Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Katowice: Miasto będzie miało nowe logo i hasło. Dziś prezentacja strategii promocji

Justyna Przybytek
Nowe logo Katowic, nowe hasło, a także nowa strategia promocji miasta - dziś zostaną zaprezentowane w Katowicach

Dziś w stolicy województwa zaprezentowany zostanie projekt Strategia Promocji Katowic. Dokument opracowywany przez konsorcjum katowickich firm - Media Partner W. Czyżewski,
M. Lorenc Sp. J., Business Consulting Sp. z o.o., Imago Public Relations, będzie do 22 czerwca poddawany konsultacjom społecznym.

Opracowanie wyznacza kierunku promocji Katowic oraz atuty miasta, na podstawie których budowana będzie jego marki. Wprowadza także nowe hasło promocyjne oraz logo. O zmianie dotychczasowego logo Katowic mowa jest już od ubiegłego roku. Temat pojawił się po porażce miasta w konkursie o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016.
- Jest duże prawdopodobieństwo że tak się stanie. Już nawet konsultowaliśmy się z twórcą tego projektu i wyraził zgodę. Nie chciałbym jednak żeby to było działanie ad hoc, zmiana to skomplikowana procedura. Ale to logo jest kapitalne, bo parokrotnie wyjeżdżając do innych miast Polski spotykałem się z pytaniami co to jest, co znaczy i reakcjami, że to bardzo fajne - powiedział w w czerwcu 2011 roku Piotr Uszok prezydent Katowic.

Wniosek w tej sprawie złożył też katowicki radny Adam Warzecha. - Docenilibyśmy tym samym zaangażowanie w starania o tytuł ESK 2016 - wyjaśniał.

Nie jest tajemnicą, że za zamianą mogą przeważyć względy estetyczne. Spodek nie specjalnie zaskakuje. Za to serce ESK…

- Mają Państwo kapitalną rzecz - logo miasta jako ESK, wiemy, że grafika katowicka znana jest nie tylko w Polsce, ale w całym świecie jest symbolem wolności i myślenia. To serce , które symbolizuje przemiany w Katowicach, jest jednym z najciekawszych pomysłów jakie widziałam w ostatnim czasie. To i radość, i niepewności i przeszłość, przyszłość i chęć do tego aby żyć w ciekawym i pełnym świecie - komentowała Joanna Kiliszek (wicedyrektor Instytutu Adama Mickiewicza), członkini Komisji Selekcyjnej konkursu ESK podczas wizyty w Katowicach.

Przypomnijmy jednak, że logo ESK - serce to pomysł z Poznania. Jego autorem jest dr Wojciech Janicki z Poznania, grafik i adiunkt w Pracowni Znaku i Typografii tamtejszej ASP. Projekt został wybrany spośród 35 nadesłanych na konkurs zorganizowany w 2009 r., przez jury, w skład którego wszedł m.in. Marian Oslislo rektor Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach.

Natomiast logo miasta mamy od 2008 r., zaprojektowała je rybnicka pracownia Fourtka. Znak graficzny składa się z czterech elementów - główny zarys Spodka tworzy niebieska zawinięta strzałka. Kopuła hali jest niebiesko-zielona, natomiast część podstawy obiektu - żółta. Projekt został wybrany bez przetargu, gdyż jego wartość nie przekraczała 5 tys. zł. Wybór Spodka do znaku prezydent Uszok uzasadniał tym, że w badaniach poprzedzających działania promocyjne Katowic, właśnie ten obiekt był wskazywany jako powszechnie rozpoznawalny.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera