Ważne
    Cięcia na kolei: Studenci nie wyjadą z Rybnika, a...

    Cięcia na kolei: Studenci nie wyjadą z Rybnika, a wodzisławianom został bus

    Barbara Kubica

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Cięcia na kolei: Studenci nie wyjadą z Rybnika, a wodzisławianom został bus
    Od jutra po torach w naszym województwie będzie kursowało o 67 pociągów mniej. Zmiany spowodują, że z Rybnika pociągiem da się dojechać już tylko do Katowic, a sąsiedni Wodzisław Śląski zostanie niemal całkowicie odcięty od świata.
    Cięcia na kolei: Studenci nie wyjadą z Rybnika, a wodzisławianom został bus

    CZYTAJ WIĘCEJ: CZY TO WŁAŚNIE TWÓJ POCIĄG W CZWARTEK NIE ODJEDZIE?



    - To absurd, bo przecież młodzi ludzie muszą jakoś dojechać na studia czy do szkoły - mówi Kasia Macha z Rybnika.

    - Jak zwykle pociągi do likwidacji zostały wytypowane z zawiązanymi oczami, pracownicy odpowiedzialni za rozkład jazdy wrzucili do kuli kartki z numerami pociągów i losowali niczym w grach liczbowych - alarmują przedstawiciele Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska i sypią przykładami absurdów:

    - Z Rybnika do Pszczyny mamy pociąg o 5 rano tak, żeby kolejarze mogli dojechać do biur w Bielsku i Czechowicach na godzinę 7 i potem o godzinie 12. Z Wodzisławia do Rybnika zostaje zlikwidowany pociąg w porannym szczycie o 7.48, za to pozostały pociągi o 10.55 i 11.35 - alarmują przedstawiciele stowarzyszenia.

    To nie wszystko. Od czerwca znikną kolejne linie. Które?

    * CZYTAJ KONIECZNIE:

    *A JEDNAK POLSKIE OBOZY ISTNIAŁY. MOŻE NIE KONCENTRACYJNE I NIE ZAGŁADY, ALE JEDNAK. TUŻ PO WOJNIE ZMARŁO W NICH TYSIĄCE LUDZI, ZATRZYMANYCH JAKO "ELEMENT NIEPEWNY". ZOBACZ FILM I PODYSKUTUJ
    *PRZEZ 100 DNI LICZYLIŚMY NA PO, ŻE SPEŁNI OBIETNICE I PORADZI SOBIE Z USTAWĄ
    METROPOLITALNĄ. ALE POLITYCY ZAPOMNIELI, CO NAM OBIECALI


    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera



    *ALE FUTURYSTYKA! Zobacz jak będą wyglądać Katowice w 2015 roku. WIZUALIZACJE
    *Niesamowicie GORĄCE DZIEWCZYNY na mroźne dni. Zobacz FOTKI Queen Śląska i Zagłębia


    Czytaj także

      Komentarze (6)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      MINEŁY 93 LATA A AKTUALNE !

      Ślonzok (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 19

      jest takie powiedzenie o rządach PO.... " Daj małpie zegarek a zobaczysz efekty" > tyle w temacie

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      W Niemczech pomiedzy mniejszymi miejscowosciami jezdza szynobusy, ...

      ... pierwsza linia kolejowa do Kattowitz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 18

      ... szynobusy podobnej wielkosci jak miejsckie tramwaje.



      Takie male szynobusy jezdza nie zadziej niz raz na godzine i pasazerowie sa.
      Jesliby jezdzily zadziej, to stracilyby tylko...rozwiń całość

      ... szynobusy podobnej wielkosci jak miejsckie tramwaje.



      Takie male szynobusy jezdza nie zadziej niz raz na godzine i pasazerowie sa.
      Jesliby jezdzily zadziej, to stracilyby tylko pasazerow.
      Jest pewna minimalna czestotliwosc po ktorej zmniejszeniu linia przestaje byc uzywana przez pasazerow.
      To jest tak wszedzie, ale w Polsce nie chca o tym wiedziec.

      Jak sie pusci potezny, dlugi sklad trzy razy na dzien, to nie znaczy ze ludzie dostosuja sie do kolei,
      tylko ludzie poszukaja innych srodkow komunikacji.
      Takie gigantyczne puste sklady, kursujace z kilkoma tylko pasazerami,
      to oznaka kompletnej niegospodarnosci na kolei.

      To niesamowite, ze pomiedzy takimi miastami jak
      Rybnik i Gliwice nie ma polaczenia kolejowego !!!
      W Niemczech byloby polaczenie co 20 minut w godzinach szczytu, a poza co godzine.

      Z Rybnika koleja mozna juz dojechac tylko do Katowic !
      To tak jakby czas cofnal sie do polowy XIX wieku, do czasu gdy zaczynala powstawac siec linii kolejowych w Niemczech i Europie.
      To sie dzieje w Polsce XXI wieku, kiedy w Europie kolej przezywa renesans.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      POkemony!

      ślonzok (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 17

      człowieku o czym ty piszesz oni dopiero co zeszli z d....a a ty im tłumaczysz szynobusy przecież oni nie umią jeszcze wchodzić na drabina !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Będą jeździć busy.

      kaktusnadłoni (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 28 / 22

      W Jastrzębiu i Żorach tak jest już od dawna, z początku był problem z dojazdem. Teraz, często jeżdżą busy. Mieszkam w Żorach blisko przystanku Bajerówka, jak jeździły pociągi, to trzeba było jechać...rozwiń całość

      W Jastrzębiu i Żorach tak jest już od dawna, z początku był problem z dojazdem. Teraz, często jeżdżą busy. Mieszkam w Żorach blisko przystanku Bajerówka, jak jeździły pociągi, to trzeba było jechać autobusem na dworzec bo pieszo trochę za daleko (ok. 4 km). Teraz mam bezpośrednio z Bajerówki, dość często i chyba o wiele taniej jak na kolei, i szybciej.

      A PKP niech zlikwidują całkiem, może Kolej Śląska to przejmie, jak Gminy będą mieć wpływ to się polepszy.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      dawniej kolejarz to był gość!

      sława (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 27 / 9

      On nie chodził do pracy tylko na służbę.Tak pojmował swój zawód a teraz myślą tylko jak zorganizować strajk by znów nie robić.Im pociągi nie potrzebne bo kolej ma samochody służbowe którymi...rozwiń całość

      On nie chodził do pracy tylko na służbę.Tak pojmował swój zawód a teraz myślą tylko jak zorganizować strajk by znów nie robić.Im pociągi nie potrzebne bo kolej ma samochody służbowe którymi wszędzie dojadą.Trzeba szybko rozgonić to towarzystwo a zacząć od szefów związków zawodowychzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kolej widmo.

      Roberto. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30 / 28

      Nie rozumiem. Podobno żyjemy w gospodarce kapitalistycznej. Jak to zatem jest, że w instytucji kolejowej, w której nie ma połączeń, ani pociągów zainstalowani są ludzie biorący pensje. Za co? Czy...rozwiń całość

      Nie rozumiem. Podobno żyjemy w gospodarce kapitalistycznej. Jak to zatem jest, że w instytucji kolejowej, w której nie ma połączeń, ani pociągów zainstalowani są ludzie biorący pensje. Za co? Czy ktoś sobie wyobraża prywatną firmę, w której jest tylko administracja i która nie przynosi żadnego dochodu? Etatyzm na kolei widzę ma się dobrze. Mam nadzieję, że już niedługo ten syf z PR szlag trafi. NIech ktoś wreszcie zrobi z tym porządek bo dosłownie płakać się chce.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama