Menu Region

Chcesz tani prąd? Nie podpisuj takich umów! [VATTENFALL...

Chcesz tani prąd? Nie podpisuj takich umów! [VATTENFALL WYJAŚNIA]

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Dziennik Zachodni

Monika Krężel

21Komentarzy Prześlij Drukuj
Chcesz tani prąd? Nie podpisuj takich umów! [VATTENFALL WYJAŚNIA]

(© Mikołaj Suchan)

Zanim podpiszesz umowę, dokładnie ją przeczytaj i przeanalizuj. Taka lekcja płynie z historii państwa Marii i Tadeusza z Katowic oraz ich kontaktów z firmą Energetyczne Centrum. Czytajcie dalej.
W domu Marii i Tadeusza, małżeństwa z Katowic, zadzwonił telefon.

- Miła pani poinformowała nas, że "Vattenfall został przejęty przez Tauron", a jej firma oferuje teraz energię elektryczną po najniższej cenie w regionie. Przystaliśmy na to - mówią Czytelnicy (nazwisko i adres do wiadomości redakcji). - Wkrótce z gotową umową przyszedł do nas przedstawiciel firmy Energetyczne Centrum - dodają.


Nie daj się oszukać przez naciągaczy CZYTAJ KONIECZNIE TUTAJ

Wspominają, że w rozmowie telefonicznej padła kwota 34 złote. - Chodziło o jakąś dodatkową opłatę - mówi pan Tadeusz. - Myślałem, że jest to wpłata na cały rok. Żałuję, że nie zastanowiło mnie wtedy, skąd ta firma miała mój numer telefonu stacjonarnego? I dlaczego moi sąsiedzi z bloku nie otrzymali takiej propozycji?

Tymczasem już dzień po telefonie do domu naszych Czytelników zawitał przedstawiciel Energetycznego Centrum. - Przyniósł umowę zawartą z moją żoną. Był tam adres, numer telefonu, nazwisko. Brakowało numeru dowodu osobistego i numeru PESEL, które zostały szybko uzupełnione przez tego pana - relacjonuje katowiczanin. - Przedstawiciel szybko dał żonie umowę do podpisania, zostawił też m.in. kilkustronicowe ogólne warunki umowy. Nie było szans, żeby przy nim coś przeczytać, bo się śpieszył. Dodał tylko, że będziemy mieć zniżki w aptekach. Dopiero gdy małżonkowie zostali sami w domu, pan Tadeusz zagłębił się w umowę.

- Zobaczyliśmy z żoną, że już była zaznaczona w niej dodatkowa opłata za pakiet ubezpieczeń. Chodziło o pakiet "Energia za zdrowie". Za 34 złote miesięcznie oferowano nam m.in. rabat na leki, specjalistyczną prywatną opiekę medyczną - wylicza Czytelnik. - Obliczyłem, że rocznie kosztowałoby nas to 408 zł. A przecież my dziś za energię płacimy, i to za cały rok, około 950 zł. Taka umowa w ogóle się więc nie kalkuluje. Poza tym, ja już jestem emerytem i mam ubezpieczenie.

Małżonkowie natychmiast udali się do biura obsługi klientów firmy Vattenfall w Katowicach.

- Chcieliśmy się dowiedzieć, jak można odstąpić od takiej umowy, którą zawarliśmy z konkurencją Vattenfalla - przyznaje pan Tadeusz. - Jak się okazało, nie byłem tam pierwszy. Dostałem druk, napisałem parę słów od siebie i wysłałem listem poleconym za potwierdzeniem odbioru do Radomia, bo tam jest siedziba Energetycznego Centrum. Najważniejsze było to, że zmieściłem się w przepisowych 10 dniach, w ciągu których można jeszcze bez komplikacji odstąpić od umowy - podkreśla.

Czytelnicy DZ próbowali się dodzwonić do siedziby firmy, ale bezskutecznie. - Na szczęście przyszła zwrotka, że otrzymali moje wypowiedzenie - kończy rozmówca.

Grzegorz Lot, wiceprezes zarządu Vattenfall Sales Poland
Wolny rynek niesie ze sobą wiele przywilejów, ale także ryzyko. Klienci podpisując umowy, mają prawo wyboru. Wzorem krajów ościennych, w najbliższym czasie należy się spodziewać wzrostu dostępnych ofert na rynku. Część z nich będzie ciekawa, a część będzie iluzją oszczędności czy też jakości świadczonych usług.

Z obserwacji wynika, że grupą docelową były osoby ok. 60. roku życia. Ciekawostką jest na przykład to, że mimo wieku emerytalnego, osobom tym proponowano ubezpieczenie od utraty pracy.

Wszystkich klientów Vattenfall pragniemy poinformować, że wszelkie oferty przedstawiane klientom są wyposażone w nazwy i odpowiedni wizerunek, natomiast nasi reprezentanci zawsze mogą okazać identyfikator oraz posiadają przy sobie dokumenty firmy.

Wszelkie informacje na temat konieczności wymiany umów, aneksowania lub inne budzące wątpliwości, powinny być koniecznie weryfikowane w punktach obsługi klientów, na stronie www lub w Telefonicznej Obsłudze Klientów.
Jeżeli jakikolwiek klient już podpisał taką umowę i chce z niej zrezygnować, powinien skontaktować się z tymi kanałami obsługi klientów, gdzie otrzyma niezbędne
informacje.

Agnieszka Majchrzak, biuro prasowe Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Wpłynęły do nas zawiadomienia od konsumentów oraz od konkurentów spółki (łącznie 130). Prowadzimy postępowanie wyjaśniające - jest to postępowanie na bardzo wczesnym etapie.
Postępowanie wyjaśniające wszczyna się z urzędu, jeżeli okoliczności wskazują na możliwość naruszenia przepisów ustawy antymonopolowej. Prowadzi się je "w sprawie", co oznacza, że nie jest ono skierowane przeciwko konkretnym przedsiębiorcom, a jedynie ma na celu zbadanie mechanizmów działających na określonym rynku.

Co na to Energetyczne Centrum?

Przez wiele dni próbowałam dowiedzieć się w firmie Energetyczne Centrum, dlaczego oferuje przyszłym klientom - przy podpisaniu umowy - skorzystanie z dodatkowego ubezpieczenia. Chciałam zapytać też, w jaki sposób firma dociera do odbiorców, skąd ma do nich numery telefonów. Niestety, wszelkie próby kontaktu spełzły na niczym. Na stronie internetowej firmy jest podana jedynie infolinia oraz adres mejlowy. 27 stycznia wysłałam mejla z prośbą o kontakt.

Z konsultantami połączyłam się 6, 8 i 10 lutego. Za każdym razem słyszałam, że konsultanci nie są upoważnieni, aby podać dziennikarzowi numer telefonu do osoby, która udziela informacji prasie. Zostawiłam więc podczas każdej z tych rozmów wszelkie kontakty do mnie i DZ. Zapewniano, że ktoś zadzwoni. Do dzisiaj tak się nie stało.

* CZYTAJ KONIECZNIE:

*A JEDNAK POLSKIE OBOZY ISTNIAŁY. MOŻE NIE KONCENTRACYJNE I NIE ZAGŁADY, ALE JEDNAK. TUŻ PO WOJNIE ZMARŁO W NICH TYSIĄCE LUDZI, ZATRZYMANYCH JAKO "ELEMENT NIEPEWNY". ZOBACZ FILM I PODYSKUTUJ
*PRZEZ 100 DNI LICZYLIŚMY NA PO, ŻE SPEŁNI OBIETNICE I PORADZI SOBIE Z USTAWĄ
METROPOLITALNĄ. ALE POLITYCY ZAPOMNIELI, CO NAM OBIECALI


Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera



*ALE FUTURYSTYKA! Zobacz jak będą wyglądać Katowice w 2015 roku. WIZUALIZACJE
*Niesamowicie GORĄCE DZIEWCZYNY na mroźne dni. Zobacz FOTKI Queen Śląska i Zagłębia


Reklama
21

Komentarze

zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

zmiana sprzedawcy energii

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

doradca (gość)  •

Zmian sprzedawcy prądu przyczyni się do zmniejszenia rachunków szczegóły zobacz na porównywarka cen prądu

odpowiedzi (0)

skomentuj

Energetyczne Centrum

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Brinek (gość)  •

Na realizację umowy cierpliwie czekałem ponad 4 m-ce w końcu zdenerwowany wysłałem do firmy EC maila z zapytaniem co się dzieje (brak odpowiedzi).W końcu złożyłem rezygnację z zawartej umowy na załączonym formularzu.W odpowiedzi otrzymałem informację , że moje odstąpienie od umowy jest nieważne bo przekroczyłem termin 10 dni , oraz postraszono mnie dodatkowymi kosztami w związku z odstąpieniem od umowy tj. 25 zł za każdy miesiąc obowiązywania umowy.Natychmiast wysłałem oficjalne pismo rozwiązujące umowę i to dopiero poskutkowało.Otrzymałem pismo gdzie wspaniałomyślnie ! firma EC odstąpiła od umowy.Nie przeszkadzało to jednak firmie do wymuszenia w lipcu 2014 opłaty za ubezpieczenie w wys.58 zł.Nie jestem jednak pewien czy nie otrzymam jeszcze od firmy obciążenia finansowego którym mnie straszono.Ale gdyby tak to powalczymy.Unikajcie kontaktu z tą firmą.Pozdrawiam Forumowiczów

odpowiedzi (0)

skomentuj

dostawca

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

dawid (gość)  •

Czy jest tu może ktoś, kto ma podpisaną umowę z Novum?
Jak to w ogóle jest z tymi dostawcami prądu? dzwonie się do nich, wysyła sie zgłoszenie na stronie?

odpowiedzi (0)

skomentuj

WIDZĘ NACIĄGACZY

+2 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

PIOTREK 2014 (gość)  •

WIDZĘ TU SPORO KOMENTARZY SPONSOROWANYCH WIĘKSZOŚĆ PISZĄCYCH NA TYM MAŁYM FORUM TO PODSTĘPNI ZŁODZIEJE REKLAMUJĄ SPRZEDAWCÓW PRĄDU,PROPONUJĘ NIKOMU NIC NIE ZMIENIAĆ BIERZCIE PRĄD TAM SKĄD BRALIŚCIE CZYLI Z PAŃSTWOWYCH ELEKTROWNI,SAMI SIĘ ZASTANÓWCIE JAK KTOŚ MOŻE WAM TANIEJ SPRZEDAĆ ENERGIĘ KUPIONĄ OD PAŃSTWA I SPRZEDAJĄC JA WAM? OD RAZU WIDAĆ,ŻE COŚ TU NIE TAK,NIKOMU NIE POLECAM ZMIAN W DOSTAWIE PRĄDU ŻADNYCH DZIWNYCH FIRM A ZWŁASZCZA JAKIEŚ NIEMIECKIE ŚCIERWO RWE. YEBAC NIEMCA W HEŁM.

odpowiedzi (0)

skomentuj

pomocny artykuł

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Renata (gość)  •

Nie życzę nikomu takiej sytuacji, ale gdyby ktoś nie miał tyle szczęścia to może energiadirect.pl ten artykuł pomoże znalazłam tam porady na temat oszczędzania.

odpowiedzi (0)

skomentuj

energia-swietokrzyskie.pl

0 / -1

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

kochamzycie12 (gość)  •

Witam ja też nie byłem zadowolony z wcześniejszego dostawcy prądu, rachunki przychodziły dużo wyższe niż powinny . Dlatego zmieniłem na www.energia-swietokrzyskie.pl
Jestem bardzo zadowolony ponieważ rachunki teraz mam tańsze co ja gadam dużo tańsze .
A i chce dodać że polecam tę firmę bardzo miła i rzetelna obsługa

odpowiedzi (0)

skomentuj

zmiana

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

szersz (gość)  •

No ciekawe jaka to firma tak uczciwie postępuje... Rozważamy również zmianę dostawcy, ale do kogo skierować pierwsze kroki to nie mamy jeszcze pojęcia, na razie rozglądamy się.

odpowiedzi (0)

skomentuj

umowa

+1 / -1

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

renia (gość)  •

Moi rodzice zmienili dostawcę, ale na inną firmę, czytali umowę razem ze mną, żadnych kruczków nie było i są zadowoleni.

odpowiedzi (0)

skomentuj

węgiel

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

jan (gość)  •

A co z węglem po ile jest na rynku a ja muszę palić byle czym i marznąć nie głosuję na PO i wyjeżdżam na zachód tutaj się nie da nic wszędzie biurokratyczno psychologiczne bariery .Czym to się różni od demokracji , ano demokracją po mojemu ale ja nie jestem przy korycie ,

odpowiedzi (0)

skomentuj

Czytajcie umowy

+6 / -8

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Gigant (gość)  •

Nie można ufać temu co mówią konsultanci. Mówią a raczej obiecują... Raz zostałem wpuszczony w maliny przez firmę Play. Mimo iż rozmowa byłą nagrywana to ciężko było wyegzekwować od nich tą rozmowę jako załącznik do reklamacji.

W firmie korzystam z usług firmy Trinity i jestem zadowolony. Ofertę można znaleść na ich stronie: http://trinityenergy.pl/
Dla przeciętnego użytkownika ciężko o konkurencyjną ofertę. Inaczej sprawa wygląda gdy prowadzimy przedsiębiorstwo i zużywamy dużą ilość energii.

odpowiedzi (0)

skomentuj
1 »
Reklama
Reklama