Kopalnia turystycznych atrakcji

    Kopalnia turystycznych atrakcji

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    Projekt: Śląski System Informacji Turystycznej. Beneficjent: Śląska Organizacja Turystyczna. Program: Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego.
    1/2
    przejdź do galerii

    Projekt: Śląski System Informacji Turystycznej.
    Beneficjent: Śląska Organizacja Turystyczna.
    Program: Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego.
    Wartość: 14,53 mln zł. Dofinansowanie UE: 12,35 mln zł. ©fot.turystyka.beskidia.pl

    W całym regionie przybywa atrakcji turystycznych tworzonych przy wsparciu Funduszy Europejskich.
    Samorządy w całym kraju doceniają znaczenie turystyki dla rozwoju swojego regionu i dlatego przeznaczają na ten cel pokaźne środki z tzw. regionalnych programów operacyjnych. W przypadku śląskiego jest to kwota 38,5 mln euro. Fundusze Europejskie można wykorzystać na promocję regionu, np. na targach turystycznych, budowę bazy noclegowej i gastronomicznej czy tworzenie ośrodków informacji turystycznej. Przede wszystkim jednak Fundusze Europejskie pomagają tworzyć kolejne atrakcje turystyczne lub dodawać blasku tym już istniejącym.

    Już od pięciu lat Ministerstwo Rozwoju Regionalnego organizuje konkurs pod nazwą "Polska pięknieje", w którym nagradzane są najlepsze projekty związane z szeroko pojętą turystyką, które zostały zrealizowane z dofinansowaniem z Funduszy Europejskich.
    W tym roku jednym z siedmiu zwycięzców został projekt z województwa śląskiego "Budowa tras do narciarstwa biegowego w partiach szczytowych Magurki Wilkowickiej" nagrodzony w kategorii turystyka aktywna. Projekty realizowane w województwie śląskim zdobywały laury także w poprzednich edycjach konkursu. Nagrodzono już adaptację na cele kulturalne zabytkowych ruin dworu Kossaków w Górkach Wielkich, renowację pałacu w Koszęcinie - siedziby Zespołu Pieśni i Tańca "Śląsk" im. Stanisława Hadyny - wystawę "Design Alive!" prezentowaną w Zamku Cieszyńskim oraz realizowany pod przewodnictwem Ustronia

    "Program rozwoju i promocji produktów turystycznych oraz kulturowych Beskidzkiej 5".
    Nasze województwo uparcie pracuje na stworzenie nowego wizerunku - regionu przyjaznego turystom, z licznymi atrakcjami, który nie tylko kopalniami stoi. Wysiłek włożony w działania promocyjne, ale przede wszystkim w kreowanie nowych atrakcji turystycznych i odkurzanie starych przynosi efekty.

    A atrakcji na Śląsku nie brakuje. Śląskie kojarzone jest już dziś też z kuchnią regionalną, turystyką sakralną, promocją młodej sztuki w Katowicach, OFF Festivalem czy powstającym Muzeum Śląskim. Osobnym rozdziałem są obiekty poprzemysłowe, rewitalizowane i przeznaczane na cele kulturalne, rozrywkowe, biznesowe czy gastronomiczne.

    Śląskie przyciąga więc z roku na rok coraz większą liczbę tury-stów. Tym bardziej ważna staje się promocja i informacja skierowana do przyjezdnych już na miejscu. Dlatego też w budżecie unijnym znalazła się pula środków przeznaczonych na działania promocyjne. I śląskie z nich skorzystało, tworząc m.in. duży projekt "Śląski System Informacji Turystycznej".
    Realizowany jest on przez Śląską Organizację Turystyczną we współpracy z licznymi regionalnymi organizacjami i stowarzyszeniami turystycznymi. Jego podstawowym założeniem jest spójna i jak najbardziej użyteczna komunikacja dla turysty odwiedzającego region. - Chodzi o to, by turysta miał dostępną pełną informację o atrakcjach turystycznych, miejscach wypoczynkowych, hotelach, restauracjach, trasach turystycznych - mówił podczas spotkania inaugurującego projekt ówczesny prezes Śląskiej Organizacji Turystycznej Zbyszek Zaborowski.

    W ramach projektu wyposażonych zostanie około 70 nowych i istniejących już punktów informacji turystycznej, stworzona zostanie platforma informatyczna i baza danych, w oparciu o które ma funkcjonować ponad sto infokiosków.

    "Śląski System Informacji Turystycznej" to także spójny system oznakowania obiektów i szlaków turystycznych - prawie 200 estetycznych i czytelnych drogowych tablic informacyjnych wskazujących drogę do najważniejszych zabytków w województwie. Elementem projektu jest także wydanie i udostępnienie materiałów informacyjnych w nakładzie ponad 840 tys. egzemplarzy.

    System, który zostanie ukończony w 2013 roku, zakłada wykorzystanie nowo-czesnych narzędzi informacji i komunikacji.
    Standardem ma być np. wyposażenie punktów informacji turystycznej w GPS i audioprzewodniki. Jednym z elementów projektu jest także dalsza rozbudowa portalu www.slaskie.travel, na którym znajdują się bieżące informacje o stałych atrakcjach i o ciekawych wydarzeniach w regionie.

    Projekt realizowany w ramach konkursu dotacji organizowanego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      śląskie kupy cd.

      ?! (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 44 / 70

      I po co ta chorobliwa mania dodawania wszędzie przymiotnika śląski, śląskie ?
      Teraz mamy np ŚLĄSKIE centrum informacji w Częstochowie a czy to jest Śląsk ?!
      Czy to nie jest jeszcze jeden dowód...rozwiń całość

      I po co ta chorobliwa mania dodawania wszędzie przymiotnika śląski, śląskie ?
      Teraz mamy np ŚLĄSKIE centrum informacji w Częstochowie a czy to jest Śląsk ?!
      Czy to nie jest jeszcze jeden dowód na usilne ześląszaczanie całego województwa?

      A her Gorzelik co na to? Ponoc tak się dobrze zna na tożsamości śląskiej i o nią dba?
      Tymczasem czy to nie są działania ją rozmywające a przecież w gestii Gorzelika są takie projekty ?zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama