Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

List do DZ: W rybnickim urzędzie działa elektroniczna rejestracja

Redakcja
Po lekturze artykułu "Które urzędy szanują nasz czas, a gdzie go tracimy" (DZ, 3.10), z zaniepokojeniem stwierdzam, że jego autorzy oparli treść publikacji na nieścisłych lub niesprawdzonych informacjach - pisze w liście do Dziennika Zachodniego Lucyna Tyl, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Rybnika.

CZYTAJ KONIECZNIE:
Artykuł, który wywołał odpowiedź rzeczniczki UM Rybnik zajdziesz TUTAJ

Odnosząc się do zawartego w tekście zdania: "Kolejnym aspektem, na jaki zwracaliśmy uwagę, była dostępność biur obsługi interesantów. Brakuje ich tylko w Rybniku i Chorzowie", zaznaczam, że w Urzędzie Miasta Rybnika od przeszło 10 lat funkcjonują trzy duże sale obsługi klienta, liczące po kilkanaście stanowisk z elektronicznymi systemami kolejkowymi. Co więcej, jedna z tych sal, w której załatwiane są sprawy komunikacyjne, ma możliwość internetowej rezerwacji spotkania na konkretną datę i godzinę. Usługa ta cieszy się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców.

Bezzasadne jest również, wyrażone przez autorów artykułu przekonanie, że lepszą, bardziej sprawną obsługę interesanta zapewni jedna sala z dużą liczbą wielotematycznych stanowisk niż dwie lub trzy realizujące sprawy o określonym charakterze. Przywołany przez autorów ideał jednej dużej sali, w której mieszkaniec załatwi wszystkie możliwe sprawy urzędowe, to mit.

Zresztą, chyba sami autorzy nie chcieliby być obsługiwani w wielkiej sali, załatwiając osobiste sprawy, np. z szerokiego zakresu pomocy społecznej, podatków, bądź spraw własnościowych. Takich popularnych tematów, które wymagają zapewnienia podstawowych warunków prywatności obsługi klienta, jest zresztą w urzędach dużo więcej.

Cytując fragment artykułu: "Ostatnim kryterium, jakim się kierowaliśmy, była elektroniczna rejestracja, czyli możliwość złożenia skargi lub wniosku drogą internetową", uprzejmie proszę o wyjaśnienie, dlaczego - według tabeli zawartej w artykule - w UM Rybnik nie ma takiej możliwości? Rybnik od początku aktywnie włączył się w wojewódzki program SEKAP, co skutkuje tym, że na przeszło 160 najpopularniejszych spraw załatwianych w UM w Rybniku, a zamieszczonych na urzędowej stronie BIP, kilkadziesiąt (w tym również skargi i wnioski) można załatwić drogą internetową (zob. bip.um.rybnik.eu).

Lucyna Tyl, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Rybnika

Od redakcji: W naszej tabeli Rybnik powinien znaleźć się grupie miast, w których działa elektroniczna rejestracja i możliwość złożenia skargi drogą internetową. Przepraszamy za błąd.

CZYTAJ WIĘCEJ LISTÓW DO REDAKCJI DZIENNIKA ZACHODNIEGO

Nasz adres: "Dziennik Zachodni" Media Centrum, ul. Baczyńskiego 25a, 41-203 Sosnowiec
Adres mejlowy: [email protected]


*Plebiscyt Młoda Para 2012 ZOBACZ ZDJĘCIA KANDYDATÓW
*Budowa dworca w Katowicach: Hala, perony ZDJĘCIA i WIDEO
*Wielka Debata o Śląsku: Semka kontra Smolorz ZDJĘCIA i WIDEO

Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!