Ważne
    Zainwestuj na Śląsku. Najlepsze tereny znajdziesz przy DTŚ

    Zainwestuj na Śląsku. Najlepsze tereny znajdziesz przy DTŚ

    Mariusz Urbanke

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Zainwestuj na Śląsku. Najlepsze tereny znajdziesz przy DTŚ
    1/3
    przejdź do galerii

    ©arc.

    Inwestorzy doskonale się orientują, że najlepsze tereny inwestycyjne leżą w pobliżu ważnych dróg. Na Śląsku do takich arterii należy przede wszystkim Drogowa Trasa Średnicowa. To "kręgosłup aglomeracji" - jak twierdzą eksperci od transportu.
    Każdy, kto jechał tą drogą, przyzna, że nie ma w tym wielkiej przesady. Szybkie połączenie między Katowicami a Zabrzem sprawia, że omijając centra miast można łatwo dojechać do najważniejszych miejsc na Śląsku. Tym bardziej może cieszyć, że niedawno ruszyły prace przy brakującym fragmencie Drogowej Trasy Średnicowej, na odcinku Zabrze-Gliwice.

    Umowę na realizację zabrzańskiego odcinka Drogowej Trasy Średnicowej podpisali przedstawiciele spółki DTŚ SA oraz lidera konsorcjum firm odpowiedzialnych za realizację projektu, spółki Eurovia Polska.
    Dwa projektowe odcinki o łącznej długości niespełna trzech kilometrów przebiegać będą od węzła trasy przy ul. de Gaulle'a w Zabrzu do granicy Gliwic. Trzypasmowa, bezkolizyjna trasa przebiegać będzie przez park Powstańców Śląskich, a na odcinku zaplanowano cztery obiekty inżynierskie: tunel, most drogowy i dwa wiadukty. Projekt zakłada ponadto realizację urządzeń związanych z ochroną środowiska naturalnego, tj. przepusty dla zwierząt, ekrany akustyczne, systemy zabezpieczeń szlaków migracyjnych płazów i system odwadniania.

    Wartość umowy zamknie się w kwocie ponad 184 mln złotych. - To jest ważne przedsięwzięcie. Dotychczas funkcjonujący odcinek Drogowej Trasy Średnicowej sprawdził się, powodując, że ruch samochodowy w wielu miastach regionu uspokoił się, co pozwala kierowcom pokonać odległość między Katowicami a zjazdem na centrum Zabrza w bardzo krótkim czasie. W momencie, kiedy zakończą się planowane odcinki zabrski i gliwicki, to wśród tego typu aglomeracji, niemal dwumilionowych, będziemy niewątpliwie liderem w Europie - zauważył marszałek województwa śląskiego Adam Matusiewicz.

    Inwestycja finansowana będzie z czterech źródeł, spośród których najważniejsze to kredyt zaciągnięty przez budżet państwa z Europejskiego Banku Inwestycyjnego oraz środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.

    Warto dodać, że nie tak dawno, bo w czerwcu ubiegłego roku, oddano do użytku 4,7-kilometrowy odcinek trasy w Zabrzu. Zaczyna się on na Zaborzu tuż przy granicy z Rudą Śląską, a kończy przy rondzie de Gaulle'a w centrum miasta. Jezdnia ma po trzy pasy w każdym kierunku i kosztowała ok. 350 mln zł. Główny wykonawca - firma Budimex - oprócz samej drogi musiał wybudować siedem wiaduktów, w tym estakadę o długości ponad 140 metrów, dwa podziemne tunele i dwie kładki dla pieszych. Trzeba było też wybudować cztery węzły zjazdowe oraz fragment ul. Wolności wraz z torowiskiem tramwajowym. Budowa drogi trwała trzy lata.

    Zdaniem wielu ekspertów, tereny położone przy Drogowej Trasie Średnicowej należą do najcenniejszych na Śląsku. - Tu warto zainwestować, ponieważ DTŚ przebiega przez kilka śląskich miast, na DTŚ będzie się skupiał główny ruch w aglomeracji - twierdzi Andrzej Kalabarski, ekspert w dziedzinie nieruchomości z Gliwic.
    1 3 »

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama