Ważne
    Matusiewicz: Nie ma zagrożenia, że zostaniemy bez pociągów

    Matusiewicz: Nie ma zagrożenia, że zostaniemy bez pociągów

    Adam Matusiewicz

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Adam Matusiewicz

    Adam Matusiewicz ©Dziennik Zachodni

    Marszałek województwa Adam Matusiewicz mówi o przyszłości Kolei Śląskich z okazji pierwszej rocznicy debiutu nowego przewoźnika. Rozmawia Michał Wroński
    Adam Matusiewicz

    Adam Matusiewicz ©Dziennik Zachodni

    Rozmowa z Adamem Matusiewiczem, marszałkiem województwa śląskiego
    Koleje Śląskie skończyły roczek. Czy zasłużyły z tej okazji na prezent?
    Oczywiście. Przede wszystkim za ekonomiczną efektywność, podjęcie się trudnej operacji przejęcie wszystkich linii kolejowych w regionie i udowodnienie, że kolej może być inna niż do tej pory. Ten przewoźnik pokazał zupełnie nową jakość na rynku kolejowym.


    Miał jednak ułatwione zadanie, bo na początek dostał najlepszą linię w regionie.
    Nie zgodzę z taką tezą. Każda linia, nawet najlepsza, zawsze pozostanie deficytowa. Pamiętam natomiast, że przed debiutem Kolei Śląskich kolejarze z Przewozów Regionalnych utrzymywali, że do obsługi linii Częstochowa - Gliwice potrzeba 35 pociągów. Okazało się, że wystarczy połowa z tej liczby. To o czymś świadczy.

    Wydaje się jednak, że teraz będzie dużo trudniej.
    Znów się nie zgodzę. Rok temu było znacznie gorzej, Koleje Śląskie miały wtedy naprawdę mocno pod górkę. Atmosfera w branży była im nieprzychylna. W porównaniu z tamtą sytuacją teraz jest łatwiej.

    Tyle, że teraz nie macie jeszcze dosyć pociągów.
    Spokojnie, będą. Trochę się boję grudnia, ale na pewno nie ma zagrożenia, że zostaniemy bez pociągów i ludzi.
    Michał Wroński




    *Plebiscyt Młoda Para 2012 ZOBACZ ZDJĘCIA KANDYDATÓW i ZAGŁOSUJ
    *Budowa dworca w Katowicach: Hala, perony ZDJĘCIA i WIDEO
    *Marsz Autonomii przeszedł przez Rybnik. Zobacz ZDJĘCIA
    *Wielka Debata o Śląsku: Semka kontra Smolorz ZDJĘCIA i WIDEO

    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

    Czytaj także

      Komentarze (14)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Każda linia w moich rękach będzie deficytowa

      Rekin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

      Oj Adaś, Adaś. A trzeba było w szkole się lepiej uczyć. Pewnie, że jak się za coś zabierzesz to będzie deficytowe. Kolejka w Parku Śląskim przynosiła zyski, to ją zamknęliście. A może zamiast...rozwiń całość

      Oj Adaś, Adaś. A trzeba było w szkole się lepiej uczyć. Pewnie, że jak się za coś zabierzesz to będzie deficytowe. Kolejka w Parku Śląskim przynosiła zyski, to ją zamknęliście. A może zamiast zarządzania województwem zabierzesz się za coś, co ci wychodzi, chłopcze?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      szkoda słów

      szkoda słów (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 13

      Zero konkretów - tylko obietnice że będzie lepiej, taniej itp - sprytne bo łatow się z takich obietnic wywiązać wystarczy jak teraz Matusiewicz powiedzieć ze Koleje Śląskie się sprawdziły i są nową...rozwiń całość

      Zero konkretów - tylko obietnice że będzie lepiej, taniej itp - sprytne bo łatow się z takich obietnic wywiązać wystarczy jak teraz Matusiewicz powiedzieć ze Koleje Śląskie się sprawdziły i są nową jakością na torach przywołać jakiś absurdalny i nieweryfikowalny przykład i po temacie a czy KS jest tańszy od PR - jakieś porównania, zestawienia bez manipulacji - zero, jakieś rozliczenie z tego co oferowały przez ten rok KŚ - nic. Teraz na dwa miesiące przed przejęciem wszystkich połączeń również zero konkretów - rozkład jazdy - tajny i nikt nie moze się dowiedzieć jakim pociągiem będzie mógł dojechać do pracy, nie wiadomo jakim taborem a nwet ile tego taboru powinno być - to rozumiem gdyby go było mniej i pojawiły się problemy ktoś mógłby zwrócić uwagę ze to wina KŚ a tak skoro nie wiadomo ile go ma być - ok 70 - ok 50 a wiec równie dobrze 75 jak i 45, jak sie pojawią problemy to winne będą PR i PLK - jak zawsze- KŚ nigdy.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      TRZYMAM KCIUKI - BEDZIE DOBRZE

      pasażer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 13

      Koleje Śląskie to nasza przyszlość. I wreszcie ktoś liczy się z pasażerami. PRy dawno już powinny wykitować.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A co gdy jednak?

      zły (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 10

      A co, gdy jednak pociągów i ludzi nie będzie? Pan Marszałek ma odrobinę honoru i poda się do dymisji?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      OBERSCHLESIER

      P (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 9

      MY SLAZACY JESTESMY Z TOBA UDZIELAMY CI WIELKIEGO POPARCIA DLA SLASKA-SCHLESIEN danke schon


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      OBERSCHLESIER

      hermann (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 8

      ty śląski germanie, naucz się pisać po niemiecku

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      MATUSIEWICZ

      P (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 11

      jestes odpowiedzialny za Stadion Slaski remont kosztowal juz nas Slazakow 700 milionow zl zero efektow jak bedziesz tak organizowal inne rzeczy na Slasku bedzie zle MY Slazacy nie darujemy ci

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      SLASK

      P (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 10

      jestes odpowiedzialny za dokonczenie stadionu Slaskiego dowiedzialem sie tu na forum ze wojewoda a szczegolnie wice wojewoda Spyra maja stadion w d**** cala odpowiedzialnosc spycha na ciebie Spyra...rozwiń całość

      jestes odpowiedzialny za dokonczenie stadionu Slaskiego dowiedzialem sie tu na forum ze wojewoda a szczegolnie wice wojewoda Spyra maja stadion w d**** cala odpowiedzialnosc spycha na ciebie Spyra zajety jest polityka ten gosc zyje fantazja chce stworzyc any ras danke Oberschlsier za cherb Slaska zwiń

      Zdjęcie autora komentarza
      Oberschlesien GmBH

      Deutsch-Oberschlesier

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 11

      W celu podniesienia efektywności należy odebrać państwu polskiemu wszystko-stworzyć na przykład Kopalnie Śląskie, Sejm Śląski i Rząd Śląski


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pewnie, bedzie tak prosperować jak Park Śląski

      Rekin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 7

      Efektywny ten Park Śląski jak cholera... Drzewa wycięli i sprzedali, kolejki rozebrali na złom, kasa płynie strumieniami po prostu. Głupiś.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wasserpolnische Regierung

      GLIWICZANIN (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 17

      Może stwórz "rząd śląski na emigracji"; kandydaci na ministrów na pewno się znajdą, np. Rum-Scheisse czy Jabohl; pewien problem może być z narodowością deklarowaną przez członków gabinetu i jego...rozwiń całość

      Może stwórz "rząd śląski na emigracji"; kandydaci na ministrów na pewno się znajdą, np. Rum-Scheisse czy Jabohl; pewien problem może być z narodowością deklarowaną przez członków gabinetu i jego językiem urzędowania, ale i z tym sobie jakoś poradzicie.
      Nie liczyłbym jednak na to, że pod wpływem politycznego sukcesu przedsięwzięcia któraś partia weźmie organizatorów na swoją listę wyborczą do bundestagu - Niemcy o korzeniach w Anatolii są bardziej atrakcyjni wyborczo , a i grupy polityczne mając potrzebę udowadniania, że Górny Śląsk jest odwiecznie niemiecki, jakoś przywiędły.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @ Oberschlesier

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 20 / 22

      Koleje Slaskie juz sa.
      ******************
      Choc to "tylko", ale na poczatek juz cos.
      :::
      Regiony w Polsce krok, po kroku wymuszaja decentralitacje Polski.
      Przyklad ustroju panstw starej UE...rozwiń całość

      Koleje Slaskie juz sa.
      ******************
      Choc to "tylko", ale na poczatek juz cos.
      :::
      Regiony w Polsce krok, po kroku wymuszaja decentralitacje Polski.
      Przyklad ustroju panstw starej UE oddzialywuje na polska opinie publiczna.
      Warszawski PRL-owski dznozaur, centralistyczny relikt z minionej epoki,
      nie jest w stanie przetrwac.
      Europa Zachodnia jest juz w wiekszosci zdecentralizowana,
      w tym sasiedzi:
      Niemcy, Austria i Szwajcaria (Szwajcaria jest nawet konfederacja).
      :::
      Wielka Brytania, USA, Kanada, Australia, Meksyk, Brazylia, RPA, Indie - to federacje.
      :::
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I Lipiny z Chropaczowem !

      Beuthnermann (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 11

      . . .

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I Lipiny z Chropaczowem !

      Beuthnermann (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 11

      . . .

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama