Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Euro 2012: "Piłka jest do d...", czyli kto nie chce kibicować i dlaczego?

Wioleta Niziołek/Echo Miasta
"Piłka jest do d...", "Wierzę w życie pozastadionowe", "Nie strzelać"
"Piłka jest do d...", "Wierzę w życie pozastadionowe", "Nie strzelać" Hedoco
Nie wszyscy ulegli gorączce Euro 2012. Męczy Cię mecz? Niepokoi świadomość czerwcowej piłkarskiej inwazji? Przyjdź do kina Kosmos - do strefy wolnej od footballu. Zachęca katowickie Centrum Sztuki Filmowej. W czerwcu kino startuje z imprezą "Kino nie kopie", która ma być alternatywą dla Euro.

Zamiast drużyn, o tytuł mistrza powalczą filmy z najwyższej europejskiej ligi. Będą warsztaty, salonik prasowy i bawialnia dla maluchów. - Wiem, że któryś z multipleksów robi przegląd filmów piłkarskich, ale my działamy przekornie z myślą o osobach, dla których piłka nie jest całym światem, a które w czerwcu mogą się czuć osamotnione - mówi Bożena Perska z działu promocji Kina Kosmos. Katowicki klub Katofonia zapowiedział już, że będzie Strefą bez Euro. Zamiast tego zorganizuje koncerty i warsztaty.

Trend jest ogólnopolski. W Warszawie powstała Strefa Bez Kibica. Platforma informacyjna na facebooku, skupiająca wydarzenia kulturalne, koncerty, wystawy. Ma pomóc w promocji tego, co dzieje się w czasie Euro 2012, a nie ma związku z piłką nożną.

Indywidualnie też można wyrazić swoje stanowisko w tej sprawie. Np. kupując sobie koszulkę z nadrukiem: "Noga jest mi nie na rękę", "Wierzę w życie pozastadionowe", "Nie strzelać", albo mocniejszym: "Piłka jest do d...". Ten ostatni spodobał się Ewelinie Budzińskiej - Górze z projektu Design Silesia, która zdjęcie koszulki umieściła na swoim profilu na facebooku.

- Podpisuję się pod tym. Nie widzę nic fajnego w siedzeniu przed telewizorem i oglądaniu przez dwie godziny facetów biegających po boisku - przyznaje. - Trochę się czuję przytłoczona tym, że mamy obowiązek bycia fanami. Dla mnie Euro oznacza problem ze znalezieniem miejsca w hotelu w Poznaniu - dodaje. Koszulki wypuściła firma Hedoco. Kolekcja Alter Euro sprzedaje się dobrze. - Chcąc nie chcąc zabieramy głos w dyskusji na temat Euro. Ja jestem zmartwiona tym, że tnie się koszty gdzie indziej, żeby zbudować stadiony - mówi Paulina Jędrzejewska, założycielka marki Hedoco. - Nie zgadzam się na branie udziału w czymś, co nie jest moje - dodaje.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Euro 2012: "Piłka jest do d...", czyli kto nie chce kibicować i dlaczego? - Dziennik Zachodni