Dach stacji - nad peronami i torami - będzie się składał z mniejszych kawałków o długości 60 cm, co szósty element będzie poliwęglanowy, pozostałe to blacha. Konstrukcja wyrasta na razie tylko z modernizowanego peronu drugiego. PLK na wszystkich czterech peronach zleca m.in. wymianę torów, podkładów, rozjazdów, przebudowę odwodnienia między torami i sieci trakcyjnej. Po remoncie jest peron pierwszy, tu wiaty jednak nie ma, są za to budki przypominające te z przystanków komunikacji miejskiej.
- Jej budowa nie była uwzględniona w budżecie robót na peronie 1. Wszystko pod nią jest na peronie przygotowane, ale zostanie wykonana w kolejnym etapie inwestycji - uspokaja Jacek Karniewski, rzecznik śląskiego oddziału PLK.
KIELICHY DWORCA PKP W KATOWICACH PNĄ SIĘ DO GÓRY! [ZDJĘCIA i WIDEO]
Nie wiadomo, w którym. Modernizacja peronów jest prowadzona wedle zasady, że jeden z peronów jest wyłączony i przebudowywany, trzy przejezdne. - Przy stawianiu konstrukcji peron pierwszy trzeba będzie ponownie zamknąć - zapowiada Karniewski. Dlatego możliwe, że tu wiata pojawi się dopiero pod koniec roku, a wcześniej remontowane będą kolejne perony - trzeci, potem czwarty.
Wiadomo że z poślizgiem zakończy się remont peronu drugiego, bo roboty ziemne wstrzymał ostry mróz w lutym, i remontu nie uda się zakończyć w marcu. Znacznie dłuższe było opóźnienie zeszłoroczne - z modernizacją peronu 1, która przedłużyła się o prawie rok, po tym jak robotnicy pod torami znaleźli fragmenty fundamentów starych kamienic.
SŁYNNE KIELICHY WRACAJĄ! TRWA BUDOWA DWORCA W KATOWICACH - ZOBACZ ZDJĘCIA
Tym razem remontem i budową wiat zajmuje się jedna firma. - Nie będzie więc żadnych przetargów i przedłużających procedur - zapewnia Karniewski. - Wszystkie etapy modernizacji planujemy zakończyć do końca tego roku - dodaje.
Etapy zakładają także modernizację przejść podziemnych i dworcowych tuneli. Obecnie roboty trwają w przejściu od strony zachodniej, to jest wyjazdu na Gliwice i w tunelu środkowym.
- Czyszczone są ściany pokryte płytkami z trawertynu, uzupełniane ubytki i kładziona nowa posadzka - wymienia rzecznik. Oba wyremontowane przejścia mają być otwarte z końcem kwietnia. Wówczas czynna ma być też winda w przejściu środkowym.
Koszt wszystkich robót zleconych przez PLK, to około 60 mln zł.
* CZYTAJ KONIECZNIE:
*NAJZABAWNIEJSZE ŚLĄSKIE SŁOWA - WYNIKI PLEBISCYTU
*WSTRZĄSAJĄCA HISTORIA ŚMIERCI MAGDY Z SOSNOWCA - POZNAJ SZCZEGÓŁY
*ALE FUTURYSTYKA! Zobacz jak będą wyglądać Katowice w 2015 roku. WIZUALIZACJE
*Niesamowicie GORĄCE DZIEWCZYNY na mroźne dni. Zobacz FOTKI Queen Śląska i Zagłębia
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?