Pociąg Katowice - Kraków z przesiadką? Oby nie...

    Pociąg Katowice - Kraków z przesiadką? Oby nie...

    Michał Wroński

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Koleje Śląskie dogadały się z województwami ościennymi

    Koleje Śląskie dogadały się z województwami ościennymi ©Mikołaj Suchan

    Pasażerowie mogą odetchnąć. Ze strony województwa śląskiego nie ma obawy o przymusowe przesiadki w trakcie podróży z Katowic do Krakowa, czy Kielc, bądź z Gliwic do Wrocławia czy Strzelec Opolskich. Do wszystkich tych miejscowości utrzymane zostaną bezpośrednie połączenia. Ale jest warunek: zgodzić się muszą sąsiednie województwa.
    Koleje Śląskie dogadały się z województwami ościennymi

    Koleje Śląskie dogadały się z województwami ościennymi ©Mikołaj Suchan

    Radni sejmiku wojewódzkiego dali "zielone światło" do podpisania z samorządami ościennych województw umów o wzajemnej współpracy przy obsłudze ruchu międzyregionalnego.

    - Teraz tamtejsze samorządy będą musiały podjąć analogiczne uchwały. Liczymy, że w październiku, najdalej w listopadzie wszystkie formalności będą już załatwione - zapowiada Witold Trólka z biura prasowego urzędu marszałkowskiego.


    Projekt porozumienia zakłada, że część kursów międzywojewódzkich obsługiwać będą pociągi Kolei Śląskich, a resztę składy Przewozów Regionalnych (w ościennych województwach nadal działają) bądź innych samorządowych spółek przewozowych. Bez porozumienia między marszałkami dojeżdżałyby one tylko do granicy województwa i pasażerowie musieliby wędrować pieszo do najbliższej stacji w sąsiednim regionie.

    O ile jednak formalnie nic już nie stoi na przeszkodzie, aby pociągi z naszego regionu od grudnia nadal jeździły do ościennych województw, to na trasie Katowice - Kraków może być z tym pewien problem. Linia przechodzi bowiem obecnie modernizację, co wiąże się z ograniczeniem jej przepustowości i wydłużeniem czasów przejazdu. Na osłodę dla podróżnych kolejarze obiecują jednak, że kiedy prace dobiegną końca, to pociągi będą mogły mknąć na tym odcinku nawet 160 kilometrów na godzinę, a czas podróży skróci się o niemal 3 kwadranse. Remont ma się zakończyć wiosną 2014 roku.

    Termin ten stanął jednak pod znakiem zapytania. Powodem jest ogłoszona w ubiegły czwartek przez sąd upadłość Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury - głównego wykonawcy modernizacji na odcinku z Trzebini do Krakowa. Pilotujący inwestycję Janusz Pluta z katowickiego oddziału Polskich Linii Kolejowych zapewnił nas wczoraj, że póki co nie otrzymał sygnałów o możliwym wstrzymaniu lub opóźnieniu prac. Nie można jednak wykluczyć, że do takiej sytuacji jednak dojdzie. Jak bowiem poinformował nas Tadeusz Kur z działu marketingu PNI warunki kontraktu będą negocjowane jako jedna z propozycji układowych.




    *Śtowarzyszenie Ślązaków legalne. Sąd uznał narodowość śląską? CZYTAJ TUTAJ
    *Gwarki 2012, czyli bez pochodu nie ma zabawy ZOBACZ ZDJĘCIA
    *KONKURS MŁODA PARA: Przyślij zdjęcia, zgarnij nagrody!

    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      aaa

      aaa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 39 / 15

      dlaczego tylko o 3 kwadranse?!?

      w 2009 roku osobówka jechała z Krakowa 94 minuty, ekspres 96 minut
      w 2010 100-110 minut
      w 2011 120-140 minut
      TERAZ w 2012 jedzie 165 minut

      a przed wojną w...rozwiń całość

      dlaczego tylko o 3 kwadranse?!?

      w 2009 roku osobówka jechała z Krakowa 94 minuty, ekspres 96 minut
      w 2010 100-110 minut
      w 2011 120-140 minut
      TERAZ w 2012 jedzie 165 minut

      a przed wojną w latach 30 pociąg z Katowic do Krk jechał 60 minut

      CHYBA SOBIE LECICIE W KULEzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Trzeba by odbudować Dreiecketurm

      Tutejszy (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 37

      Aby precyzyjnie wyznaczyć "punkt" przesiadkowy - o peronach nie zapominając (vide peron 5-ty w Ka-cach ).

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama