Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak zaoszczędzić 15 milionów? Zaprosić gości do Katowic

MIW
Arkadiusz Ławrywianiec
Choć od rozpoczęcia Europejskiego Kongresu Gospodarczego dzielą nas jeszcze 2 doby, to już dziś można pokusić się o bilans tego wydarzenia. O ile bowiem trudno spodziewać się, by w przerwach między kolejnymi dyskusjami i bankietami zapadły jakieś wiążące decyzje biznesowe, to z całą pewnością można wskazać tych, którzy skorzystają na obecności w Katowicach kilku tysięcy gości Kongresu. Szacuje się, że każdy z nich zostawi u nas kilkaset euro.

Listę szczęśliwców, którzy już mogą zacząć liczyć zyski otwierają hotelarze i przewoźnicy. Specjalnie dla uczestników Kongresu jego organizatorzy wynajęli pół tysiąca taksówek. W renomowanych hotelach nawet nie ma sensu pytać o wolne pokoje.

- Cały hotel jest wynajęty dla gości Kongresu - przyznaje Monika Leraczyk, menadżer katowickiego "Monopolu".

Pełne ręce roboty będą mieli ochroniarze i ponad setka wolontariuszy - ci ostatni na Kongresie nie zarobią, ale zyskane przy tej okazji doświadczenie i obycie pewnie procentować będzie w przyszłości. Catering podczas pierwszego dnia imprezy zapewni sieć hoteli Sheraton, ale jako że żaden z nich nie znajduje się w naszym regionie, więc wydane na ten cel pieniądze wypłyną poza Śląsk.

ROK TEMU KATOWICE PRZEGRAŁY KONGRES. DOWIEDZ SIĘ DLACZEGO

Największym zyskiem z tytułu organizacji Kongresu będzie jednak 3-dniowa obecność Katowic w mediach. Przebieg imprezy relacjonować będą wszystkie liczące się stacje telewizyjne, gazety i portale internetowe. Jak podkreśla Wojciech Kuśpik - prezes Polskiego Towarzystwa Wspierania Przedsiębiorczości, które organizuje Kongres - gdyby chcieć wykupić w mediach porównywalną ilość czasu antenowego i powierzchni reklamowych w gazetach, to trzeba by wydać (bagatela) około 15 milionów złotych.

Widać korzyści

Mimo związanych z Kongresem ograniczeń w ruchu mieszkańcy Katowic są zadowoleni z faktu, że to właśnie w ich mieście odbywa się to wydarzenie. Aż 9 na 10 dostrzega płynące z Kongresu korzyści - najczęściej wskazują oni promocję miasta (84 proc.), wzrost znaczenia Katowic wśród polskich metropolii, szansę na wykreowanie nowego wizerunku Katowic jako miasta przyjaznego biznesowi.

* TO MUSISZ ZOBACZYĆ:

MATURA 2012 - ZOBACZ CZEGO SIĘ SPODZIEWAĆ, SPRAWDŹ ARKUSZE i ODPOWIEDZI. PRZECZYTAJ O PRZECIEKACH
* WEŹ UDZIAŁ W PLEBISCYTACH:
NAJLEPSZY NAUCZYCIEL 2012
CHUDNIESZ - WYGRYWASZ ZDROWIE
NAJSYMPATYCZNIEJSZY ZWIERZAK ŚLĄSKIEGO ZOO

Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera


* BUDYNEK JAK TITANIC? JEDNA Z NAJWIĘKSZYCH ZABRZAŃSKICH TAJEMNIC ODKRYTA [ZDJĘCIA + FILM]
* OSTATNI CASTING MISS ZAGŁĘBIA 2012 [ZOBACZ ZDJĘCIA!]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Jak zaoszczędzić 15 milionów? Zaprosić gości do Katowic - Dziennik Zachodni