Ważne
    Stalexport wymieni urządzenia poboru opłat na A4...

    Stalexport wymieni urządzenia poboru opłat na A4 Katowice-Kraków

    Michał Wagner

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Stalexport wymieni urządzenia poboru opłat na A4 Katowice-Kraków

    ©autostrada-a4.pl

    Nowe sposoby dokonywania płatności przy użyciu kart zbliżeniowych, flotowych, paliwowych, a także bez konieczności zatrzymywania pojazdu, wprowadzone zostaną na koncesyjnym odcinku autostrady A4. Stalexport Autostrada Małopolska S.A. przystąpił do projektu wymiany urządzeń poboru opłat (WUPO) na A4 Katowice-Kraków. Trwa procedura przetargowa. Prace rozpoczną się w drugiej połowie września br. i potrwają dwa lata. WUPO to kolejny etap programu zwiększenia przepustowości PPO w Mysłowicach i Balicach.
    Stalexport wymieni urządzenia poboru opłat na A4 Katowice-Kraków

    ©autostrada-a4.pl

    - Prace związane z wymianą urządzeń oraz wprowadzaniem nowych metod płatności będą prowadzone w ślad za poszerzaniem placów poboru opłat o dodatkowe stanowiska. Efektem tego dwutorowego działania związanego z ilościowym rozwojem infrastruktury poboru opłat, a także zmianami jakościowymi będzie skrócenie czasu oczekiwania na przejazd przez bramki - mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska S.A.


    Program wymiany urządzeń poboru opłat został podzielony na dwa etapy. W pierwszej kolejności - do września 2013 r. - zostanie wymieniony funkcjonujący obecnie system urządzeń do manualnego poboru opłat w Mysłowicach oraz Balicach, a także część kabin. Ponadto zostaną wprowadzone nowe możliwości dokonywania płatności przy pomocy kart zbliżeniowych, flotowych, paliwowych, a także w ramach elektronicznego poboru opłat "slow & go" (zwolnij i jedź) oraz "stop & go" (zatrzymaj się i jedź).

    Podczas pierwszej fazy przedsięwzięcia system "slow & go" zostanie wprowadzony na wybranych pasach ruchu. Będą mogli z niego korzystać kierowcy samochodów osobowych oraz pojazdów ciężarowych. Takie rozwiązanie pozwoli podnieść szlaban na tyle wcześnie, aby kierowca jadący z prędkością 40 km/h mógł przejechać przez bramki nie zatrzymując pojazdu. Na części pasów regularnych będzie funkcjonować elektroniczny system poboru opłat w trybie "stop & go", wymagający zatrzymania pojazdu.

    Druga faza przedsięwzięcia zakłada przekształcenie części pozostałych pasów manualnego poboru opłat w linie automatyczne (umożliwiające bezosobową obsługę pojazdów) oraz rozszerzenie funkcjonalności elektronicznego poboru opłat na kolejne stanowiska. Realizacja całej inwestycji zakończy się w drugiej połowie 2014 r.

    Prace związane z realizacją projektu zwiększania przepustowości placów poboru opłat w Mysłowicach i Balicach zostaną przeprowadzone w sposób jak najmniej odczuwalny dla użytkowników autostrady.


    *Euro 2012 w DZ: eksperci typują wyniki meczów, wywiady z gwiazdami, strefa kibica
    *Nowy podział Śląska: koniec woj. opolskiego i śląskiego, wspólne górnośląskie
    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

    Czytaj także

      Komentarze (4)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Winiety duzo tańsze

      driver (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 72 / 50

      Tylko taniej ,to już było !

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      och szaleństwo!

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 60 / 38

      przez ten cały czas było tyle problemów z tą autostradą, że hej.porażka jakaś. do tego te ceny benzyny :/

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A czy można wymienić Stalexport ?

      Marcin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 67 / 73

      :)


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      zas...na i szkodliwa umowa

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 63 / 69

      Niestety jeszcze nie, bo trwa szemrana umowa podpisana przez rząd AWS na 30 lat z różnymi ciekawymi i szkodliwymi klauzulami, a stalexportem zarządza kto? Minister, który tę umowę podpisał.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama