Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

DTŚ do Mysłowic najwcześniej w 2017 roku. Remontują ją w Świętochłowicach

Monika Chruścińska
Na DTŚ w Świętochłowicach wczoraj rozpoczęły się prace remontowe. Potrwają kilka dni
Na DTŚ w Świętochłowicach wczoraj rozpoczęły się prace remontowe. Potrwają kilka dni Arkadiusz Gola
Drogowcy rozpoczęli wczoraj prace na najbardziej zniszczonym odcinku Drogowej Trasy Średnicowej, w rejonie skrzyżowania z ul. Bytomską w Świętochłowicach. Wymienią tu asfalt. W Zabrzu na trasie prace wrą, a jeszcze w sierpniu rozpocząć ma się budowa odcinka średnicówki w Gliwicach.

Tylko DTŚ na wschód nie ma na razie jeszcze nawet na papierze! Jak dowiedzieliśmy się, projekt budowlany połączenia drogi w Katowicach z Obrzeżną Zachodnią w Mysłowicach będzie gotowy do 17 grudnia. Budowa najwcześniej rozpocznie się pod koniec 2014 roku.

Kiedy w latach 70. opracowywano koncepcję budowy DTŚ, nikt jeszcze nie myślał o poprowadzeniu jej do Zagłębia. Wtedy wydawało się, że istniejący tu układ drogowy na długo wystarczy. Minęło jednak ponad 30 lat i w zachodniej części regionu powstała autostrada A4. Nowych dróg w części wschodniej nie ma, a te, które są, korkują się.

- Obecnie trasa z Katowic na wschód jest najbardziej obciążoną drogą w Polsce - zaznacza prof. Stanisław Krawiec z Wydziału Transportu Politechniki Śląskiej.

Urząd Marszałkowski uspokaja: projekt trasy od węzła Lwowska w Katowicach do ulicy Obrzeżnej Zachodnie w Mysłowicach cały czas jest opracowywany. Odcinek będzie miał ponad 2 km. Początkowo urzędnicy planowali na nim dwa węzły - Janów, którym odbijemy na autostradę A4 i Jasińskiego - do centrum miasta. - Mieszkańcy Mysłowic postulowali jednak za rezygnacją z węzła Jasińskiego i władze miasta poparły postulat - wyjaśnia Witold Trólka z urzędu marszałkowskiego. Dwa nowe warianty przebiegu trasy będą gotowe w grudniu i do połowy 2013 roku ma je zaopiniować Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach.

Jak mówi Trólka, budowa mogłaby się rozpocząć na przełomie 2014 i 2015 roku. Przedłużoną na wschód DTŚ-ką kierowcy pojechaliby wówczas najwcześniej w 2017 roku. Warunki są dwa: Katowice i Mysłowice muszą się porozumieć w sprawie partycypacji kosztów budowy, a urząd marszałkowski uzyskać dofinansowanie na realizację inwestycji. Jej wstępny koszt to 162 mln zł. Ile będą musiały wyłożyć miasta? - Zależy od wysokości dofinansowania - mówi Trólka.

Budowa trwa

W czerwcu rozpoczęła się budowa kolejnych 3 km DTŚ-ki w Zabrzu.
Chodzi o fragment od węzła na de Gaulle'a w centrum do rogatek Gliwic i autostrady A1. Na tym odcinku zaplanowano cztery duże obiekty inżynierskie: tunel drogowy pod DTŚ w ciągu ul. Jaskółczej, most nad potokiem Guido, wiadukt nad koleją wraz z kładką pieszo-rowerową i wiadukt nad średnicówką, który połączy ją z ul. Roosevelta. W Gliwicach budowa odcinka do ul. Kujawskiej rozpocznie się w sierpniu. MAO

Możesz dowiedzieć się więcej: Zarejestruj się w DZIENNIKZACHODNI.PL/PIANO


*Marsz Autonomii 2012: ZDJĘCIA, WIDEO, OPINIE
*Olimpiada w Londynie 2012: RELACJE, ZDJĘCIA, CIEKAWOSTKI
*KONKURS FOTOLATO 2012:
Przyślij zdjęcia, zgarnij nagrody!

Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!