Nowe autobusy w Tychach. Prosto ze Szwecji [WIDEO]

    Nowe autobusy w Tychach. Prosto ze Szwecji [WIDEO]

    Jolanta Pierończyk

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Nowe autobusy w Tychach. Prosto ze Szwecji [WIDEO]

    ©Jolanta Pierończyk

    Tyskie ulice zaroiły się od zielono-żółtych solarisów urbino z żółtym garbem na dachu. W garbie jest instalacja gazowa. Solarisy napędzane gazem to nowy nabytek Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej, wprost ze Szwecji. Nowych autobusów jest 28. Każdy ma komfortowe siedzenia, podgrzewaną podłogę, darmowy internet bezprzewodowy, podwójne szyby, automatyczną skrzynię biegów oraz automatyczny system wykrywania i gaszenia pożaru w komorze silnika.
    Nowe autobusy w Tychach. Prosto ze Szwecji [WIDEO]

    ©Jolanta Pierończyk

    Postanowiliśmy sprawdzić, jak to naprawdę działa. W poniedziałek o godz. 13.19 przy "Tęczy" wsiadamy do autobusu nr 291. Odpalamy netbooka. Internet działa. Można przejrzeć m.in. stronę internetową dziennikzachodni.pl, sprawdzić pocztę, wysłać maila...

    Tyski PKM kupił autobusy z internetem

    Autobus przyjemny we wnętrzu: ciepłe obicia siedzeń, drzwi otwierają się i zamykają z niedrażniącym ucha lekkim sykiem. Silnik pracuje cicho. Autobusem za bardzo nie trzęsie, nie rzuca. Wszystko jest czyściutkie, przyjemne w dotyku. Pasażer nie jest narażony na kontakt z metalowymi rurkami czy oparciami siedzeń, które narażałyby go na niemiłe uczucie chłodu.

    Na każdym przystanku autobus samoczynnie lekko pochyla się w kierunku przystanku, a jak stoi tam pasażer z wózkiem lub na wózku inwalidzkim, to pochyla się jeszcze bardziej. Sama przyjemność. Zwłaszcza gdy załapiemy się na jedno z 33 miejsc siedzących. Na stojąco ma się zmieścić 55 osób.











    Nowy nabytek jest jednym z punktów konsekwentnej realizacji tyskiego planu wymiany taboru autobusowego i trolejbusowego. - Kilka lat temu założyliśmy też, że do roku 2017 nasz tabor będzie napędzany gazem ziemnym i nie będzie miał więcej niż pięć lat - mówi prezydent miasta Andrzej Dziuba. - Udało nam się to osiągnąć już teraz: na 86 autobusów tyskiego PKM-u połowa jest napędzana gazem ziemnym, a średnia wieku wszystkich naszych autobusów wynosi pięć lat.

    Klimatyzacja, ABS, EBS, ARS... - pełen komfort


    Henryk Kantor, kierowca autobusów z prawie 40-letnim stażem
    Komfort jazdy jest nieporównywalny z tym, co było na początku mojej kariery zawodowej. Kiedy wtedy wracałem do domu, to nawet radio wyłączałem, żeby mieć cicho, bo przy silnikach umieszczonych z przodu hałas był ogromny. A te autobusy są ciche. I w kabinie mamy klimatyzację. Przez to mniej się męczymy w pracy.
    Nie bez znaczenia są regulatory temperatury, które i nam, i pasażerom zapewniają odpowiednie warunki.
    Autobus ma ponadto ABS, EBS i ARS. Te dwa ostatnie systemy powodują, że można łagodnie ruszyć na śliskiej drodze, a przy hamowaniu nie rzuca na boki.


    * CZYTAJ KONIECZNIE:

    *KATASTROFA KOLEJOWA W SZCZEKOCINACH - RAPORT SPECJALNY DZIENNIKA ZACHODNIEGO
    *ŚLĄZACY I KASZUBI WSPÓLNIE CHCĄ WALCZYĆ O UZNANIE MNIEJSZOŚCI ETNICZNEJ

    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera



    *ALE FUTURYSTYKA! Zobacz jak będą wyglądać Katowice w 2015 roku. WIZUALIZACJE
    *Niesamowicie GORĄCE DZIEWCZYNY na mroźne dni. Zobacz FOTKI Queen Śląska i Zagłębia

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Solaris ze Szwecji?

      rympał (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 76 / 53

      Solaris jest polską firmą produkującą autobusy w Bolechowie k. Poznania. Dlaczego więc te są prosto ze Szwecji?

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama