18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Prezes Tauronu Sprzedaży Grzegorz Lot: Nie będzie podwyżki cen energii od 1 stycznia 2013 r.

Grzegorz Lot
Grzegorz Lot w sektorze energetycznym pracuje od 1995 roku. Do niedawna był wiceprezesem Vattenfall Sales Poland Sp. z o.o. odpowiedzialnym za sprzedaż oraz marketing.Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego - Energetycznego Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Ukończył Akademię Strategicznego Przywództwa: ICAN INSTITUTE/Harvard Business Publishing, Międzynarodowe Studia Menedżersko- Finansowe: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach/Brno University of Technology, Menedżerskie Studia Podyplomowe w zakresie Zarządzania Przedsiębiorstwem na Politechnice Śląskiej.
Grzegorz Lot w sektorze energetycznym pracuje od 1995 roku. Do niedawna był wiceprezesem Vattenfall Sales Poland Sp. z o.o. odpowiedzialnym za sprzedaż oraz marketing.Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego - Energetycznego Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Ukończył Akademię Strategicznego Przywództwa: ICAN INSTITUTE/Harvard Business Publishing, Międzynarodowe Studia Menedżersko- Finansowe: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach/Brno University of Technology, Menedżerskie Studia Podyplomowe w zakresie Zarządzania Przedsiębiorstwem na Politechnice Śląskiej. arc.
Dobra wiadomość na Święta: Nie będzie podwyżki cen energii od 1 stycznia 2013 roku. Jednakże nie ma gwarancji, że ten trend cenowy utrzyma się przez cały rok. Kiedy będzie podwyżka? CZYTAJ KONIECZNIE DALEJ Z Grzegorzem Lotem, wiceprezesem zarządu Tauron Sprzedaż, rozmawia Mariusz Urbanke

Czy wie pan już, ile zwykły Kowalski zapłaci za energię sprzedawaną przez Taurona w przyszłym roku?
Złożyliśmy wniosek do Urzędu Regulacji Energetyki, w którym ceny pozostawiamy na poziomie tegorocznym.
Jest to odzwierciedlenie obecnej sytuacji na rynku hurtowym oraz wynik naszych działań na rzecz obniżenia kosztów.

To dobra wiadomość, bo wielu ekspertów straszyło, że prąd podrożeje nawet o 20 proc.
Były takie analizy i szacunki, a wiązały się przede wszystkim z koniecznością dostosowania naszej energetyki do wymogów unijnych. Wiąże się to nie tylko z bardzo kosztownymi inwestycjami w energetyce, ale i koniecznością zakupu praw do emisji dwutlenku węgla, co mogłoby znacząco wpłynąć na ceny. Warto dodać, że nie będzie podwyżki od 1 stycznia 2013 roku, jednakże nie ma gwarancji, że ten trend cenowy utrzyma się przez cały rok. Dla osób, które chcą zapewnić sobie niezmienną cenę, rekomendujemy podpisanie umowy z jej gwarancją nawet na 3 lata.

Na razie Tauron ma inne problemy - ostrzega przed naciągaczami. Czy to rzeczywiście takie groźne zjawisko?
To zjawisko bardzo poważne, a jego skala wciąż rośnie. Każdego miesiąca zgłasza się do nas z prośbą o pomoc blisko 2 tysiące klientów, którzy zostali nakłonieni bądź też zetknęli się z propozycją podpisania niekorzystnych umów z nowym sprzedawcą energii. Liczba oszukanych klientów wzrasta z miesiąca na miesiąc. Zjawisko to obserwowane jest zresztą nie tylko w handlu energią elektryczną.

Na czym te oszustwa polegają?
Nieuczciwi sprzedawcy składają klientom obietnice bez pokrycia i nie przekazują pełnych informacji na temat kosztów.
W przypadku energetyki wspomniani handlowcy oferują tańszy prąd, którego zakup łączy się np. z obowiązkowym podpisaniem umowy ubezpieczenia od utraty pracy, zdecydowanie niepotrzebnego emerytowi. Nie jest to problemem, jeśli konsument uzyskuje odpowiednią informację o kupowanej usłudze i podejmuje świadomą decyzję. Staje się to patologią, jeśli klient podpisuje umowę i płaci rachunki za usługi, z których nie chce i nie może skorzystać.

Dziwna ta wasza kampania, bo oto sprzedawca ostrzega przed sprzedawcą. Może lepiej byłoby problem rozwiązać po cichu, wewnątrz branży?
To z pozoru może tak wyglądać, że strzelamy sobie w kolano. Wcześniej czy później nastąpi pełne uwolnienie rynku energii w Polsce, ceny dla klientów indywidualnych zaczną się bardzo różnić. I wtedy klienci wybiorą ofertę nie tylko najtańszą, ale - o czym jestem przekonany - również najsolidniejszą. Przykłady z Europy pokazują, że to strategia uczciwa i sprawdzona. W Skandynawii po uwolnieniu rynku nawet 30-40 procent klientów zmieniło dostawcę energii. Jednak wielu szybko zweryfikowało swą decyzję, bo poczuli się oszukani. Chcemy budować długoterminowe relacje z klientami. Podejmując takie działania, chcemy wyposażyć ich w narzędzia niezbędne do oceny i wyboru właściwej oferty.

Kogo chcecie dziś ostrzec?
Z przydatnymi informacjami i ostrzeżeniami chcemy dotrzeć przede wszystkim do osób starszych. To one najczęściej stają się ofiarami oszustów. Mamy licznych sprzymierzeńców w edukowaniu konsumentów. Bardzo aktywne jest Towarzystwo Obrotu Energią, które intensywnie pracuje nad "Katalogiem Dobrych Praktyk", Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, który poza konsumentami edukuje również swoich studentów. Bardzo istotną rolę odgrywa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jakich zasad trzeba przestrzegać, żeby nie dać się nabrać?
Dokładnie sprawdźmy sprzedawcę, czy jest tym, za kogo się podaje. I przede wszystkim - przeczytajmy umowę, zanim ją podpiszemy. I pamiętajmy też, że każdy ma prawo odstąpić od umowy podpisanej w domu do 10 dni od jej zawarcia. Jest więc czas, aby przeanalizować dokumenty, które podpisaliśmy, skonsultować się z kimś. My również służymy pomocą.
Łatwo powiedzieć, gorzej zrobić - nawet ulotki z zakładów energetycznych są napisane językiem tylko dla fachowców.
To prawda, dlatego kiedy objąłem swoje stanowisko, zacząłem sam pisać listy do klientów, używając prostego, przystępnego języka. Mimo to, słuchając głosu klientów, wiem, że komunikacja musi być nadal doskonalona. Dziś jesteśmy na etapie tworzenia w ulotkach swego rodzaju komiksów, bo obraz szybciej przemawia niż pismo. W najbliższych tygodniach dostarczymy klientom proste porady, które powinny być pomocne przy podejmowaniu decyzji.


*Niesamowity Dreamliner w Pyrzowicach ZOBACZ ZDJĘCIA i WIDEO
*Zniewalający wystrój restauracji Kryształowa Magdy Gessler ZOBACZ ZDJĘCIA i WIDEO
*HC GKS Katowice od szatni ZOBACZ ZDJĘCIA TYLKO W DZ
*Ślązacy zazdroszczą Katalończykom autonomii: prawda czy fałsz? [CZYTAJ I SKOMENTUJ]

Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Prezes Tauronu Sprzedaży Grzegorz Lot: Nie będzie podwyżki cen energii od 1 stycznia 2013 r. - Dziennik Zachodni