Ważne
    Katowice: Trwa budowa zadaszenia peronu 2 dworca PKP...

    Katowice: Trwa budowa zadaszenia peronu 2 dworca PKP [ZDJĘCIA i WIDEO]

    LOTA

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Katowice: Trwa budowa zadaszenia peronu 2 dworca PKP [ZDJĘCIA i WIDEO]
    1/10
    przejdź do galerii

    ©LOTA

    Podczas gdy na placu Szewczyka w Katowicach powstają kondygnacje dworca i galerii handlowej, olbrzymia stalowa konstrukcja stawiana jest na remontowanym peronie drugim katowickiej stacji PKP. Konstrukcję długą na 160 metrów pokryje blacha i przepuszczający światło poliwęglan - to będzie nowe zadaszenie dworcowych peronów. Wiat będzie tyle ile peronów - cztery, w ostatnim etapie robót zostaną połączone w jedną.
    Dach stacji - nad peronami i torami - będzie się składał z mniejszych kawałków o długości 60 cm, co szósty element będzie poliwęglanowy, pozostałe to blacha. Konstrukcja wyrasta na razie tylko z modernizowanego peronu drugiego. PLK na wszystkich czterech peronach zleca m.in. wymianę torów, podkładów, rozjazdów, przebudowę odwodnienia między torami i sieci trakcyjnej. Po remoncie jest peron pierwszy, tu wiaty jednak nie ma, są za to budki przypominające te z przystanków komunikacji miejskiej.

    - Jej budowa nie była uwzględniona w budżecie robót na peronie 1. Wszystko pod nią jest na peronie przygotowane, ale zostanie wykonana w kolejnym etapie inwestycji - uspokaja Jacek Karniewski, rzecznik śląskiego oddziału PLK.


    KIELICHY DWORCA PKP W KATOWICACH PNĄ SIĘ DO GÓRY! [ZDJĘCIA i WIDEO]

    Nie wiadomo, w którym. Modernizacja peronów jest prowadzona wedle zasady, że jeden z peronów jest wyłączony i przebudowywany, trzy przejezdne. - Przy stawianiu konstrukcji peron pierwszy trzeba będzie ponownie zamknąć - zapowiada Karniewski. Dlatego możliwe, że tu wiata pojawi się dopiero pod koniec roku, a wcześniej remontowane będą kolejne perony - trzeci, potem czwarty.

    Wiadomo że z poślizgiem zakończy się remont peronu drugiego, bo roboty ziemne wstrzymał ostry mróz w lutym, i remontu nie uda się zakończyć w marcu. Znacznie dłuższe było opóźnienie zeszłoroczne - z modernizacją peronu 1, która przedłużyła się o prawie rok, po tym jak robotnicy pod torami znaleźli fragmenty fundamentów starych kamienic.











    SŁYNNE KIELICHY WRACAJĄ! TRWA BUDOWA DWORCA W KATOWICACH - ZOBACZ ZDJĘCIA

    Tym razem remontem i budową wiat zajmuje się jedna firma. - Nie będzie więc żadnych przetargów i przedłużających procedur - zapewnia Karniewski. - Wszystkie etapy modernizacji planujemy zakończyć do końca tego roku - dodaje.
    Etapy zakładają także modernizację przejść podziemnych i dworcowych tuneli. Obecnie roboty trwają w przejściu od strony zachodniej, to jest wyjazdu na Gliwice i w tunelu środkowym.

    - Czyszczone są ściany pokryte płytkami z trawertynu, uzupełniane ubytki i kładziona nowa posadzka - wymienia rzecznik. Oba wyremontowane przejścia mają być otwarte z końcem kwietnia. Wówczas czynna ma być też winda w przejściu środkowym.

    Koszt wszystkich robót zleconych przez PLK, to około 60 mln zł.

    * CZYTAJ KONIECZNIE:

    *NAJZABAWNIEJSZE ŚLĄSKIE SŁOWA - WYNIKI PLEBISCYTU
    *WSTRZĄSAJĄCA HISTORIA ŚMIERCI MAGDY Z SOSNOWCA - POZNAJ SZCZEGÓŁY
    Codziennie rano
    najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-
    mail. Zapisz się do
    newslettera



    *ALE FUTURYSTYKA! Zobacz jak będą wyglądać Katowice w 2015 roku. WIZUALIZACJE
    *Niesamowicie GORĄCE DZIEWCZYNY na mroźne dni. Zobacz FOTKI Queen Śląska i Zagłębia


    Czytaj także

      Komentarze (5)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Falista blacha moze juz zostac na dlugie lata nad peronami dworca Katowice ...

      Jedno Miasto (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35 / 32

      ... gdyby jednak aglomeracja katowicka przerodzila sie w JEDNO MIASTO,
      to z wladzami takiego 2 milionowego miasta trzebaby sie juz bylo liczyc.

      Miejmy nadzieje ze z chwila powstania Wielkich...rozwiń całość

      ... gdyby jednak aglomeracja katowicka przerodzila sie w JEDNO MIASTO,
      to z wladzami takiego 2 milionowego miasta trzebaby sie juz bylo liczyc.

      Miejmy nadzieje ze z chwila powstania Wielkich Katowic / Silesia /
      ktos zainteresuje sie i wygladem dworca KATOWICE CENTRUMzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zadaszenie peronow dworca

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 55 / 70

      Cytat:
      Zgadzam się choć nie do końca.
      1) jeśli będzie przebudowywany np. dworzec w W-wie, to na 100% nie będzie blachy falistej. Metro, choć może uzasadnione, stawia się nie bacząc na koszty.
      2)...rozwiń całość

      Cytat:
      Zgadzam się choć nie do końca.
      1) jeśli będzie przebudowywany np. dworzec w W-wie, to na 100% nie będzie blachy falistej. Metro, choć może uzasadnione, stawia się nie bacząc na koszty.
      2) biedny kraj? raczej wątpię. inna sprawa że ogromną część kasy można ściągnąć z budżetu UE
      3) czy bęzie czysto? może na początku tak, a później - o ile znajdująca się obok galeria handlowa nie przypilnuje władz kolei - wszystko powróci do normy. Tu z resztą sami jesteśmy sobie winni rzucając wszędzie śmieci, pety, sikając, smarkając i plując byle gdzie
      Myślę więc że to nie do końca bieda w Polsce, a nasza mentalność. Nie dbamy o nasze otoczenie. Inna sprawa, że decydenci myślą bardzo krótkoterminowo. Chcą się wykazać aktywnością póki mogą, wziąć kasę i za parę lat nie myśleć już o tym, że postawili barak z blachy falistej w centrum stolicy aglomeracji Śląska. Tak nie powinno być.
      Cieszyć się byle czym? Raczej nie. Zasada jest taka: jak jesteś biedny kupuj drogie ale dobre jakościowo rzeczy, żeby Ci dłużej służyły.
      Tak więc z całym szacunkiem ale jestem Polakiem i chcę wymagać od Polski, żebym ja , moje dzieci i potem wnuki nie musiały się wstydzić że mieszkają w mieście, które przypomina fabryczne wiaty.
      Z całym szcunkiem do wypowiedzi poprzednika



      Tak wlascnie: jesliby chodzilo o jakis dworzec w Warszawie, to tam blachy falistej by nie bylo.

      Dobrze, ze coraz wiecej Polakow mieszkajacych na G.Slasku zauwaza,
      ze czas byloby skonczyc z przedluzajaca sie "odbudowe Warszawy"
      - w mysl hasla "caly narod odbudowuje Stolice" ( z cegiel z ziem zachodnich).

      Warszawa odstrzelila od reszty kraju,
      dzieki centralistycznemu ustrojowi.
      Wszystko co najlepsze dla stolicy,
      a dla reszty kraju to co zostanie.

      Nie nalezy sie dziwic, ze powataja takie partie jak RAS,
      czy w wyborach samorzadowych coraz czesniej sukces odnosza likalne ugrupowania,
      takie jak prezydenta Wroclawia, czy prezydenta Uszoka.

      Slazacy porownuja G.Slask do Niemiec i maja do tego prawo.
      To porownanie wyglada fatalnie.
      Ale choc Polacy zamieszkuja masowo na G.Slasku stosunkowo niedawno,
      to jednak juz od wielu generacji i maja tez swiadomosc,
      ze bezposrednio po przylaczeniu (czesci) G.Slaska do Polski w 1922 r.,
      bylo tak, ze biorac pod uwage poziom zycia:
      - G.Slask mial poz. nr. 1
      - Poznan nr. 2
      - a Warszawa dopiero nr. 3

      Jaka dzis pozycie zajmuje G.Slask w Polsce, lepiej nie mowic (...).
      Malo tego
      afera z ustawa metropolitalna dla aglomeracji katowickiej ciagnie sie juz ponad 6 lat rzadow PO,
      plus okres rzadow PiS
      I DO DZISJAJ - po tylu latach - NAWET PROJEKT USTAWY NIE WPLYNAL DO SEJMU.
      .......................................................................................................................................
      To "cos" jest przykladem celowej antyslaskiej dzialalnosci warszawskiej centrali.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      60 milionow zl. na przebudowe peronow, tuneli i przejsc, oraz zadaszenia, to bardzo malo ...

      so so ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 75 / 62

      ... za takie pieniadze nie da sie zrobic "wizytowki Katowic",
      ale moze byc lepiej niz bylo.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Moze i bzytkie "wiaty" nad peronami, moze nie pasuja do wizerunku 2 milionowej aglomeracji katowicki

      to nie Kattowitz, ale jest jako tako (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 60 / 58

      ... ale tez nie ma co wymagac od Polski.
      Tak czy owak jest to najwieksza inwestycja kolejowo-dworcowa
      (dworzec kolejowo-autobusowy, tunel i podziemny parking, oraz Galerai Handlowa)
      w historii...rozwiń całość

      ... ale tez nie ma co wymagac od Polski.
      Tak czy owak jest to najwieksza inwestycja kolejowo-dworcowa
      (dworzec kolejowo-autobusowy, tunel i podziemny parking, oraz Galerai Handlowa)
      w historii Polski:
      wczesniej byly wielkie inwestycje kolejowe, ale wczesniej nie bylo wogole Polski,
      tylko Niemcy, Austria i Rosja.
      Polska jest w sumie biedna i prosze nie narzekac, ze cos nie jest tak.
      Bedzie przynajmniej czysto, co jak na warunki polskie jest i tak niesamowitym osiagnieciem.
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      polemika

      podatnik!!! (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 73 / 64

      Zgadzam się choć nie do końca.
      1) jeśli będzie przebudowywany np. dworzec w W-wie, to na 100% nie będzie blachy falistej. Metro, choć może uzasadnione, stawia się nie bacząc na koszty.
      2) biedny...rozwiń całość

      Zgadzam się choć nie do końca.
      1) jeśli będzie przebudowywany np. dworzec w W-wie, to na 100% nie będzie blachy falistej. Metro, choć może uzasadnione, stawia się nie bacząc na koszty.
      2) biedny kraj? raczej wątpię. inna sprawa że ogromną część kasy można ściągnąć z budżetu UE
      3) czy bęzie czysto? może na początku tak, a później - o ile znajdująca się obok galeria handlowa nie przypilnuje władz kolei - wszystko powróci do normy. Tu z resztą sami jesteśmy sobie winni rzucając wszędzie śmieci, pety, sikając, smarkając i plując byle gdzie
      Myślę więc że to nie do końca bieda w Polsce, a nasza mentalność. Nie dbamy o nasze otoczenie. Inna sprawa, że decydenci myślą bardzo krótkoterminowo. Chcą się wykazać aktywnością póki mogą, wziąć kasę i za parę lat nie myśleć już o tym, że postawili barak z blachy falistej w centrum stolicy aglomeracji Śląska. Tak nie powinno być.
      Cieszyć się byle czym? Raczej nie. Zasada jest taka: jak jesteś biedny kupuj drogie ale dobre jakościowo rzeczy, żeby Ci dłużej służyły.
      Tak więc z całym szacunkiem ale jestem Polakiem i chcę wymagać od Polski, żebym ja , moje dzieci i potem wnuki nie musiały się wstydzić że mieszkają w mieście, które przypomina fabryczne wiaty.
      Z całym szcunkiem do wypowiedzi poprzednikazwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama