Tracimy w korkach ponad 3,5 godz. miesięcznie. To i tak mało...

    Tracimy w korkach ponad 3,5 godz. miesięcznie. To i tak mało [RAPORT DROGOWY]

    Wioleta Niziołek/Echo Miasta

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Kierowca dojeżdżający do pracy w Katowicach 10 km, traci w korkach 3 godziny, 34 minuty miesięcznie. Przeciętnie kosztuje go to 1.396 złotych rocznie. To i tak nic, w porównaniu z mieszkańcem Warszawy. Tu w korkach traci się przeciętnie 8 godzin 52 minuty miesięcznie, a kosztuje to około 4.389 złotych rocznie. Ponad sześć godzin miesięcznie spędzają w korkach mieszkańcy Wrocławia, Krakowa i Poznania. Trochę lepiej (ponad cztery godziny stania) jest w Łodzi. Katowice biją wszystkie miasta na głowę.
    Narzekacie na korki? Warszawa (na zdjęciu) ma gorzej

    Narzekacie na korki? Warszawa (na zdjęciu) ma gorzej ©arc.

    Co więcej, jesteśmy jedynym dużym miastem w Polsce, w którym nie ma tzw. wąskich gardeł komunikacyjnych. Są to odcinki dróg o długości co najmniej 500 metrów, na których łączny czas utrudnień w obu szczytach, porannym i popołudniowym, wynosi co najmniej 1,5 godziny. W minionym roku liczba wąskich gardeł w największych polskich miastach wzrosła. Katowice to niemal korkowy raj. Jest tylko jedno wąskie gardło, na skrzyżowaniu ulicy Goeppert - Mayer z Sądową.

    Najnowsze informacje z dróg regionu

    To efekt m.in. przebudowy dworca PKP i rynku. Rano stoi się też m.in. na Francuskiej, Warszawskiej, 1 Maja, Kościuszki, Piotrowickiej i Ligockiej.
    Po południu tracimy czas na Goeppert - Mayer, Mikołowskiej, Kościuszki, Francuskiej oraz Warszawskiej. Dojazd z ulicy Gliwickiej na Mikołowską zajmuje w korku 10 minut, choć to zaledwie 1,1 tys. metrów.

    Już po raz drugi Targeo.pl i firma doradcza Deloitte przeprowadziły analizę problemów transportowych 7 największych miast w Polsce. Druga edycja raportu pokazuje, że przez korki w miastach statystyczny kierowca traci 2.811 zł rocznie. Jak to wyliczono? Według ekspertów z firmy doradczej Deloitte czas spędzony w korkach nie jest wykorzystany produktywnie, bo można by go było poświęcić na pracę lub odpoczynek. Z ekonomicznego punktu widzenia jest to więc strata, której rozmiar można oszacować jako koszt utraconych korzyści. Korki to też dodatkowe koszty paliwa. Raport powstał w oparciu o sygnały o rzeczywistej prędkości z 80 tysięcy samochodów rejestrowane w systemie Targeo/AutoMapa Traffic. Katowice już po raz drugi wypadły najlepiej.

    * CZYTAJ KONIECZNIE:

    *ZOBACZ LISTĘ ZAWODÓW DO DEREGULACJI
    *Hans Kloss powrócił FILM, ZDJĘCIA, RECENZJE, czyli HISTORIA PRAWDZIWA

    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama