List do DZ: W rybnickim urzędzie działa elektroniczna...

    List do DZ: W rybnickim urzędzie działa elektroniczna rejestracja

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Po lekturze artykułu "Które urzędy szanują nasz czas, a gdzie go tracimy" (DZ, 3.10), z zaniepokojeniem stwierdzam, że jego autorzy oparli treść publikacji na nieścisłych lub niesprawdzonych informacjach - pisze w liście do Dziennika Zachodniego Lucyna Tyl, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Rybnika.
    CZYTAJ KONIECZNIE:
    Artykuł, który wywołał odpowiedź rzeczniczki UM Rybnik zajdziesz TUTAJ


    Odnosząc się do zawartego w tekście zdania: "Kolejnym aspektem, na jaki zwracaliśmy uwagę, była dostępność biur obsługi interesantów. Brakuje ich tylko w Rybniku i Chorzowie", zaznaczam, że w Urzędzie Miasta Rybnika od przeszło 10 lat funkcjonują trzy duże sale obsługi klienta, liczące po kilkanaście stanowisk z elektronicznymi systemami kolejkowymi.
    Co więcej, jedna z tych sal, w której załatwiane są sprawy komunikacyjne, ma możliwość internetowej rezerwacji spotkania na konkretną datę i godzinę. Usługa ta cieszy się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców.

    Bezzasadne jest również, wyrażone przez autorów artykułu przekonanie, że lepszą, bardziej sprawną obsługę interesanta zapewni jedna sala z dużą liczbą wielotematycznych stanowisk niż dwie lub trzy realizujące sprawy o określonym charakterze. Przywołany przez autorów ideał jednej dużej sali, w której mieszkaniec załatwi wszystkie możliwe sprawy urzędowe, to mit.

    Zresztą, chyba sami autorzy nie chcieliby być obsługiwani w wielkiej sali, załatwiając osobiste sprawy, np. z szerokiego zakresu pomocy społecznej, podatków, bądź spraw własnościowych. Takich popularnych tematów, które wymagają zapewnienia podstawowych warunków prywatności obsługi klienta, jest zresztą w urzędach dużo więcej.

    Cytując fragment artykułu: "Ostatnim kryterium, jakim się kierowaliśmy, była elektroniczna rejestracja, czyli możliwość złożenia skargi lub wniosku drogą internetową", uprzejmie proszę o wyjaśnienie, dlaczego - według tabeli zawartej w artykule - w UM Rybnik nie ma takiej możliwości? Rybnik od początku aktywnie włączył się w wojewódzki program SEKAP, co skutkuje tym, że na przeszło 160 najpopularniejszych spraw załatwianych w UM w Rybniku, a zamieszczonych na urzędowej stronie BIP, kilkadziesiąt (w tym również skargi i wnioski) można załatwić drogą internetową (zob. bip.um.rybnik.eu).

    Lucyna Tyl, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Rybnika

    Od redakcji: W naszej tabeli Rybnik powinien znaleźć się grupie miast, w których działa elektroniczna rejestracja i możliwość złożenia skargi drogą internetową. Przepraszamy za błąd.

    CZYTAJ WIĘCEJ LISTÓW DO REDAKCJI DZIENNIKA ZACHODNIEGO

    Nasz adres: "Dziennik Zachodni" Media Centrum, ul. Baczyńskiego 25a, 41-203 Sosnowiec
    Adres mejlowy: opinie@dz.com.pl





    *Plebiscyt Młoda Para 2012 ZOBACZ ZDJĘCIA KANDYDATÓW
    *Budowa dworca w Katowicach: Hala, perony ZDJĘCIA i WIDEO
    *Wielka Debata o Śląsku: Semka kontra Smolorz ZDJĘCIA i WIDEO

    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      w UM Rybnik nie ma kolejek

      dani (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 33

      że tez te wszystkie przeprosiny zawsze są na końcu, niewidoczne i mało kto je czyta .

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo