Z Katowic do Krakowa szybciej o mniej więcej 40 minut. To...

    Z Katowic do Krakowa szybciej o mniej więcej 40 minut. To kpina!

    Zdjęcie autora materiału

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Z Katowic do Krakowa szybciej o mniej więcej 40 minut. To kpina!

    ©arc dz

    W maju br. ma się rozpocząć modernizacja linii kolejowej Sosnowiec Jęzor-Kraków Towarowy, co skróci podróż między Katowicami a Krakowem o 42 minuty - poinformował w poniedziałek rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji w PKP PLK Maciej Dutkiewicz.
    Z Katowic do Krakowa szybciej o mniej więcej 40 minut. To kpina!

    ©arc dz

    Obecnie przejazd między tymi dwoma miastami trwa mniej więcej 2 godz. 40 minut. Po modernizacji pociągi pasażerskie będą mogły pojechać tamtędy z prędkością maksymalną 160 km/godz.

    Jeżeli wierzyć rzecznikowi Dutkiewiczowi, po modernizacji szybki pociąg ma pokonywać niespełna 80-kilometrową trasę Katowice - Kraków główny w... 2 godziny. Więc jego średnia prędkość wyniesie ok. 40 km na godzinę. Korzystające z autostrady busy pokonują porównywalną odległość spod jednego dworca pod drugi w czasie nieco dłuższym niż godzina.


    Kolejarze czekają na pozwolenie na budowę. Wniosek wpłynął do wojewody małopolskiego w połowie lutego br. Jak poinformował rzecznik, jeśli pozwolenie na budowę z rygorem natychmiastowej wykonalności zostanie wydane do połowy kwietnia, to wykonawca planuje wejść na plac budowy na początku maja. W pierwszej kolejności mają być wykonane prace związane z modernizacją sieci trakcyjnej: na szlak wyjedzie palownica - maszyna przystosowana do wbijania fundamentów (czyli pali) słupów podtrzymujących sieć trakcyjną.

    Jak poinformował Dutkiewicz, zakończenie prac planowane jest na czerwiec 2014 r. Linia z Sosnowca Jęzora do Krakowa Towarowego zostanie przebudowana - od nowa powstaną tory, perony, wiadukty, system sterowania ruchem kolejowym, oświetlenie i sieć trakcyjna. Przewidywany koszt modernizacji linii - o długości ponad 58 km - to mniej więcej 1,4 mld zł netto.

    Linia kolejowa E30, której częścią jest trasa Sosnowiec Jęzor-Kraków Towarowy, to część III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego, który biegnie z Drezna przez Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Medykę i Lwów do Kijowa. Polski odcinek tej linii liczy 677 km i łączy Dolny Śląsk, Górny Śląsk, Małopolskę i Podkarpacie. PAP


    * CZYTAJ KONIECZNIE:

    *ZOBACZ LISTĘ ZAWODÓW DO DEREGULACJI
    *Hans Kloss powrócił FILM, ZDJĘCIA, RECENZJE, czyli HISTORIA PRAWDZIWA

    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

    Czytaj także

      Komentarze (8)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A Katowice-Sosnowiec Jezor?

      xxx2 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 13

      Przeciez do zakonczenia remontu ta czesc sie juz dawno rozsypie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ALE WPADKA

      zdzisław (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 15

      Te pociągi to będą jeżdziły chyba przez Częstochowę że 80km pojadą 2godziny po modernizacji.Ktoś powinien się zorientować nim napisze takie głupoty ile teraz się jedzie na tym odcinku.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ale felery....

      prezessss (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 29 / 25

      teraz to osobowki jezdza 2h 15 min... wiec wypadaloby chociaz sitkol sprawdzic a glupot nie pisac...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      30 min

      erwin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30 / 12

      tyle powinny jeździć pośpieszne pociągi. Tyle jeździ np z Madrytu do Toledo

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Skąd te bzdury?

      pasażer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 12

      Artykuł tak rzetelny, że aż się pod nim nikt nie podpisał... Redaktorzy DZ, chcecie się ścigać z GW w wypisywaniu bzdur?
      Obecny czas przejazdu wynika z trwających prac modernizacyjnych, a 40 minut...rozwiń całość

      Artykuł tak rzetelny, że aż się pod nim nikt nie podpisał... Redaktorzy DZ, chcecie się ścigać z GW w wypisywaniu bzdur?
      Obecny czas przejazdu wynika z trwających prac modernizacyjnych, a 40 minut szybciej będzie jechał pociąg w porównaniu do czasów sprzed remontu, czyli ok 1.10 pośpieszny i około 1.30 osobowy.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Mysle, ze wiesz co piszesz. To byloby jeszcze do przyjecia

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 12

      .


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      W sytuacji rozbieznosci zawsze ktos z DZ prostuje info na forum.

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 15

      Prosze DZ o wyjasnienie tych nieporozumien co do przyszlej predkosci podroznej na tej trasie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      pomyłka?

      goli (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 8

      To chyba jest nieporozumienie wcześniej podawano zupełnie inny czas przejazdu i to rózny dla pociągów regionalnych jak i tych zestawianych z lokomotywy i wagonów, 2 godziny to byłą by nadal totalna...rozwiń całość

      To chyba jest nieporozumienie wcześniej podawano zupełnie inny czas przejazdu i to rózny dla pociągów regionalnych jak i tych zestawianych z lokomotywy i wagonów, 2 godziny to byłą by nadal totalna porażka i nawet nie powrtó do czasów poprzednich bo i w końcowym PRLu czas przejazdu był znacznie krótszy - jeśli ta informacja się potwierdzi to może szkoda wywalać 1,5 miliarda złotych na coś z czego nadal kozystać bedzie garstka studentów z Krakowa.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama