- To inwestycja ważna dla całej aglomeracji - mówi Małgorzata Mańka-Szulik, prezydent Zabrza. - Połączy nie tylko Katowice z Gliwicami, ale połączy też z autostradą A1. Zabrzanie bardzo czekają na tę inwestycję, bo ruch tranzytowy bardzo często przejeżdża przez miasto. DTŚ bardzo odciąży komunikację miejską.
KONIECZNIE ZOBACZ:
Przebieg DTŚ przez aglomerację katowicką ZOBACZ MAPĘ
3-kilometrowy odcinek połączy wybudowaną już średnicówkę od ronda przy ul. Gen. de Gaulle'a z granicą gliwicką. Odcinek ten będzie kosztował prawie 184 mln zł.
Wypełnij ankietę i wygraj nowego iPada
- To jest skomplikowany odcinek, bo odcinek przebiega przez teren miejski i parku, gdzie mamy zawężone możliwości działania - tłumaczy Arkadiusz Kierkowicz, wiceprezes zarządu spółki Eurovia Polska S.A. z Kobierzyc, która jest wykonawcą odcinka. - Musimy zastosować różne infrastruktury techniczne.
Na wykonanie ostatniej części zabrzańskiej DTŚ wykonawca ma 23 miesiące, ale na uroczystości rozpoczęcia budowy wspominało się o wcześniejszym terminie oddania drogi.
Będziemy robić wszystko, żeby udało się wyrobić przed czasem, ale zależy to od wielu czynników - komentuje Kierkowicz.
Według harmonogramów, które zakładają sprawne i terminowe uzyskiwanie potrzebnych aktów administracyjnych oraz procedur przetargowych wybudowanie całej Drogowej Trasy Średnicowej od Katowic do rogatek Gliwic możliwe byłoby na początku 2015 roku.
*Euro 2012 w DZ: eksperci typują wyniki meczów, wywiady z gwiazdami, strefa kibica
*Nowy podział Śląska: koniec woj. opolskiego i śląskiego, wspólne górnośląskie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?