Ile zapłacimy na śląskich odcinkach A1? [RAPORT DZ]

    Ile zapłacimy na śląskich odcinkach A1? [RAPORT DZ]

    Małgorzata Węgiel, Michał Wroński

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    MAPKA z cenami opłat autostradowych
    1/7
    przejdź do galerii

    MAPKA z cenami opłat autostradowych

    Sprawdziliśmy, ile zapłacimy jadąc pięcioma śląskimi odcinkami autostrady A1. KLIKNIJ W KOLEJNE ZDJĘCIA, a zobaczysz wysokość opłaty za przejazd konkretnym odcinkiem.
    W najbliższą sobotę gliwiczanie wyjdą na ulice miasta, domagając się bezpłatnego przejazdu autostradą A4 między Sośnicą a Kleszczowem. Protest rozpocznie się w samo południe przed dworcem PKP. Jak wyjaśnia Wiesław Okoński ze Stowarzyszenia Gliwiczanie Razem, to będzie pierwsza z cyklu podobnych akcji.

    - Będziemy protestować do skutku. A jeśli to nie pomoże, to będziemy blokować wjazd z autostrady do miasta - zapowiada Okoński.


    Sobotnia pikieta to kolejny etap w ciągnącej się od lat batalii o uznanie gliwickiego odcinka A4 za miejską obwodnicę. W zależności od siły nacisku mieszkańców i mediów, a także aktualnej sytuacji politycznej, przedstawiciele rządu zmieniali zdanie. Raz zapewniali, że na mocy tzw. biletu zerowego mieszkańcy Gliwic będą mogli za darmo jeździć między bramkami w Sośnicy i Kleszczowie, by w innej sytuacji pryncypialnie stwierdzić, że wszystkie autostrady w Polsce mają być płatne i od tej zasady nie będzie wyjątku. Wyjątek ustanowił już jednak premier Donald Tusk, obiecując mieszkańcom Wrocławia bezpłatny przejazd autostradową obwodnicą stolicy Dolnego Śląska.

    CZYTAJ KONIECZNIE:
    Będzie taniej na autostradach, bo minister się przestraszył. Kogo? CZYTAJCIE TUTAJ
    Wiceminister transportu: Opłaty za A1 na Śląsku są nieracjonalne
    A1 za darmo: Opłaty wcale nie są przesądzone
    A1 jednak darmowa z Rownia do Pyrzowic
    Nasza akcja A1 za darmo ma już rok CZYTAJ


    W przypadku Gliwic taka deklaracja nie padła, a tymczasem już od 1 czerwca na bramkach w Sośnicy rozpocznie się kasowanie kierowców. Mniej więcej w tym samym terminie oddany zostanie do ruchu cały odcinek autostrady A1 od Pyrzowic do czeskiej granicy w Gorzyczkach. Jak tylko ukaże się rozporządzenie Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, to również na tej trasie trzeba będzie zapłacić. Zgodnie z ostatnimi deklaracjami przedstawicieli resortu, stawki będą jednak o połowę niższe aniżeli pierwotnie ustalili urzędnicy: kierowcy samochodów osobowych zamiast 20 groszy za kilometr zapłacą 10 groszy, natomiast motocyklistów kilometr jazdy będzie kosztował nie 10, ale 5 groszy.

    Jak te zmiany przełożą się na stan naszych portfeli? Sprawdziliśmy to na przykładzie wybranych odcinków A4 i A1. Wzięliśmy pod uwagę zarówno krótsze dystanse, jak też odcinki prowadzące do granicy państwa.

    Jeśli ceny za przejazd autostradami zostaną zredukowane o połowę, to kierowcy osobówek za przejazd z Pyrzowic do granicy z Czechami w Gorzyczkach zapłacą nieco ponad 9 zł. Jeśli natomiast w wyliczeniach uwzględnimy pierwotne projekty zwolnienia z opłat odcinka A1 między węzłem w Bytomiu a węzłem w Sośnicy - opłata spadnie poniżej 7 zł. Na poszczególnych odcinkach autostrady A1 kierowcy poniosą następujące koszty: 2 zł za przejazd z Pyrzowic do Bytomia, 3 zł za podróż od Sośnicy do Świerklan i niecałe 2 zł od Świerklan do Gorzyczek.

    Jeszcze mniej za wojaże po tej autostradzie zapłacą motocykliści. Jazda po A1 miłośników jednośladów - podróżujących od Pyrzowic do czeskiej granicy - będzie kosztowała nawet mniej niż 4 złote!

    Za podróż z Katowic w kierunku niemieckiej granicy w Zgorzelcu po obniżce stawek przyjdzie nam zapłacić około 35 zł. Za przejażdżkę autostradą A4 z Katowic do Wrocławia - odcinek liczący blisko 200 km - zapłacimy niecałe 20 zł, a z Wrocławia do granicy ok. 15 zł. Za przejazd 60-kilometrowym odcinkiem A4 z Katowic do Krakowa zapłacimy tyle, ile zażyczy sobie koncesjonariusz - Stalexport Autostrada Małopolska. Na razie stawka wynosi 18 zł. Odcinek obwodnicy Krakowa do Szarowa może kosztować kierowców ponad 2 zł. W sumie za podróż autostradą A4 z Krakowa do niemieckiej granicy zapłacimy ponad 50 zł.

    * CZYTAJ KONIECZNIE:

    *ZOBACZ LISTĘ ZAWODÓW DO DEREGULACJI
    *Hans Kloss powrócił FILM, ZDJĘCIA, RECENZJE, czyli HISTORIA PRAWDZIWA

    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera



    *GWIAZDA PROGRAMU X-FACTOR nagrywała swój klip w Świerklańcu. ZOBACZ FOTKI
    * http://slask.naszemiasto.pl/serwisy/fotomatura2012/: FOTOMATURA 2012. Zobacz tegoroczne maturzystki i maturzystów z całego województwa! ZAGŁOSUJ!

    Czytaj także

      Komentarze (15)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      xIXYOqWgw

      hibimrKXtckb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 49 / 19

      W.A.M. pisze:Mamy calkiem nizele doswiadczenie co do social engineering . Wg pewnych 19. wiecznych teorii, praktyka miala byc rajem na Ziemi, sprawiedliwosc spoleczna miala panowac, demokracja,...rozwiń całość

      W.A.M. pisze:Mamy calkiem nizele doswiadczenie co do social engineering . Wg pewnych 19. wiecznych teorii, praktyka miala byc rajem na Ziemi, sprawiedliwosc spoleczna miala panowac, demokracja, praca miala byc z powrotem ludzka (w przeciwienstwie do alienacji pracownika i pracy). Wiele obiecywano, stworzono systemy i panstwa, gdzie raj mial byc tuz za rogiem, a szkodnicy , hamulcowi postepu , sabotazysci , z odchyleniem , wyznajacy idee poprzedniej epoki byli przyczyna, ze raj ow nie nadchodzil.Tworcy tej idei tez byli naukowcami. Jeden mial bogatego tate, sponsorowal drugiego. Obydwaj nalezeli do elit intelektualnych.Bardzo bylbym ostrozny w wiare, ze racjonalne i oswiecone elity sa w stanie zaprojektowac i wprowadzic w zycie system, w ktorym panowac bedzie racjonalizm i szczescie. Przyklady pokazuja, ze konczy sie to dyktatura, bieda, rozlewem krwi, pozbawieniem wolnosci.Prosze zerknac na eugenike. Prosze zerknac na Kambodze system, ktorym rzadzili doktorzy po Sorbonie, o ile mnie pamiec nie myli. Prosze popatrzec na krolestwo Korei Polnocnej tam tez ponoc panuje raj na Ziemi. Czy najnowsza historie naszego wschodniego sasiada. Czy tez tego z Zachodu.Warto wiec przygladac sie proponowanym rozwiazaniom, i sprawdzic, jakie warunki musza byc spelnione, aby obietnice staly sie rzeczywistoscia.Polecam nowa ksiazke Francisa Fukuyamy o tworzeniu systemow politycznych; to tak, aby na zimno spojrzec na zagadnienie ksztaltowania spoleczenstw i ich organizacji.A praktycznie, z inzynierskiego punktu widzenia, mozna by sie przyjrzec ekonomii i postulowanemu stylowi zycia.Uwazam, ze spoleczenstwo powinno byc solidarne (najbardziej pasuje mi model skandynawski): pokolenia powinny sie wspierac edukacja i opieka zdrowotna dla dzieci/mlodziezy (z podatkow od pracujacych), godne emerytury/opieka zdrowotna (z podatkow) dla seniorow, sensowne programy edukacyjne/ubezpieczenia zdrowotne (czesciowo z podatkow) dla pracujacych czy chwilowo nie pracujacych.Mysle, ze jest spora grupa ludzi, ktorzy nie beda chcieli pracowac, jesli zapewnione beda mieli srodki utrzymania. Nawolywania do ich swiadomosci niewiele dadza. Jak to rozwiazac? Mialem taki problem ze studentami byla populacja, ktora nie chciala sie uczyc (i nie byla to wina profesorow, bo wiekszosc sie uczyla, dla siebie i dla swojej przyszlosci). I to nie tylko polski problem.Ci, ktorzy beda pracowali, i placili na tych zyjacych inaczej jak oni sie beda czuli? Murzyni 21. wieku? Bo przeciez ktos musi wypracowac dobra i uslugi, ktore maja dotrzec do dzieci, seniorow, do pracujacych, i do tych, ktorzy nie maja ochoty na spoleczne zachowania (po prostu, beda egoistycznie myslec o wlasnym rozwoju).A inzyniersko Problem jest, ze Europa ma jakies 600mln ludzi, Polska 40mln. Wiekszosc mieszka w miastach. Wszyscy zalezymy od cywilizacji i technologiii i to nie chodzi o przyjemnosci, ale o przezycie.Pewne istniejace dzisiaj czy wlasnie proponowane rozwiazania techniczne nie sa skalowalne w gore.Czysta woda jak ja zapewnic miastom duzym i malym (energia elektryczna, pompy, zbiorniki wodne, stacje uzdatniania, kontrola jakosci, siec dyystrybucyjna) tego nei zrobi grupa sasiadow; jest to do zrobienia zapewne w malej wiosce.Energia elektryczna 24/7/365 w miescie .Cieplo 24/7/365 w miescie .Grupy spolecze pewnie beda sie organizowaly uzywajac social networks jak zapewnic owe sieci telekomunikacyjne (energia elektryczna, sprzet telekomunikacyjny, utrzymanie tego 24/7/365, mikroprocesory, pamieci, oprogramowanie, caly sprzet) tez grupa sasiadow to zrobi? Lacznie z pre-fabami?Specjalizowana opieka zdrowotna szpitale, scanery rentgenowskei, MRI, cale laboratoria tez male grupy ludzi to zapewnai? Zaprojektuja? Skonstruuja? Wezma za to odpowiedzialnosc?Co z farmacja? Tylko ziola nam zostana? Porzadne laboratorium do rozwoju lekow to kilkaset osob Ksztalcenie uniwersytety na oczekiwana skale? Tez grupka ludzi to zrobi?Gdzie ludzie beda mieszkali? Kto wyprodukuje materzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      xIXYOqWgw

      hibimrKXtckb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 39 / 21

      W.A.M. pisze:Mamy calkiem nizele doswiadczenie co do social engineering . Wg pewnych 19. wiecznych teorii, praktyka miala byc rajem na Ziemi, sprawiedliwosc spoleczna miala panowac, demokracja,...rozwiń całość

      W.A.M. pisze:Mamy calkiem nizele doswiadczenie co do social engineering . Wg pewnych 19. wiecznych teorii, praktyka miala byc rajem na Ziemi, sprawiedliwosc spoleczna miala panowac, demokracja, praca miala byc z powrotem ludzka (w przeciwienstwie do alienacji pracownika i pracy). Wiele obiecywano, stworzono systemy i panstwa, gdzie raj mial byc tuz za rogiem, a szkodnicy , hamulcowi postepu , sabotazysci , z odchyleniem , wyznajacy idee poprzedniej epoki byli przyczyna, ze raj ow nie nadchodzil.Tworcy tej idei tez byli naukowcami. Jeden mial bogatego tate, sponsorowal drugiego. Obydwaj nalezeli do elit intelektualnych.Bardzo bylbym ostrozny w wiare, ze racjonalne i oswiecone elity sa w stanie zaprojektowac i wprowadzic w zycie system, w ktorym panowac bedzie racjonalizm i szczescie. Przyklady pokazuja, ze konczy sie to dyktatura, bieda, rozlewem krwi, pozbawieniem wolnosci.Prosze zerknac na eugenike. Prosze zerknac na Kambodze system, ktorym rzadzili doktorzy po Sorbonie, o ile mnie pamiec nie myli. Prosze popatrzec na krolestwo Korei Polnocnej tam tez ponoc panuje raj na Ziemi. Czy najnowsza historie naszego wschodniego sasiada. Czy tez tego z Zachodu.Warto wiec przygladac sie proponowanym rozwiazaniom, i sprawdzic, jakie warunki musza byc spelnione, aby obietnice staly sie rzeczywistoscia.Polecam nowa ksiazke Francisa Fukuyamy o tworzeniu systemow politycznych; to tak, aby na zimno spojrzec na zagadnienie ksztaltowania spoleczenstw i ich organizacji.A praktycznie, z inzynierskiego punktu widzenia, mozna by sie przyjrzec ekonomii i postulowanemu stylowi zycia.Uwazam, ze spoleczenstwo powinno byc solidarne (najbardziej pasuje mi model skandynawski): pokolenia powinny sie wspierac edukacja i opieka zdrowotna dla dzieci/mlodziezy (z podatkow od pracujacych), godne emerytury/opieka zdrowotna (z podatkow) dla seniorow, sensowne programy edukacyjne/ubezpieczenia zdrowotne (czesciowo z podatkow) dla pracujacych czy chwilowo nie pracujacych.Mysle, ze jest spora grupa ludzi, ktorzy nie beda chcieli pracowac, jesli zapewnione beda mieli srodki utrzymania. Nawolywania do ich swiadomosci niewiele dadza. Jak to rozwiazac? Mialem taki problem ze studentami byla populacja, ktora nie chciala sie uczyc (i nie byla to wina profesorow, bo wiekszosc sie uczyla, dla siebie i dla swojej przyszlosci). I to nie tylko polski problem.Ci, ktorzy beda pracowali, i placili na tych zyjacych inaczej jak oni sie beda czuli? Murzyni 21. wieku? Bo przeciez ktos musi wypracowac dobra i uslugi, ktore maja dotrzec do dzieci, seniorow, do pracujacych, i do tych, ktorzy nie maja ochoty na spoleczne zachowania (po prostu, beda egoistycznie myslec o wlasnym rozwoju).A inzyniersko Problem jest, ze Europa ma jakies 600mln ludzi, Polska 40mln. Wiekszosc mieszka w miastach. Wszyscy zalezymy od cywilizacji i technologiii i to nie chodzi o przyjemnosci, ale o przezycie.Pewne istniejace dzisiaj czy wlasnie proponowane rozwiazania techniczne nie sa skalowalne w gore.Czysta woda jak ja zapewnic miastom duzym i malym (energia elektryczna, pompy, zbiorniki wodne, stacje uzdatniania, kontrola jakosci, siec dyystrybucyjna) tego nei zrobi grupa sasiadow; jest to do zrobienia zapewne w malej wiosce.Energia elektryczna 24/7/365 w miescie .Cieplo 24/7/365 w miescie .Grupy spolecze pewnie beda sie organizowaly uzywajac social networks jak zapewnic owe sieci telekomunikacyjne (energia elektryczna, sprzet telekomunikacyjny, utrzymanie tego 24/7/365, mikroprocesory, pamieci, oprogramowanie, caly sprzet) tez grupa sasiadow to zrobi? Lacznie z pre-fabami?Specjalizowana opieka zdrowotna szpitale, scanery rentgenowskei, MRI, cale laboratoria tez male grupy ludzi to zapewnai? Zaprojektuja? Skonstruuja? Wezma za to odpowiedzialnosc?Co z farmacja? Tylko ziola nam zostana? Porzadne laboratorium do rozwoju lekow to kilkaset osob Ksztalcenie uniwersytety na oczekiwana skale? Tez grupka ludzi to zrobi?Gdzie ludzie beda mieszkali? Kto wyprodukuje materzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      co za chory kraj

      dfgfdg (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 37 / 35

      pomijając już to ile trzeba będzie płacić za autostrady warto zauważyć inną ciekawą sprawę - a mianowicie ile punktów poboru opłat można zmieścić na tak krótkim odcinku autostrady - co 15 km trzeba...rozwiń całość

      pomijając już to ile trzeba będzie płacić za autostrady warto zauważyć inną ciekawą sprawę - a mianowicie ile punktów poboru opłat można zmieścić na tak krótkim odcinku autostrady - co 15 km trzeba sie zatrzymywać zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nie tak jes do końca

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 23

      Nie co 15 km zatrzymywać się tylko zatrzymywać się na wyjeździe opuszczając autostradę

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To polacy będą jeżdzic autostradą na Śląsk

      hahaha (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 42 / 32

      My Ślązacy jej niepotrzebujemy.
      Bo kto jedzie do warszawy ?
      Chyba głupek jakiś...ha,ha,ha


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To Wam jest bardziej potrzebna ta autostrada

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 36 / 27

      "To polacy będą jeżdzic autostradą na Śląsk" Bardzo interesujące, tylko po co? Jak się w zeszłym tygodniu przekonaliśmy to nawet węgiel może przypłynąć do Gdyni statkiem z Australii. Po prostu...rozwiń całość

      "To polacy będą jeżdzic autostradą na Śląsk" Bardzo interesujące, tylko po co? Jak się w zeszłym tygodniu przekonaliśmy to nawet węgiel może przypłynąć do Gdyni statkiem z Australii. Po prostu Górny Śląsk traci na znaczeniu w tej sytuacji bardziej istotny staje się Dolny Śląsk ze złożami miedzi, węgla brunatnego i nowym zapleczem technologicznym.
      Powinniście się cieszyć, że ktokolwiek postanowił poprawić przejazd przez Śląsk, bo z analiz obciążenia, potrzeb i tego co w planach ma Bruksela bardziej istotna jest S8 przecinająca kraj na ukos przez Warszawę i Wrocław jako fragment większej europejskiej trasy do krajów nadbałtyckich i tak naprawdę to, że buduje się drogę wbrew logice tj, tam gdzie jako tako jeszcze jest. Pewnie to z powodu jakiegoś Śląskiego lobby, a co do jeżdżenie do Warszawy, to te "głupki" jak to określasz jadą tam za pracą, karierą, no i od czasu do czasu na demonstrację.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      złodziejskie państwo

      mk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 36

      Tyle uciążliwości znosili mieszkańcy regionu, gęsto zabudowanego, zeby teraz w nagrodę dostać opłaty. Dlaczego nie ma przynajmniej jakichś karnetów dla stale dojeżdżających do pracy?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nic nie zapłaca bo nimi

      zepla (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 96 / 66

      nie pojada i tela.Polska to złodziejski kraj oszustów.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zero litości i zero szacunku dla oszustów.

      Józef Brzozowski Żory. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 88 / 29

      Autostrady A 1 od granicy państwa lub choćby od węzła Żory (tak jak chciał Wojewoda Śląski), do lotniska w Pyrzowicach i A – 4 od węzła Kleszczów do miejsca gdzie zaczyna się własność...rozwiń całość

      Autostrady A 1 od granicy państwa lub choćby od węzła Żory (tak jak chciał Wojewoda Śląski), do lotniska w Pyrzowicach i A – 4 od węzła Kleszczów do miejsca gdzie zaczyna się własność Staleksportu powinny być bezpłatne. Bezpłatne, nie z drobną opłatą, bo tą drobną opłatę zwiększą systematycznie , małymi kroczkami do typowego zdzierstwa w wydaniu Staleksportu.

      Czyżby rząd partyjny nas okłamał? Przed wyborami były obietnice towarzyszy z PO. Te obietnice są udokumentowane. Gdyby wprowadzili jednak opłaty na te autostrady to trzeba postawić pod sąd tych co nas okłamywali, z myślą o korzyściach prywatnych z chwilą wygrania wyborów. Wyborcy spełnili swoją rolę i głosowali na PO, teraz PO musi spełnić swoją, i zrealizować obietnice.
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      CZEMU MINISTER NOWAK NIE POJAWIŁ SIĘ NA ŚLĄSKU???????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

      WKURZONY (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 84 / 27

      CZEMU W MARCU, TAK JAK OBIECAŁ POSEŁ KRZĄKAŁA, NA ŚLĄSK NIE PRZYJECHAŁ MINISTER NOWAK????????????????????

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Autostrady

      jo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 85 / 32

      nic sie niy zyskuje,yno jest sie lokrodanym lo 10 groszy na kilometrze-tak wyglondo prowda!!!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rząd robi ukłony? Rząd pobiera haracz!

      yerzy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 96 / 38

      Zastanawiam się czy redakcja DZ ma jakieś profity z agitacji za opłatami? Myślałem, że walczymy we wspólnej sprawie, tj. "A1 za DARMO". Za dramo = za 0zł. A tutaj czytamy kolejny chwalebny artykuł...rozwiń całość

      Zastanawiam się czy redakcja DZ ma jakieś profity z agitacji za opłatami? Myślałem, że walczymy we wspólnej sprawie, tj. "A1 za DARMO". Za dramo = za 0zł. A tutaj czytamy kolejny chwalebny artykuł jakie to kierowcy mają szczęście... "Rząd robi ukłony", "jeszcze mniej zapłacą motocykliści". Cud, miód. Cieszmy się i dziękujmy za połowę tańsze autostrady... Połowa haraczu to dalej haracz!!! Co z wizytą księcia Nowaka na Śląsku, gdzie oficjalne komunikaty decydentów w sprawie akcji "A1 za darmo" ? Wszystko załatwione po polsku, czyli po cichu i w białych rękawiczkach.

      Tysiące ludzi, którzy chcieli dojeżdżać do pracy np. z ROW do GOP właśnie żegna się z marzeniami o normalnym dojeździe, bez korków i marnowania czasu... A tym lichwom wciąż mało: podatki, akcyzy, ceny benzyny... O politykach - kłamcach - już nie wspomnę, Kluzik-Rostkowska, gdyby miała odrobinę honoru to złożyłaby w tej sytuacji mandat poselski...

      Należy zbojkotować A1 tak samo jak było z A4 (akcja motocyklistów). Zablokujmy te bramki płacąc groszami, których będziemy szukać po kieszeniach! Brawo dla Gliwiczan, proponuję rozciągnąć tą akcję na całe województwo.

      Dlaczego nie wprowadzono winiet (tak jak np. u Czechów)? Bo przecież trzeba stworzyć etaty na bramkach dla rodzin polityków i GDDKiA. Szczyt bezczelności? Wybudować coś za nieswoją kasę i zgarniać haracz jak za swoje. Ot, co Polska właśnie... zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Niesmak pozostaje

      Ślązak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 92 / 27

      Zgadzam się z przedmówcą, złodzieje nas otaczają i zawsze będą. Cała redakcja Dziennika Zachodniego to kolejni poplecznicy całego tego koła wzajemnej adoracji. Gardzę wami i tym rządem kolesi!...rozwiń całość

      Zgadzam się z przedmówcą, złodzieje nas otaczają i zawsze będą. Cała redakcja Dziennika Zachodniego to kolejni poplecznicy całego tego koła wzajemnej adoracji. Gardzę wami i tym rządem kolesi! Teraz piszecie, że rząd łaskawie obniżył o połowę cenę za przejazd, a ja mówię temu stanowcze NIE!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      NIE

      NIE (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 91 / 21

      Tak racja....Artykuły będziemy płacić mniej hahaha SUPER.
      Obietnica była i to w artykule przedstawionym przez DZ: DLA MIESZKAŃCÓW ZA DARMO!!!!

      Proponuje lepsze rozwiązanie: Po co blokować tutaj...rozwiń całość

      Tak racja....Artykuły będziemy płacić mniej hahaha SUPER.
      Obietnica była i to w artykule przedstawionym przez DZ: DLA MIESZKAŃCÓW ZA DARMO!!!!

      Proponuje lepsze rozwiązanie: Po co blokować tutaj A1... jdźmy do warszawy samochodami i przykorkujnmy już i tak pzakorkowaną wawe... jeśli korki wydłużą się do 4-5h to moze zostanie to zauważone..
      zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      POPIERAM!!!

      nn (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 93 / 69

      Chopie mosz recht!!!

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama