Rewolucja w ośrodkach egzaminacyjnych dotyczy głównie teoretycznej części egzaminu na prawo jazdy. Do tej pory kursanci musieli znać odpowiedzi na 300 pytań, których z łatwością mogli się nauczyć. Co prawda test był sprawdzianem wiedzy wielokrotnego wyboru, ale w styczniu i to ulegnie zmianie.
Wszystkich pytań będzie teraz 3 tysiące. W części teoretycznej nowego egzaminu, który będzie mogło równocześnie zdawać tylko 20 kursantów, przyszli kierowcy będą musieli odpowiedzieć na 20 pytań z wiedzy podstawowej oraz 12 pytań z wiedzy specjalistycznej dla poszczególnych kategorii prawa jazdy.
Podczas części poruszającej podstawowe zagadnienia, egzaminowany będzie miał 20 s, żeby przeczytać pytanie i 15 s, żeby udzielić odpowiedzi (tak lub nie). W części specjalistycznej (odpowiedzi A, B, C) 50 s na czytanie, analizę i odpowiedź. Jeżeli czas minie, nie ma możliwości powrotu do poprzedniego pytania. Istotną zmianą jest także wprowadzenie jednej poprawnej odpowiedzi.
- Pytania będą podzielone na te, które są o wysokim, średnim i niskim znaczeniu dla bezpieczeństwa ruchu drogowego - mówi Zbigniew Stachyra, kierownik wydziału egzaminowania lubelskiego WORD. - Mniej więcej połowa pytań w każdym zestawie to pytania o wysokim znaczeniu - dodaje. Znaczenie dla bezpieczeństwa to kryterium punktowania odpowiedzi (kolejno trzy, dwa i jeden punkt). Ile trzeba zdobyć punktów, żeby zdać? Co najmniej 68 na 74 możliwe.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?