Angielskie koleje zastąpią Przewozy Regionalne w woj....

    Angielskie koleje zastąpią Przewozy Regionalne w woj. śląskim? [ZDJĘCIA]

    MIW

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Hitachi - pociąg z lokomotywa hybrydową
    1/7
    przejdź do galerii

    Hitachi - pociąg z lokomotywa hybrydową ©FreePhoto.com

    Angielskie pociągi na śląskich torach? Brzmi egzotycznie, ale nie można wykluczyć, że tak właśnie będzie. I to już od grudnia. Wówczas wygaśnie 5-letnia umowa między samorządem województwa śląskiego, a Przewozami Regionalnymi. Chętnych do przejęcia schedy po tej spółce nie brakuje. ZOBACZ PRZEWOŹNIKÓW Z WIELKIEJ BRYTANII
    Podczas poniedziałkowego spotkania z dziennikarzami marszałek Adam Matusiewicz przyznał, że ewentualne otwarcie rynku przewozów pasażerskich w naszym regionie wywołało spore poruszenie wśród przewoźników z całej Europy. O zainteresowaniu tematem spółki Arriva (grupa Deutsche Bahn) pisaliśmy już w zeszłym tygodniu. W poniedziałek Matusiewicz ujawnił, że zapytania w tej sprawie płyną też z Wysp Brytyjskich.

    - To prywatny przewoźnik. Nic więcej na razie nie mogę zdradzić - powiedział marszałek.

    Podkreślił zarazem, że otwarty przetarg na przewozy kolejowe w regionie to plan rezerwowy. Optymalnym rozwiązaniem miałoby być przejęcie całej schedy po Przewozach Regionalnych przez podległe marszałkowi Koleje Śląskie.

    CZYTAJ KONIECZNIE O KOLEJACH ŚLĄSKICH
    Koleje Śląskie przejmą wszystkie linie Przewozów Regionalnych? Tak chce marszałek
    Deutsche Bahn na śląskich torach? Zielone światło do negocjacji


    * CZYTAJ KONIECZNIE:

    *ZOBACZ LISTĘ ZAWODÓW DO DEREGULACJI
    *Hans Kloss powrócił FILM, ZDJĘCIA, RECENZJE, czyli HISTORIA PRAWDZIWA

    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

    Czytaj także

      Komentarze (18)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      na Gliwice - Częstochowa byłoby wielu chętnych

      jak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 25

      bo tam samorząd daje swój tabor, ale na resztę..no nie wiem...mogą się zniechęcić.

      w ogóle pomysł by zamianę jednej spółki samorządowej na inną spółkę samorządową uważam za pomyłkę. No dłuższą...rozwiń całość

      bo tam samorząd daje swój tabor, ale na resztę..no nie wiem...mogą się zniechęcić.

      w ogóle pomysł by zamianę jednej spółki samorządowej na inną spółkę samorządową uważam za pomyłkę. No dłuższą metę to nic nie zmieni a stare problemy powrócą.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Angielskie pociągi? Przecież one jeżdżą po lewej stronie!

      Jolka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 37 / 26

      Będą musieli wszystkie perony przebudować! Kto za to zapłaci?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      TROCHĘ REALIZMU

      patii (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 54 / 37

      Bardzo sie ciszę, iz jest zainteresowanie przewozami na ŚLĄSKU. Jednak jest zbyt mało czasu na przygotowanie się przez tych przewoźników do przewozów w tak krótkim czasie. To poprostu bez taboru...rozwiń całość

      Bardzo sie ciszę, iz jest zainteresowanie przewozami na ŚLĄSKU. Jednak jest zbyt mało czasu na przygotowanie się przez tych przewoźników do przewozów w tak krótkim czasie. To poprostu bez taboru jest nie realne!!!! Przewoźnicy z Wielkiej Brytanii nie posiadaja taboru dopuszczonego do ruchu w Polsce. Nie przewiduję aby UTK wydawało na lewo czy prawo świadectwa typy na pojazdy bez przeprowadzenia długiego postępowania. Można oczywiście kupić nowy tabor. Jednak żaden z producentów nie prowadzi salonów w których czekają pojazdy tak jak samochody.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zapytanie

      jaguarek89 (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 66 / 30

      Bardzo ciekawa propozycja Marszałka Adama Matusiewicza.tyle,że brakuje MU świadomości pasażerskiej.Bo pasażerów nie interesuje kto będzie przewoził,ale czym,w jakich warunkach i czy będzie można...rozwiń całość

      Bardzo ciekawa propozycja Marszałka Adama Matusiewicza.tyle,że brakuje MU świadomości pasażerskiej.Bo pasażerów nie interesuje kto będzie przewoził,ale czym,w jakich warunkach i czy będzie można "ustalać zegarki"w/g rozkładów jazdy????!!!!Ale oprócz tego czy Pan Marszałek i Świta już mają rozeznanie po czym będą jechać te międzynarodowe składy?Noooo,chyba że to będą poduszkowce?????!!!!
      A,może zamiast szukać rozwiązań zachodnich dostawców---można by było dogadać się z Rosyjskimi? No,bo "kilka" km.dzieli Władywostok od Moskwy,a pociągi nie lubią mieć spóznienia nawet minutki...zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kolej transsyberyjska sie rzeczywiscie nie spoznia ?

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 35 / 37

      .

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czy będzie zmiana kierunku jazdy?

      Józef Brzozowski Żory. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 26 / 30

      Angole samochodami jeżdżą lewym pasem, inaczej niż w Europie.
      Nie wiem jak w Anglii, tam nie byłem, ale w Irlandii auta jeżdżą po "angielsku", nawet tramwaje, patrząc w kierunku w którym chcesz...rozwiń całość

      Angole samochodami jeżdżą lewym pasem, inaczej niż w Europie.
      Nie wiem jak w Anglii, tam nie byłem, ale w Irlandii auta jeżdżą po "angielsku", nawet tramwaje, patrząc w kierunku w którym chcesz jechać, musisz oczekiwać go po lewej stronie torów, nie tak jak u nas po prawej.

      Tak poważne, mam w nosie angoli, nie podniecam się tą informacją. Oni nie rozbudują nam sieci, a będą patrzeć by wydrzeć jak najwięcej kasy z tego, po ichniemu byznesu.

      Uważam, że Śląski Urząd Marszałkowski nie powinien się migać, musi wspólnie z samorządami ten problem komunikacyjny Śląska rozwiązać.
      Nie zlecać go kolejnemu monopoliście, bo może się okazać że z Anglikami gorzej się rozmawia jak z Polakami z Przewozów Regionalnych.

      Myślę, że marszałek Adam Matusiewicz powinien iść w kierunku całkowitego przejęcia od PLK infrastruktury kolejowej na Śląsku, pieniądze przeznaczać na rozwój tej infrastruktury, a przewoźników może być wielu, łącznie z Anglikami, byle by jeździli zgodnie z europejskim kierunkiem.
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      po otrzymaniu od PLK i budzetu panstwa tych pieniedzy co otrzymuje na ten rejon PKP :::

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 37 / 27

      ::: czyli juz raczej w autonomii slaskiej

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Super

      deutsche Schlesier (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 59 / 27

      Wspaniale że to DEUTSCHE BAHN !!! APEL do DB stwórzcie nowego Latającego Ślązaka tym razem z Katowic do Berlina w końcu Vaterland będzie bliżej nas niemieckich Ślązaków :)


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Super

      josefz17@interia.pl (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 43 / 30

      Te slazak nie podniecaj sie tak ta twoja D B ma cie tak samo w d**** jak i Pkp za duzo stracili zeby kiedykolwiek cos razem zrobili

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "FLIEGENDER SCHLESIER" (Latajacy Slazak) Gleiwitz - Berlin

      ::: tamten pociag kursowal w I polowie XX wieku (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 44 / 29

      uruchomiony w maju 1936 r. pokonywal trase Gliwice - Berlin (z 15 miedzyprzystankami)
      510 km w ciagu 4 godz 25 minut.
      Srednia pretkosc (podrozna) wynosila 128 km/h, przy maksymalnej 160 km/h...rozwiń całość

      uruchomiony w maju 1936 r. pokonywal trase Gliwice - Berlin (z 15 miedzyprzystankami)
      510 km w ciagu 4 godz 25 minut.
      Srednia pretkosc (podrozna) wynosila 128 km/h, przy maksymalnej 160 km/h
      ...............................................................................................................
      Dzis na trasie
      Katowice - Berlin ... EuroCity potrzebuje prawie 8 godzin (czyli prawie dwa razy wiecej).
      Dzis na granicy sie nie zatrzymuje. Wczesiej na zachod od Gliwic nie bylo granicy.
      Tak wiec urtudnienia graniczne w porownaniu nie wchodza w grezwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      na trasie Berin - Beuthen, a przytankow po drodze bylo troche mniej - reszta sie zgadza

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 41 / 26

      . Berlin (4 PRZYSTANKI)
      . Breslau
      . Oppeln
      . Heydebreck
      . Gleiwitz
      . Beuthen


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dzis na odcinku Gliwice - Bytom szybkosc pociagow 20 km / h

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 30 / 37

      ... czyli postep jest widoczny

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Słyszałem, że

      brej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 56 / 27

      Angielskie spółki kolejowe dbają o jakość, ale jednak są bardzo drogie. Bilety naście razy droższe niż w porównaniu do Polski.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      często łatwiej o tanie bilety

      jak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 31

      na czwartek Liverpool - Londyn najtańsze połączenie z najszybszych 32GBP (są tańsze ale z przesiadką) to ok 150zł. Ile za bilet na EIC nawet najtańszy - podobna kwota. nawet TLK nie jest naście...rozwiń całość

      na czwartek Liverpool - Londyn najtańsze połączenie z najszybszych 32GBP (są tańsze ale z przesiadką) to ok 150zł. Ile za bilet na EIC nawet najtańszy - podobna kwota. nawet TLK nie jest naście razy tańszy.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      DB - ladny znak firmowy, solidnej firmy

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 50 / 26

      .


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ze Slaska najblizej do Niemiec

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 55 / 27

      .

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      lanie wody

      tata (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 54 / 31

      naciaganie ludzi

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ???

      D. D. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 77 / 26

      To że z Wysp Brytyjskich to nic nie znaczy.
      On przejmie rynek.
      I tyle.
      Poziom usług dostosuje do standardów LOKALNYCH.
      Liczy się kasa którą wyszarpie z biletów i dopłat.

      Myślę,że średnio...rozwiń całość

      To że z Wysp Brytyjskich to nic nie znaczy.
      On przejmie rynek.
      I tyle.
      Poziom usług dostosuje do standardów LOKALNYCH.
      Liczy się kasa którą wyszarpie z biletów i dopłat.

      Myślę,że średnio inteligentny Polak jest to w stanie pojąć.

      Jest taka bajka.
      "Umiesz liczyć?
      To licz na siebie!".zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama