Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

List do DZ: Usterki pojawiają się na dworcu Katowice codziennie

Redakcja
Dworzec Katowice
Dworzec Katowice Justyna Przybytek
"Dziennik Zachodni" wiele miejsca i uwagi poświęcił wydarzeniu, jakim było otwarcie nowego dworca w Katowicach. Jego funkcja to przede wszystkim służba podróżnym i pasażerom. Nie ma co się zachwycać szkłem, posadzkami czy drogą kawą w kafejce, bo to tak naprawdę tylko dodatek, który wkrótce przyćmi Galeria Katowicka. Liczy się dla nas, podróżnych to, co ma ułatwić zakup biletu, oczekiwanie na pociąg, informacja oraz sama podróż - pisze w liście do redakcji Dziennika Zachodniego Stanisław Guzik z Czechowic-Dziedzic.

I tu zaczynają się schody i przeszkody, których na tym nowoczesnym dworcu nie udało się, niestety, wyeliminować. Korzystam codziennie z katowickiego dworca i nadziwić się nie mogę, dlaczego usterki w obsłudze podróżnego pojawiają się każdego dnia.
Trudno kupić bilet, nie stojąc w długiej kolejce lub oglądając zamknięte kasy. Trudno przysiąść, by w poczekać na pociąg, bo miejsc siedzących jest zdecydowanie za mało.

Jeszcze trudniej, wchodząc na dworzec od placu Andrzeja, usłyszeć informację o pociągu, bo jest ona po prostu zbyt cicha. Absolutnie zaś nie mo-żna wierzyć informacjom, które są wyświetlane na tablicach świetlnych, szczególnie tych przy wejściu od placu Andrzeja i w tunelu prowadzącym na perony.

Od kilku dni jeszcze ani razu nie zdarzyło się, by informacja tam wyświetlona zgadzała się ze stanem faktycznym. Pociąg REGIO do Zwardonia (godz. 15.37) wyświetlacz pokazuje na peronie 2, podczas gdy skład wjeżdża na peron 1. Będąc zaś na pseudoodnowionym peronie 1 (bez zadaszenia) kompletnie nie można usłyszeć zapowiedzi megafonowej. Już nieraz byłem świadkiem biegania pasażerów, którzy na ostatnim oddechu wpadali na właściwy peron, mimo niewłaściwej informacji.
Ponadto na dworcu nie działa informacja miejska, dla której przygotowano tak wspaniałe i duże miejsce w hali dworcowej. Czy więc naprawdę w Katowicach mamy nowoczesny dworzec? Może i tak, ale na pewno nie jest on przyjazny pasażerom.

Stanisław Guzik,
Czechowice-Dziedzice

CZYTAJ WIĘCEJ LISTÓW DO REDAKCJI DZIENNIKA ZACHODNIEGO

Nasz adres: "Dziennik Zachodni" Media Centrum, ul. Baczyńskiego 25a, 41-203 Sosnowiec
Adres mejlowy: [email protected]


*Zniewalający wystrój restauracji Kryształowa Magdy Gessler ZOBACZ ZDJĘCIA i WIDEO
*Wszystkie barwy Niepodległości w obiektywach reporterów Dziennika Zachodniego ZDJĘCIA
*Euforia na koncercie Kultu w Spodku [ZDJĘCIA i WIDEO]

Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!