Remont najdłuższego na stacji Katowice Osobowa peronu 4 miał się rozpocząć dopiero po montażu dachu nad zmodernizowaną platformą z numerem 1. Dach jednak poczeka. PLK remontuje perony według zasady, że gdy jeden z nich jest wyłączony z użytku, trzy pozostałe przyjmują pociągi. I tak stało się teraz. "4" zamknięta, a przy peronach od 1 do 3 zatrzymują się składy.
PLK planuje dokończyć lifting peronów do końca tego roku.
Prace trwają także w podziemiach dworca. Spółce PLK, która remont prowadzi od 2010 r., udało się odnowić przejście pod peronem 4 - najdłuższe na dworcu, które powstało w 1968 roku, oraz tunel biegnący w poprzek peronów od strony placu OMP. Kolejne dwa przejścia - środkowe i od strony ul. Konopnickiej - są szczelnie zamknięte dyktą. Robotnicy przebudowują w nich instalacje, remontują schody oraz czyszczą tunelowe ściany pokryte trawertynem. Dodatkowo w tunelu środkowym montowane będą schody ruchome przy wejściu na wszystkie perony.
Kto remontuje
Perony i przejścia między nimi modernizuje spółka PLK. Inwestycja jest oszacowana na ok. 60 mln zł. Remont ma się zakończyć w tym roku.
Dworzec, galeria handlowa, podziemny dworzec autobusowy budują Neinver Polska oraz PKP na podstawie umowy z 2009 r. Koszt inwestycji to 240 mln euro. Dworzec zostanie otwarty 30 października, do końca roku - dworzec autobusowy, galeria w 2013 r.
*Plebiscyt Młoda Para 2012 ZOBACZ ZDJĘCIA KANDYDATÓW
*Budowa dworca w Katowicach: Hala, perony ZDJĘCIA i WIDEO
*Wielka Debata o Śląsku: Semka kontra Smolorz ZDJĘCIA i WIDEO
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?