Cieszyn promuje się piwkiem

    Cieszyn promuje się piwkiem

    Wanda Then

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Władze Cieszyna wyraziły zgodę, żeby nazwa miasta, obecna od pięciu lat na etykietach produkowanego na Olzą piwa, pojawiała się na nich legalnie.
    Podjęły taką decyzję, ponieważ biuro patentowe zażądało legalizacji znaku graficznego od właścicieli Brackiego Browaru Zamkowego.
    Burmistrz Cieszyna, Bogdan Ficek, uważa, że to doskonała promocja miasta i nie widzi problemu w tym, by rozsławiającym Cieszyn produktem było piwo. - Powinniśmy być dumni z tego, że mamy tak stare tradycje piwowarskie - mówi Ficek.

    Browar w Cieszynie istnieje od średniowiecza, podczas gdy bardziej od niego znany browar Habsburgów w Żywcu działa od niecałych 200 lat. Nad Olzą już od XV wieku istniał browar mieszczański. Jednak piwo tradycyjne produkowano w nim w niewielkich ilościach. Około 1840 r. rozpoczęto budowę nowoczesnego browaru. Ukończono ją w 1846 r. Piwo szybko stało się popularne w całej monarchii habsburskiej. Po II wojnie światowej browar znacjonalizowano. Na początku lat 90. został sprywatyzowany.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama