Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czytelnik z Pszczyny wpłaca pieniądze, które wędrują kilka dni na konto

Monika Krężel
Płacenie rachunków w sklepowych kasach jest bardzo wygodne
Płacenie rachunków w sklepowych kasach jest bardzo wygodne Wojciech Barczyński
Nasz Czytelnik z Pszczyny co miesiąc ma plik rachunków do zapłacenia. - Nie korzystam z internetu, wpłacam pieniądze tradycyjnie, na blankietach. Zastanawia mnie to, że one na konto odbiorcy nigdy nie mogą dojść na czas. Dostaję tylko ponaglenia, że wpłaty nie ma - denerwuje się.

Pan Piotr (nazwisko i adres do wiadomości redakcji) mieszka nieopodal marketu Kaufland.
- Od jakiegoś czasu w kasie supermarketu można też wnosić opłaty - mówi Czytelnik. - Odpowiada mi to, bo i tak robię tam zakupy. Przy okazji płacę więc za wodę, prąd, gaz, telefon i Cyfrowy Polsat. Poza tym w markecie jest taniej niż na poczcie i nie ma kolejek.

Wpłat w pszczyńskim markecie można dokonać za pomocą "Wygodnych rachunków"; te punkty przyjmowania płatności należą do banku Pekao SA.

- Zapewniamy, że wpłaty, które otrzymujemy z centrów handlowych posiadających fu-kcję "Wygodne rachunki", są natychmiast przesyłane na konto odbiorców przelewów - mówi Tomasz Bogusławski z biura prasowego Banku Pekao SA. - Sklepy przesyłają nam każdego dnia jeden plik z wszystkimi dokonanymi przez klientów operacjami. Przykładowo: gdy pieniądze trafią na nasze konto wieczorem, już następnego dnia rano dokonywany jest przelew na konto odbiorcy - pierwszą sesją, za pomocą której rozliczają się banki między sobą. Nie jest więc możliwe, aby wpłata następowała dopiero po kilku dniach. Wystawca rachunku może otrzymać należne środki już następnego dnia po ich wpłaceniu przez płatnika - wyjaśnia.

Zdarza się, że wpłacane przez pana Piotra pieniądze nie pojawiają się na koncie odbiorcy.
- Raz na pół roku muszę płacić np. odsetki w wysokości 6 złotych, bo rachunku za prąd nie regulowałem w terminie - opowiada. - Zastanawiam się, gdzie trafiają te pieniądze, bo przecież płacę z kilkudniowym wyprzedzeniem. Najbardziej denerwują mnie plansze, które pojawiają się w telewizji. Cyfrowy Polsat ciągle mnie bombarduje informacjami, że albo zbliża się termin płatności, albo już minął. Dostaję też SMS-y z ponagleniami. Ostatnio zadzwoniłem do nich i powiedziałem, że sobie tego nie życzę. Przecież te pieniądze wpłacane są później nie z mojej winy. Dawniej liczyła się data stempla pocztowego, a dzisiaj wszyscy patrzą na konto. A po drodze gdzieś te pieniądze płyną. Tylko nie wiem, dokąd - dodaje Czytelnik.

A na poczcie?

Poczta Polska realizuje usługę przyjmowania wpłat na rachunki bankowe "Standard". Zlecenie przekazania środków pieniężnych na określony rachunek bankowy można dokonać w każdej placówce pocztowej lub u listonosza wiejskiego. Usługa ta polega na przyjmowaniu od klientów wpłat w formie gotówkowej, na podstawie blankietu wpłaty na rachunek bankowy, a następnie przekazaniu środków pieniężnych do banku na rachunek wskazany przez klienta.

Warto wiedzieć, że banki nie rozliczają się między sobą na zasadzie ciągłej, ale kilka razy w ciągu doby. Są to tzw. sesje. Pierwsza sesja ma miejsce o godzinie 9.

Zgodnie regulaminem wpłata na rachunek bankowy "Standard" włączana jest do rozliczeń międzybankowych w postaci elektronicznej najpóźniej pierwszą sesją w drugim dniu roboczym po dniu przyjęcia wpłaty. Dalszy bieg wpłaty zależy już od banku odbiorcy wpłaty oraz od sposobu i czasu zaliczania wpływów na rachunki swoich klientów w danym banku. Z kolei wpłaty z tytułu ZUS i US przekazywane są do rozliczeń międzybankowych w pierwszym dniu roboczym (nocną sesją) po dniu przyjęcia wpłaty.

Wszelkie informacje na temat usług finansowych świadczonych przez Pocztę Polską znajdują się na stronie internetowej (www.poczta-polska.pl).

* CZYTAJ KONIECZNIE:

*REKORDOWY 20. FINAŁ WIELKIEJ ORKIESTRY ŚWIĄTECZNEJ POMOCY W WOJ. ŚLĄSKIM
*NAJŁADNIEJSZE SZOPKI WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO - ZOBACZ ZDJĘCIA
*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

WIELKI KONKURS. Pokaż zimę na Śląsku i wygraj narciarski WEEKEND!Wybieramy NAJFAJNIEJSZĄ CHOINKĘ w woj. śląskim. ZAGŁOSUJ na swoją!
*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Dlaczego Cyfrowy Polsat przypomina swoim klientom o płatnościach

Olga Zomer, rzecznik prasowy Cyfrowego Polsatu SA
Komunikaty wysyłane są do klientów z różnych powodów, np. przypomnienia o zbliżającym się terminie płatności bądź poinformowania o zaległościach w płatnościach. Wyłączenie sygnału jest ostatecznością i może nastąpić w przypadku długo utrzymujących się zaległości w regulowaniu rachunków.

Jeśli chodzi o czytelnika z Pszczyny, to zawarł z nami umowę w lipcu 2011 r. i przez pierwsze 3 miesiące był zwolniony z opłat abonamentowych. Pierwsza wpłata powinna wpłynąć na nasze konto do 19.10.2011 r. (zgodnie z Regulaminem Świadczenia Usług za dzień zapłaty uznaje się dzień zaksięgowania środków na koncie CP), a kolejne do 19. dnia każdego miesiąca.

W związku z tym, że 19 października kończył się okres promocyjny, 5 października wysłaliśmy do abonenta informację na dekoder przypominającą o końcu promocji oraz konieczności terminowego uregulowania wpłaty. Podobną informację skierowaliśmy do klienta w wiadomości SMS-owej 14 października.

Mimo podjętych działań, w przypadku czytelnika wpłata nie pojawiła się na naszym koncie 19 października. Dlatego podjęliśmy kolejne działania informujące o konieczności dokonania płatności. W konsekwencji wpłata została zaksięgowana na naszym koncie 26 października.

W następnym okresie rozliczeniowym także wysłaliśmy na dekoder do abonenta informację przypominającą o zbliżającym się terminie płatności. Wpłata wpłynęła na nasze konto 18 listopada, a kolejna 21 grudnia. Podejmowane przez nas działania są zgodne z zapisami Regulaminu Świadczenia Usług oraz prowadzone w trosce o komfort i bezpieczeństwo naszych klientów, którzy nie muszą pamiętać wszystkich terminów płatności oraz martwić się o ewentualne zaległości. Z tego względu taka inicjatywa jest doceniana przez naszych abonentów.

Być może w opisanym przypadku kłopotem są dłuższe terminy realizacji płatności przez instytucje, w których abonent dokonuje wpłat.

Jeśli znasz inne atrakcje, które kosztują fortunę, daj znać.
Pisz na [email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!