Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koleje Śląskie: Wrócą pociągi z Gliwic do Bytomia. Czy nowy rozkład jazdy ma ciemne strony?

Michał Wroński
arc.
Od lutego do kolejowego rozkładu jazdy wrócą połączenia z Gliwic do Bytomia. Poinformowali o tym podczas dzisiejszej konferencji prasowej przedstawiciele Kolei Śląskich. - Nie będzie ich zbyt wiele, ale póki PKP PLK nie zmodernizuje tej linii, to tak to będzie wyglądać - powiedział Stanisław Biega, twórca rozkładu jazdy Kolei Śląskich.

Padła również deklaracja wznowienia ruchu kolejowego na trasie Wodzisław - Chałupki. Nastąpi to jednak dopiero w roku 2014. Do tego czasu PLK ma się uporać z remontem torów. Obecnie - jak stwierdził marszałek Adam Matusiewicz - z powodu fatalnego stanu torowiska pociągi jeżdżą tam tak wolno, że podróżni nie widzą sensu, by nimi jeździć.

A czego możemy spodziewać się od 9 grudnia? Pomysłem na sukces spółki ma być cykliczność przewozów. Na głównych trasach pociągi będą jeździć co 30 i co 60 minut (w zależności od pory dnia), na drugorzędnych odstępy między pociągami mają wynosić 1 lub 2 godziny.

Czy rozkład jazdy Kolei Śląskich ma ciemne strony? Przeczytaj list Łukasza Wały z Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska i odpowiedź Adama Warzechy, rzecznika Kolei Śląskich

Liczba połączeń wzrośnie do 629 dziennie. Skróci się czas przejazdów (np. na linii z Bielska Białej do Częstochowy o 45 minut).
- Przy konstruowaniu rozkładu wykorzystaliśmy nasze doświadczenia z obsługi linii średnicowej oraz trasy do Wisły. Liczba pasażerów wzrosła tam w ciągu roku o 30 procent - mówi Stanisław Biega.

Twórca rozkładu jazdy odniósł się również do skarg pasażerów z Katowic - Ligoty, Wiesiółki i Chruszczobrodu. Od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy na tych stacjach zatrzymywać będzie się mniej pociągów. Dlaczego?

- Liczba pasażerów wsiadających do pociągu w Ligocie jest po prostu mała. A nie jest zadaniem przewoźnika regionalnego zapewnić komunikację wewnątrz miejską na obszarze Katowice, zwłaszcza przy braku dofinansowania ze strony miasta.

To jest zadanie własne gminy. Poza tym w sytuacji, kiedy musimy przepuścić pociągi Intercity oraz Interregio, to 2-minutowy postój w Ligocie skutkowałby wydłużeniem czasu jazdy pociągu jadącego z Bielska Białej do Katowic o 25 minut! - tak Stanisław Biega bronił decyzji o zmniejszeniu liczby pociągów zatrzymujących się w Ligocie (od 9 grudnia będzie się tam zatrzymywać 100 składów, ale żaden pociąg jadący z Katowic do Bielska Białej i Wisły).


*Zniewalający wystrój restauracji Kryształowa Magdy Gessler ZOBACZ ZDJĘCIA i WIDEO
*Katowice mają podziemny dworzec autobusowy[ZOBACZ ZDJĘCIA I WIDEO]
*Bytomianie dziękują TVN za materiały patolgię [ZOBACZ, Z CZEGO CHCĄ BYĆ DUMNI

Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!