Marszałek Matusiewicz szuka następcy Przewozów Regionalnych

    Marszałek Matusiewicz szuka następcy Przewozów Regionalnych

    Michał Wroński

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Oferta Przewozów RegionalnychTaryfa strefowa (w regionie) - jest. Obowiązuje na obszarze między Gliwicami (stacje: Łabędy i Kuźnica), Tarnowskimi Górami,
    1/5
    przejdź do galerii

    Oferta Przewozów Regionalnych

    Taryfa strefowa (w regionie) - jest. Obowiązuje na obszarze między Gliwicami (stacje: Łabędy i Kuźnica), Tarnowskimi Górami, Dąbrową Górniczą Gołonogiem, Jaworznem Szczakową, Chełmem Śląskim, Tychami Żwakowem i Łaziskami Górnymi (stacja Brada). Cały ten obszar podzielony jest na 3 strefy, w których za przejazd trzeba zapłacić 3. Jazda na terenie 2 stref kosztuje 4,2 zł., zaś na przejażdżkę przez 3 strefy trzeba wydać 7,3 złotego.

    Bilety kwartalne, półroczne i roczne - są w taryfie. Ich cena naliczana jest jednak nie wedle promocyjnej taryfy strefowej, ale normalnej - kilometrowej.

    Specjalne oferty biletowe - są w taryfie (np. bilet turystyczny, Regiokarta, Bilet Plus, czy Regiopiątka). Przewoźnik proponuje również ofertę międzynarodową dla osób wybierających w komunikacji przygranicznej do Czech, Słowacji i Niemiec. ©Marzena Bugała

    To już koniec Przewozów Regionalnych w województwie śląskim. Po tym, jak 1 marca największy przewoźnik kolejowy w regionie wyciął z rozkładu jazdy 67 połączeń (następne 16 pociągów czeka taki sam los 1 czerwca) marszałek Adam Matusiewicz stracił cierpliwość do tej spółki.
    CZYTAJ ODPOWIEDŹ NA PROPOZYCJE MARSZAŁKA MATUSIEWICZA
    Związkowcy: Marszałek zrobi bałagan na kolei


    W maju ogłosi otwarty przetarg na obsługę 15 tras - będą wśród nich zarówno połączenia typowo regionalne (m.in. Katowice - Rybnik - Racibórz, czy Gliwce - Bytom), jak też międzywojewódzkie (np. Gliwice - Opole). Zwycięzca, począwszy od grudnia tego roku, będzie woził na nich pasażerów przez 3 kolejne lata.

    Nowy rozkłąd jazdy Przewozów Regionalnych, czyli rzeź na kolei

    Majowy przetarg to pierwszy, ale nie ostatni krok w stronę rewolucji na rynku przewozów regionalnych w woj. śląskim. Marszałek Matusiewicz zamierza bowiem w podobny sposób znaleźć chętnych również na obsługę pozostałych tras lokalnych. W praktyce oznacza to, że kończąca się w grudniu 5-letnia umowa z Przewozami Regionalnymi z całą pewnością nie zostanie przedłużona.

    55 mln zł straty Przewozów Regionalnych za 2011 r.

    Kto mógłby zająć miejsce tej spółki? Apetytu na przejęcie części połączeń w naszym regionie nie kryje Arriva, spółka-córka niemieckiego potentanta Deutsche Bahn. Zainteresowanie sygnalizują także Koleje Śląskie. - Idealnie byłoby, aby Koleje Śląskie w całości nawet przejęły schedę po Przewozach Regionalnych - twierdzi Adam Matusiewicz.

    Pracownicy Przewozów Regionalnych już w Kolejach Śląskich

    Jeszcze rok temu pasażer wybierający się w podróż pociągiem na trasie lokalnej miał u nas prosty wybór: mógł jechać albo z Przewozami Regionalnymi, albo nie jechać wcale. Monopol tego przewoźnika został złamany w październiku, kiedy na tory wyjechały pociągi Kolei Śląskich.

    UWAGA! 12 MARCA NOWY ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW W WOJ. ŚLĄSKIM TYLKO W DZIENNIKU ZACHODNIM. KUP W KIOSKU



    Marszałkowska spółka przejęła trasę Gliwice-Częstochowa oraz kilka weekendowych kursów do Wisły. Mimo wcześniejszych zapowiedzi, samorząd województwa nie zdecydował się natomiast wpuścić swego przewoźnika na trasy z Tychów do Sosnowca oraz z Bytomia do Gliwic. Presja związkowców z Przewozów Regionalnych, którzy z jednej strony grozili strajkiem, a z drugiej prokuratorem (zarzucali marszałkowi, że działa na niekorzyść spółki, w której województwo ma swoje udziały) okazały się skuteczne. Takie status quo będzie trwać do 1 czerwca. Wówczas to Koleje Śląskie mają w całości przejąć trasę z Katowic do Wisły.

    Deutsche Bahn w woj. śląskim? Niewykluczone!

    Prawdziwa rewolucja nastąpi w grudniu, gdy zakończy się 5-letnia umowa między samorządem województwa a Przewozami Regionalnymi. Marszałek Adam Matusiewicz od dawna zapowiadał, że dalszej współpracy z tą spółką w dotychczasowej skali sobie nie wyobraża i tym razem się z tego nie wycofał. Urząd Marszałkowski opublikował kilka dni temu "wstępne ogłoszenie informacyjne" o zamiarze przeprowadzenia przetargu na 3-letnią obsługę 15 linii (nieoficjalnie można usłyszeć, że do tej listy zostanie jeszcze dopisana trasa Katowice-Zwardoń oraz Tychy-Sosnowiec, a i podobnych przetargów będzie zapewne więcej). Przetarg będzie miał charakter otwarty, więc udział w nim może wziąć każdy, również Przewozy Regionalne.
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (57)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      przewozy

      zo0stanie GÓWNO (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 59 / 50

      GÓWNO

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bez emocji!

      josem (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 54 / 44

      Arriva obsługuje w Niemczech mniej ciekawe linie, w nieszczytowych porach. Arriva to stare wagony, trochę podrasowane, ale o dużo niższym standarcie niż Deutsche Bahn., 4 - 5 klasa jakości. Może to...rozwiń całość

      Arriva obsługuje w Niemczech mniej ciekawe linie, w nieszczytowych porach. Arriva to stare wagony, trochę podrasowane, ale o dużo niższym standarcie niż Deutsche Bahn., 4 - 5 klasa jakości. Może to i trochę lepiej niż to jest obecnie na Śląsku, ale do niemieckiej wygody podróżowania to temu daleko. Tak, że żadnej rewolucji nie należy oczekiwać. Choć i tak wątpię, czy ktoś wogóle zainteresuję się tematem przy tym stanie torów.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Znam przewoźnika Arriva

      Turystka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 48 / 45

      obsługuje linie kolejowe w kujawsko-pomorskim (jechałam z Malborka do Grudziądza) było czysto, schludnie punktualnie i niedrogo. Czego chciec więcej?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Z każdym ale nie z Ruchem Autonomii Śląska

      Zeflik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 53 / 54

      Czyli z Deutsche Bahn Oni już szczekają w Dzienniku zachodnim , to wystarczy, a nawet jest za dużo

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Brak pieniądzy , to wymówka nieudaczników ! !!

      pamiętliwy. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 47 / 45

      Gierek niedawał pieniędzy tylko zmusił kryminalistów do naprawy torów i wszystkiego co z tym związane było.
      Pieniądze dostawali SOKiści którzy pilnowali bezpieczeństwa pasażerów i wszystko...rozwiń całość

      Gierek niedawał pieniędzy tylko zmusił kryminalistów do naprawy torów i wszystkiego co z tym związane było.
      Pieniądze dostawali SOKiści którzy pilnowali bezpieczeństwa pasażerów i wszystko funkcjonowało normalnie .

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PKP była mocna do 1989 roku.

      kolejarz. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 74 / 34

      Jak weszli złodzieje to do dzisiaj PKP pozbierać się niemoże.
      Podkłady kolejowe pamiętają jeszcze Gierka .
      Stacje kolejowe zapuszczone , poprostu jeden dramat.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Brak pieniądzy , to wymówka nieudaczników ! !!

      pamiętliwy. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 79 / 74

      Gierek niedawał pieniędzy tylko zmusił kryminalistów do naprawy torów i wszystkiego co z tym związane było.
      Pieniądze dostawali SOKiści którzy pilnowali bezpieczeństwa pasażerów i wszystko...rozwiń całość

      Gierek niedawał pieniędzy tylko zmusił kryminalistów do naprawy torów i wszystkiego co z tym związane było.
      Pieniądze dostawali SOKiści którzy pilnowali bezpieczeństwa pasażerów i wszystko funkcjonowało normalnie .

      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Grzegorz

      Tak dla DB na Śląsku! (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 75 / 50

      http://www.youtube.com/watch?v=WSXwLeWVyBc

      i tutaj też bardzo ciekawa podróż , ukazująca jak wielki potencjał ilość drzew zalesień zabudowa itd tutaj jest polecam...rozwiń całość

      http://www.youtube.com/watch?v=WSXwLeWVyBc

      i tutaj też bardzo ciekawa podróż , ukazująca jak wielki potencjał ilość drzew zalesień zabudowa itd tutaj jest polecam

      http://www.youtube.com/watch?v=DMhZpG2oCS4

      Niemcy niech przejmą w końcu ten region niech zaczną tu zarządzać , wykupować kamienice kwartały prywatni własciciele niech to wszystko idzie w końcu w dobrą stronę!! a nie jakieś domki pod płotem w południowych Katowicach, nie pasujące w ogóle do Śląska~! nie tak mamy się rozwijać!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      W porwnaniu do DB pol. PKP to (...)

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 77 / 38

      .

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pseudo redaktorki piszą na zlecenie marszałeczka

      normalny (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 68 / 40

      DB za takie pieniądze?? może jeszcze S-Bahne?? Bedzie tyle chętnych co w dolnośląskim. Dla tych co nie wiedzą to te województwo które graniczy z niemcami. Było 7 przetargów !! Tylko w 2 byli...rozwiń całość

      DB za takie pieniądze?? może jeszcze S-Bahne?? Bedzie tyle chętnych co w dolnośląskim. Dla tych co nie wiedzą to te województwo które graniczy z niemcami. Było 7 przetargów !! Tylko w 2 byli chętni, znaczy PR było chętne. Na pozostałe linie marszałeczek musiał wykupić przewozy u jedynego przewoźnika z taborem czyli w PR. Marszałek myśli że DB będzie za darmo jeździć. Przypomne że dofinansowanie Gliwice-Czestochowa dla PR było niecałe 11zł dla KS jest prawie 15zł Ale to KS jest tańsze??zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kolej Śląska -Deutsche Bahn

      Ślązaczka od urodzenia (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 77 / 34

      a na wagonach Deutsche Bahn napis Reader missen rollen fir den Sieg i to bedziemy wiedziec gdzie jesteśmy


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bełkot szowinistyczny

      Roman (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 77 / 40

      z tą retoryką to mentalnie jesteś na stepach azjatyckich.Ma być schludnie ,czysto ,cenowo konkurycyjnie kto będzie obsługował jest mi obojętnie.Niemcy moga być przykładem jak powinna wyglądać kolej.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama