W Jastrzębiu chcą mieć pociąg do Rybnika

    W Jastrzębiu chcą mieć pociąg do Rybnika

    Katarzyna Spyrka

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    W Jastrzębiu chcą mieć pociąg do Rybnika

    ©ARC

    Półtora roku dyskusji, kilka spotkań na wysokim szczeblu w sprawie przywrócenia połączenia kolejowego na linii Jastrzębie - Rybnik, i co?
    W Jastrzębiu chcą mieć pociąg do Rybnika

    ©ARC

    Ani Rybnik, ani Jastrzębie nie kwapią się z wyłożeniem 40 mln złotych, aby przywrócić trasę po torach Jastrzębskiej Spółki Kolejowej. Ale nie wszystko - przynajmniej teoretycznie - stracone. Kilka dni temu pojawiła się jednak szansa, że Jastrzębie znów podejmie rozmowy na ten temat.

    - Zgłosili się do nas inwestorzy z Kolei Śląskich i Górnośląskiej Agencji Promocji Przedsiębiorczości, którzy chcą stworzyć linię kolejową na tej trasie. Musimy teraz skalkulować, czy będzie to opłacalne - przyznał w rozmowie z nami Marian Janecki, prezydent Jastrzębia.

    - Podejmiemy się tej inicjatywy jedynie, jeśli podróż będzie trwała krócej niż połączenie autobusowe na tej trasie, a za bilet zapłacimy tyle samo lub mniej - zastrzega prezydent.

    Władze Jastrzębia starają się o 50 mln zł. To za mało...


    *Marsz Autonomii 2012 ZDJĘCIA, WIDEO, OPINIE
    *Wielki koncert Guns N'Roses w Rybniku ZOBACZ ZDJĘCIA, WIDEO
    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

    Czytaj także

      Komentarze (4)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Do dzieła!

      D.D. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 74 / 58

      Rybnik - 140 tys. mieszkańców,
      Jastrzębie - 90 tys. mieszkańców,
      odległość w linii prostej - trochę ponad 10 km.
      Co tu liczyć?
      Nad czym się zastanawiać?

      Pociągi oczywiście muszą jeździć co pół...rozwiń całość

      Rybnik - 140 tys. mieszkańców,
      Jastrzębie - 90 tys. mieszkańców,
      odległość w linii prostej - trochę ponad 10 km.
      Co tu liczyć?
      Nad czym się zastanawiać?

      Pociągi oczywiście muszą jeździć co pół godziny (góra co godzinę!), a nie trzy razy na dobę.

      Efekt: przy nieznacznej dotacji ze strony okolicznych gmin linia kolejowa przyczyni się do sprawniejszego przemieszczania ludzi i odkorkuje drogi.
      Jak będą odkorkowane drogi to usprawni się transport, jak będzie sprawny transport, to ludzie z wielkimi pieniędzmi łaskawiej spojrzą na ROW etc.
      I tyle.

      PS.
      Jeżeli ktoś zagłada dochodowość takiej linii kolejowej i już dzieli zyski to niech sobie da z tym projektem spokój.
      Taka linia kolejowa MUSI być dotowana.
      Zyski pojawią się w innych miejscach.

      Do dzieła!zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      140 tysiecy ----- 90 tysiecy i brak polaczenia kolejowego ...

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 68 / 44

      ... w Polsce normalka.
      Podobnie Rybnik - Gliwice brak polaczenia kolejowego w ruchu osobowym.

      Polska gospodarka na G.Slasku to normalny sabotaz

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zapomniałem o jednym.

      D.D. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 88 / 56

      Ponieważ PKP "utraciła zaufanie" przez ciągłe grzebanie w rozkładzie jazdy - zmiany godzin odjazdów, wyrzucanie pociągów z rozkładu, najtrudniejszym będzie odbudowanie zaufania pasażerów.
      Przez...rozwiń całość

      Ponieważ PKP "utraciła zaufanie" przez ciągłe grzebanie w rozkładzie jazdy - zmiany godzin odjazdów, wyrzucanie pociągów z rozkładu, najtrudniejszym będzie odbudowanie zaufania pasażerów.
      Przez początkowe miesiące pociągi będą jeździć puste, gdyż ludzie będą myśleli ,że to kolejny słomiany zapał decydentów - patrz skasowane połączenie Gliwice - Bytom czy połączenie do Tychy Miasto.
      Wg mnie dwa lata będzie trzeba wytrzymać - pociągi mają jeździć z dużą częstotliwością , przy minimalnych zmianach w rozkładzie, a okoliczne gmina MUSZĄ to finansować.
      Wtedy będzie efektzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dofinansowania

      matt78_katowice (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 60 / 27

      D.D. Jak Ty sobie to wyobrażasz? Skoro linia nie będzie przebiegać przez Wodzisław czy Żory to na jakim prawem miasta regionu (cytat: MUSZĄ to finansować)? Przecież to A) nierealne, B) nielegalne....rozwiń całość

      D.D. Jak Ty sobie to wyobrażasz? Skoro linia nie będzie przebiegać przez Wodzisław czy Żory to na jakim prawem miasta regionu (cytat: MUSZĄ to finansować)? Przecież to A) nierealne, B) nielegalne. Samorząd terytorialny nie może finansować przedsięwzięć, które nie są realizowane przez daną gminę (miasto). Niedawno Wodzisław wyszedł z MZK, więc idąc Twoim typem myślenia niech Jastrzębie zrzuci się na tworzenie nowej komunikacji w Wodzisławiu, bo pewnie kilka osób jeździ do Wodzisławia do pracy... zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama