Ważne
    Prezes Tauronu Sprzedaży Grzegorz Lot: Nie będzie podwyżki...

    Prezes Tauronu Sprzedaży Grzegorz Lot: Nie będzie podwyżki cen energii od 1 stycznia 2013 r.

    Grzegorz Lot

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Grzegorz Lot w sektorze energetycznym pracuje od 1995 roku. Do niedawna był wiceprezesem Vattenfall Sales Poland Sp. z o.o. odpowiedzialnym za sprzedaż

    Grzegorz Lot w sektorze energetycznym pracuje od 1995 roku. Do niedawna był wiceprezesem Vattenfall Sales Poland Sp. z o.o. odpowiedzialnym za sprzedaż oraz marketing. Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego - Energetycznego Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Ukończył Akademię Strategicznego Przywództwa: ICAN INSTITUTE/Harvard Business Publishing, Międzynarodowe Studia Menedżersko- Finansowe: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach/Brno University of Technology, Menedżerskie Studia Podyplomowe w zakresie Zarządzania Przedsiębiorstwem na Politechnice Śląskiej. ©arc.

    Dobra wiadomość na Święta: Nie będzie podwyżki cen energii od 1 stycznia 2013 roku. Jednakże nie ma gwarancji, że ten trend cenowy utrzyma się przez cały rok. Kiedy będzie podwyżka? CZYTAJ KONIECZNIE DALEJ Z Grzegorzem Lotem, wiceprezesem zarządu Tauron Sprzedaż, rozmawia Mariusz Urbanke
    Grzegorz Lot w sektorze energetycznym pracuje od 1995 roku. Do niedawna był wiceprezesem Vattenfall Sales Poland Sp. z o.o. odpowiedzialnym za sprzedaż

    Grzegorz Lot w sektorze energetycznym pracuje od 1995 roku. Do niedawna był wiceprezesem Vattenfall Sales Poland Sp. z o.o. odpowiedzialnym za sprzedaż oraz marketing. Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego - Energetycznego Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Ukończył Akademię Strategicznego Przywództwa: ICAN INSTITUTE/Harvard Business Publishing, Międzynarodowe Studia Menedżersko- Finansowe: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach/Brno University of Technology, Menedżerskie Studia Podyplomowe w zakresie Zarządzania Przedsiębiorstwem na Politechnice Śląskiej. ©arc.

    Czy wie pan już, ile zwykły Kowalski zapłaci za energię sprzedawaną przez Taurona w przyszłym roku?
    Złożyliśmy wniosek do Urzędu Regulacji Energetyki, w którym ceny pozostawiamy na poziomie tegorocznym.
    Jest to odzwierciedlenie obecnej sytuacji na rynku hurtowym oraz wynik naszych działań na rzecz obniżenia kosztów.

    To dobra wiadomość, bo wielu ekspertów straszyło, że prąd podrożeje nawet o 20 proc.

    Były takie analizy i szacunki, a wiązały się przede wszystkim z koniecznością dostosowania naszej energetyki do wymogów unijnych. Wiąże się to nie tylko z bardzo kosztownymi inwestycjami w energetyce, ale i koniecznością zakupu praw do emisji dwutlenku węgla, co mogłoby znacząco wpłynąć na ceny. Warto dodać, że nie będzie podwyżki od 1 stycznia 2013 roku, jednakże nie ma gwarancji, że ten trend cenowy utrzyma się przez cały rok. Dla osób, które chcą zapewnić sobie niezmienną cenę, rekomendujemy podpisanie umowy z jej gwarancją nawet na 3 lata.

    Na razie Tauron ma inne problemy - ostrzega przed naciągaczami. Czy to rzeczywiście takie groźne zjawisko?
    To zjawisko bardzo poważne, a jego skala wciąż rośnie. Każdego miesiąca zgłasza się do nas z prośbą o pomoc blisko 2 tysiące klientów, którzy zostali nakłonieni bądź też zetknęli się z propozycją podpisania niekorzystnych umów z nowym sprzedawcą energii. Liczba oszukanych klientów wzrasta z miesiąca na miesiąc. Zjawisko to obserwowane jest zresztą nie tylko w handlu energią elektryczną.

    Na czym te oszustwa polegają?
    Nieuczciwi sprzedawcy składają klientom obietnice bez pokrycia i nie przekazują pełnych informacji na temat kosztów.
    W przypadku energetyki wspomniani handlowcy oferują tańszy prąd, którego zakup łączy się np. z obowiązkowym podpisaniem umowy ubezpieczenia od utraty pracy, zdecydowanie niepotrzebnego emerytowi. Nie jest to problemem, jeśli konsument uzyskuje odpowiednią informację o kupowanej usłudze i podejmuje świadomą decyzję. Staje się to patologią, jeśli klient podpisuje umowę i płaci rachunki za usługi, z których nie chce i nie może skorzystać.

    Dziwna ta wasza kampania, bo oto sprzedawca ostrzega przed sprzedawcą. Może lepiej byłoby problem rozwiązać po cichu, wewnątrz branży?
    To z pozoru może tak wyglądać, że strzelamy sobie w kolano. Wcześniej czy później nastąpi pełne uwolnienie rynku energii w Polsce, ceny dla klientów indywidualnych zaczną się bardzo różnić. I wtedy klienci wybiorą ofertę nie tylko najtańszą, ale - o czym jestem przekonany - również najsolidniejszą. Przykłady z Europy pokazują, że to strategia uczciwa i sprawdzona. W Skandynawii po uwolnieniu rynku nawet 30-40 procent klientów zmieniło dostawcę energii. Jednak wielu szybko zweryfikowało swą decyzję, bo poczuli się oszukani. Chcemy budować długoterminowe relacje z klientami. Podejmując takie działania, chcemy wyposażyć ich w narzędzia niezbędne do oceny i wyboru właściwej oferty.

    Kogo chcecie dziś ostrzec?
    Z przydatnymi informacjami i ostrzeżeniami chcemy dotrzeć przede wszystkim do osób starszych. To one najczęściej stają się ofiarami oszustów. Mamy licznych sprzymierzeńców w edukowaniu konsumentów. Bardzo aktywne jest Towarzystwo Obrotu Energią, które intensywnie pracuje nad "Katalogiem Dobrych Praktyk", Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, który poza konsumentami edukuje również swoich studentów. Bardzo istotną rolę odgrywa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

    Jakich zasad trzeba przestrzegać, żeby nie dać się nabrać?
    Dokładnie sprawdźmy sprzedawcę, czy jest tym, za kogo się podaje. I przede wszystkim - przeczytajmy umowę, zanim ją podpiszemy. I pamiętajmy też, że każdy ma prawo odstąpić od umowy podpisanej w domu do 10 dni od jej zawarcia. Jest więc czas, aby przeanalizować dokumenty, które podpisaliśmy, skonsultować się z kimś. My również służymy pomocą.
    Łatwo powiedzieć, gorzej zrobić - nawet ulotki z zakładów energetycznych są napisane językiem tylko dla fachowców.
    To prawda, dlatego kiedy objąłem swoje stanowisko, zacząłem sam pisać listy do klientów, używając prostego, przystępnego języka. Mimo to, słuchając głosu klientów, wiem, że komunikacja musi być nadal doskonalona. Dziś jesteśmy na etapie tworzenia w ulotkach swego rodzaju komiksów, bo obraz szybciej przemawia niż pismo. W najbliższych tygodniach dostarczymy klientom proste porady, które powinny być pomocne przy podejmowaniu decyzji.




    *Niesamowity Dreamliner w Pyrzowicach ZOBACZ ZDJĘCIA i WIDEO
    *Zniewalający wystrój restauracji Kryształowa Magdy Gessler ZOBACZ ZDJĘCIA i WIDEO
    *HC GKS Katowice od szatni ZOBACZ ZDJĘCIA TYLKO W DZ
    *Ślązacy zazdroszczą Katalończykom autonomii: prawda czy fałsz? [CZYTAJ I SKOMENTUJ]

    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

    Czytaj także

      Komentarze (3)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      popieram!!!!!

      monika g. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 70 / 67

      kampanie uczące konsumentów, pokazujące ich prawa sa jak najbardziej potrzebne. szkoda tylko, że nie pomogą tym, którzy już zostali naciągnięci.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A może jednak się da?

      Qwertka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 49 / 49

      To niekoniecznie jest tak, że nie da się nic zrobić. Na stronie tej kampanii znalazłem informację, że umowy zawierane w złej wierze lub poza siedzibą firmy, można unieważnić. Są nawet wzory...rozwiń całość

      To niekoniecznie jest tak, że nie da się nic zrobić. Na stronie tej kampanii znalazłem informację, że umowy zawierane w złej wierze lub poza siedzibą firmy, można unieważnić. Są nawet wzory dokumentów potrzebnych do tego. Warto spojrzec! Link: www.bezpieczniki.tauron-pe.plzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tauron boi się konkurencji?

      Rajmund (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 92 / 59

      Ja tam wpuszczam wszystkich, którzy chcą mi sprzedać tańszy prąd i niczego się nie boję. A widać Tauron się boi. Bo konkurencja przyszła też do mojej firmy i dostałem całkiem fajną ofertę. Gdyby...rozwiń całość

      Ja tam wpuszczam wszystkich, którzy chcą mi sprzedać tańszy prąd i niczego się nie boję. A widać Tauron się boi. Bo konkurencja przyszła też do mojej firmy i dostałem całkiem fajną ofertę. Gdyby różnice w cenach prądu były większe, to bym się od razu zdecydował. A tak na razie szkoda zachodu.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama