Ważne
    Przewoźnik musi zaopiekować się pasażerami, gdy samolot nie...

    Przewoźnik musi zaopiekować się pasażerami, gdy samolot nie leci

    Monika Krężel

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Podróż samolotem staje się czasem wielką niewiadomą

    Podróż samolotem staje się czasem wielką niewiadomą ©Lucyna Nenow

    Plajta linii lotniczych OLT Express dla wielu Polaków, którzy mieli lecieć samolotem np. na wczasy lub w ważnych interesach, oznacza nie tylko potworny stres i nerwy, ale także wymierne straty. Wczoraj aż 360 klientów biura podróży Sun&Fun nie odleciało do Egiptu i nie rozpoczęło wakacji, bo OLT Express odwołał wszystkie loty czarterowe.
    Podróż samolotem staje się czasem wielką niewiadomą

    Podróż samolotem staje się czasem wielką niewiadomą ©Lucyna Nenow

    Warto wiedzieć, że przewoźnik ma obowiązek zapewnić pasażerom opiekę zawsze, gdy czekają oni na opóźniony lot lub połączenie zostało odwołane. Opie-ka oznacza nie tylko informowanie na bieżąco o stanie opóźnienia, ale też zapewnienie bezpłatnych posiłków i napojów (np. kanapek, wody). Jeśli czas oczekiwania wymagałby spędzenia nocy na lotnisku, przewoźnik ma obowiązek zapewnić pasażerom darmowe zakwaterowanie w hotelu.


    - Gdy linie lotnicze zaniedbają pasażerów na lotnisku, jest to podstawa do reklamacji. Warto do niej załączyć rachunek, np. za posiłek z baru na lotnisku z żądaniem zwrotu poniesionych kosztów, jeśli przewoźnik przez kilka godzin oczekiwania na opóźniony lot nie dostarczył choćby kanapki - radzi Elżbieta Seredyńska, prawnik z Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.

    Gdzie po pomoc



    Jeśli przewoźnik z innego kraju UE nie zapewni pasażerowi opieki, np. gdy lot jest opóźniony lub dojdzie do zagubienia czy zniszczenia bagażu, bezpłatną pomocą w dochodzeniu praw pasażerów służy Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce
    tel. 22 55 60 118.

    Skargę można złożyć poprzez formularz na stronie internetowej: www.konsument.gov.pl.

    W przypadku problemów z odmową przyjęcia na pokład, odwołania lub dużego opóźnienia lotu, należy skontaktować się z Komisją Ochrony Praw Pasażerów działającą przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego
    tel. 22 520 74 84, lub e-mail:
    kopp@ulc.gov.pl
    1 3 4 »

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama