Pacjenci mają możliwość podzielenia się swoimi uwagami oraz spostrzeżeniami na temat działania publicznych szpitali, przychodni, pogotowia ratunkowego i punktów ratownictwa.
- Dajemy ludziom możliwość wypowiedzenia się, gdyż chcemy się dowiedzieć, czy poszczególne placówki zdrowotne należycie świadczą usługi - podkreśla Lucyna Majewska, p.o. naczelnika Wydziału Zdrowia Starostwa Powiatowego w Bielsku Białej.
Ankieta składa się z dwóch części. Pierwsza związana jest z wyrażeniem opinii głównie na temat pogotowia. Z kolei w drugiej można ocenić pracę wszystkich placówek nadzorowanych przez powiat, czyli szpitali i przychodni. Siedem głównych pytań dotyczy m.in. oczekiwanego przez pacjentów czasu na przyjazd karetki czy uprzejmości i fachowości personelu.
Na każde pytanie jest pięć możliwości odpowiedzi (bardzo dobrze, dobrze, przeciętnie, źle, bardzo źle). W kwestionariuszu znalazły się też pytania odnośnie tego, czy pacjenci spotkali się z sytuacją, że musieli ponosić jakieś koszty leczenia oraz czy poleciliby placówkę komuś ze swoich znajomych.
- Warto poznać zdanie pacjentów. Ich wskazówki posłużą nam do wprowadzenia zmian - tłumaczy Stanisław Tokarz, dyrektor bielskiego Szpitala Pediatrycznego.
Pielęgniarka Maria Hojdo mówi, że w ankiecie można się wypowiedzieć anonimowo i to pacjenci sobie cenią.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?