Katowice: Miasto będzie miało nowe logo i hasło. Dziś...

    Katowice: Miasto będzie miało nowe logo i hasło. Dziś prezentacja strategii promocji

    Justyna Przybytek

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Katowice: Miasto będzie miało nowe logo i hasło. Dziś prezentacja strategii promocji
    Nowe logo Katowic, nowe hasło, a także nowa strategia promocji miasta - dziś zostaną zaprezentowane w Katowicach
    Katowice: Miasto będzie miało nowe logo i hasło. Dziś prezentacja strategii promocji
    Dziś w stolicy województwa zaprezentowany zostanie projekt Strategia Promocji Katowic. Dokument opracowywany przez konsorcjum katowickich firm - Media Partner W. Czyżewski,
    M. Lorenc Sp. J., Business Consulting Sp. z o.o., Imago Public Relations, będzie do 22 czerwca poddawany konsultacjom społecznym.

    Opracowanie wyznacza kierunku promocji Katowic oraz atuty miasta, na podstawie których budowana będzie jego marki.
    Wprowadza także nowe hasło promocyjne oraz logo. O zmianie dotychczasowego logo Katowic mowa jest już od ubiegłego roku. Temat pojawił się po porażce miasta w konkursie o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016.
    - Jest duże prawdopodobieństwo że tak się stanie. Już nawet konsultowaliśmy się z twórcą tego projektu i wyraził zgodę. Nie chciałbym jednak żeby to było działanie ad hoc, zmiana to skomplikowana procedura. Ale to logo jest kapitalne, bo parokrotnie wyjeżdżając do innych miast Polski spotykałem się z pytaniami co to jest, co znaczy i reakcjami, że to bardzo fajne - powiedział w w czerwcu 2011 roku Piotr Uszok prezydent Katowic.

    Wniosek w tej sprawie złożył też katowicki radny Adam Warzecha. - Docenilibyśmy tym samym zaangażowanie w starania o tytuł ESK 2016 - wyjaśniał.

    Nie jest tajemnicą, że za zamianą mogą przeważyć względy estetyczne. Spodek nie specjalnie zaskakuje. Za to serce ESK…

    - Mają Państwo kapitalną rzecz - logo miasta jako ESK, wiemy, że grafika katowicka znana jest nie tylko w Polsce, ale w całym świecie jest symbolem wolności i myślenia. To serce , które symbolizuje przemiany w Katowicach, jest jednym z najciekawszych pomysłów jakie widziałam w ostatnim czasie. To i radość, i niepewności i przeszłość, przyszłość i chęć do tego aby żyć w ciekawym i pełnym świecie - komentowała Joanna Kiliszek (wicedyrektor Instytutu Adama Mickiewicza), członkini Komisji Selekcyjnej konkursu ESK podczas wizyty w Katowicach.

    Przypomnijmy jednak, że logo ESK - serce to pomysł z Poznania. Jego autorem jest dr Wojciech Janicki z Poznania, grafik i adiunkt w Pracowni Znaku i Typografii tamtejszej ASP. Projekt został wybrany spośród 35 nadesłanych na konkurs zorganizowany w 2009 r., przez jury, w skład którego wszedł m.in. Marian Oslislo rektor Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach.

    Natomiast logo miasta mamy od 2008 r., zaprojektowała je rybnicka pracownia Fourtka. Znak graficzny składa się z czterech elementów - główny zarys Spodka tworzy niebieska zawinięta strzałka. Kopuła hali jest niebiesko-zielona, natomiast część podstawy obiektu - żółta. Projekt został wybrany bez przetargu, gdyż jego wartość nie przekraczała 5 tys. zł. Wybór Spodka do znaku prezydent Uszok uzasadniał tym, że w badaniach poprzedzających działania promocyjne Katowic, właśnie ten obiekt był wskazywany jako powszechnie rozpoznawalny.


    *Euro 2012 w DZ: eksperci typują wyniki meczów, wywiady z gwiazdami, strefa kibica
    *Nowy podział Śląska: koniec woj. opolskiego i śląskiego, wspólne górnośląskie
    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Logo Katowic

      Mieszkaniec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 56 / 54

      Spodek powinien pozostać naszym logiem i kropka. Władze miasta powinny się bardziej starać o promocje i wyciągnąć na to więcej pieniędzy ze swojego portfela oraz kompletnie zmienić swoje działania....rozwiń całość

      Spodek powinien pozostać naszym logiem i kropka. Władze miasta powinny się bardziej starać o promocje i wyciągnąć na to więcej pieniędzy ze swojego portfela oraz kompletnie zmienić swoje działania. Nowe logo bedzie rozponawalne w kraju i za granicą dopiero po wielu latach a koszty będą ogromne. Katowice na nowym logo bardzo dużo stracą. Zobaczycie za kilka lat. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Katowice - Miasto psich kup

      tytus de zoo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 59 / 49

      Katowice - Miasto psich kup
      Katowice - Miasto wielkich wyburzeń
      Katowice - Miasto tymczasowych parkingów

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama