nadal kluczowymi czynnikami pozostaje lokalizacja oraz dobór najemców - mówi Flavie Appeyroux z Reed Midem, organizatora targów Mapic poświęconym nieruchomościom handlowym.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty