Po katastrofie pod Szczekocinami bezpieczniej?

    Po katastrofie pod Szczekocinami bezpieczniej?

    Bartłomiej Romanek

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Po katastrofie pod Szczekocinami bezpieczniej?

    ©arc.

    Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami może mieć wpływ na zwiększenie bezpieczeństwa na kolei. Tadeusz Ryś, przewodniczący Państwowj Komisji Badania Wypadków Kolejowych, wysłał do Urzędu Transportu Kolejowego pismo z pięcioma zaleceniami, które mają soię do tego przyczynić.
    Po katastrofie pod Szczekocinami bezpieczniej?

    ©arc.

    DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O KATASTROFIE KOLEJOWEJ POD SZCZEKOCINAMI

    Zdaniem Rysia, gdyby zastosowano pewne procedury, to skutki zderzenia pociągów nie byłyby tak poważne. Dotyczy to zwłaszcza dwóch pierwszych zaleceń. Konieczne jest oświetlanie czoła pociągu sygnałem Pc2 - polega to na gaszeniu jednego z trzech świateł lokomotywy jadącej lewym torem (tak jechał pociąg InterRegio z Warszawy do Krakowa) i zastąpieniu go czerwonym. Dzięki temu maszynista wiedziałby, że pociąg z naprzeciwka jedzie lewą stroną i mógłby wcześniej rozpocząć hamowanie.

    CZYTAJ WIĘCEJ O KATASTROFIE POCIĄGU W SZCZEKOCINACH:
    KONIEC AKCJI RATOWNICZEJ. 15 OFIAR ŚMIERTELNYCH. ZOBACZ UNIKATOWE ZDJĘCIA
    Koniec akcji ratunkowej. 15 ofiar śmiertelnych
    ZOBACZ drastyczne zdjęcia z miejsca katastrofy


    Ryś chce także, by maszynista dostawał sygnał przypominający o zakazie dalszej jazdy po nie swoim torze, jeśli semafor nie pokazuje wszystkich znaków, które do tego uprawniają. Poza tym postuluje regularną synchronizację z czasem rzeczywistym w rejestratorach rozmów, komputerach i wszystkich urządzeniach rejestrujących czas, kontrolę urządzeń rejestrujących zdarzenia i rozmowy oraz weryfikację regulaminów technicznych stacji i posterunków z uwzględnieniem obowiązków ich pracowników.
    Urząd Transportu Kolejowego nie chciał wczoraj komentować tych postulatów. - Wkrótce się do sprawy odniesiemy - mówi Alvin Gajadhur z UTK.

    Stanisław Nowak, minister transportu, zapowiedział natomiast, że chce wdrożyć zalecenia Państwowj Komisji Badania Wypadków Kolejowych.

    - Radykalna modernizacja, radykalna zmiana - zapowiedział wczoraj minister. Chce zwolnić zarząd PKP, a nowy zmniejszyć z sześciu do trzech osób.

    * CZYTAJ KONIECZNIE:

    *ZOBACZ LISTĘ ZAWODÓW DO DEREGULACJI
    *Hans Kloss powrócił FILM, ZDJĘCIA, RECENZJE, czyli HISTORIA PRAWDZIWA

    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera



    *GWIAZDA PROGRAMU X-FACTOR nagrywała swój klip w Świerklańcu. ZOBACZ FOTKI
    * http://slask.naszemiasto.pl/serwisy/fotomatura2012/: FOTOMATURA 2012. Zobacz tegoroczne maturzystki i maturzystów z całego województwa! ZAGŁOSUJ!

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Te zalecenia są bzdurą.

      pracownik kolei (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 31

      Kilkanaście lat temu już wdrażano przepis o zmianie oświetlenia czoła pociągu i wyszło jak zawsze - chaos. Wycofano biegiem te bzdurne zapisy. Brakuje jedynie jednego, krótkiego zapisu w instrukcji...rozwiń całość

      Kilkanaście lat temu już wdrażano przepis o zmianie oświetlenia czoła pociągu i wyszło jak zawsze - chaos. Wycofano biegiem te bzdurne zapisy. Brakuje jedynie jednego, krótkiego zapisu w instrukcji Ir1 a do katastrofy czy nawet wyjazdu na tor inny niż ustalony przez dyżurnego ruchu nie będzie i nie byłoby, nawet jeśli rozjazdy leżałyby inaczej niż wskazania na pulpicie na nastawni. Niestety, nie ci ludzie i nie te miejsca chyba...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Skladam hold wszystkim ofiarom polnische Wirtschaft (nawet Kaczynskiemu)

      Oberschlesier (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 21

      "Zdaniem Rysia, gdyby zastosowano pewne procedury, to skutki zderzenia pociągów nie byłyby tak poważne."

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo