Kolejne miasto wydaje ludziom podpisy elektroniczne

    Kolejne miasto wydaje ludziom podpisy elektroniczne

    Mirosława Książek

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Radlin jest kolejnym miastem na Śląsku, gdzie urząd miasta rozpoczął wydawanie podpisu elektronicznego dla mieszkańców.
    To tak zwany podpis niekwalifikowany, a więc nie może być stosowany we wszystkich sprawach, jednak w prostych urzędowych czynnościach może być bardzo przydatny.

    - Mając ten podpis, można bez wychodzenia z domu, wyłącznie prze internet, załatwić takie sprawy w urzędzie, jak pozwolenie na wycinkę drzewa, zarejestrowanie psa rasy agresywnej i inne proste sprawy - mówi Piotr Absalom, sekretarz urzędu.

    Taki podpis nie wystarczy już jednak do wyrobienia dowodu osobistego, bo po jego odbiór trzeba się zgłosić osobiście.

    Na Śląsku podpis niekwalifikowany wydają już, w ramach Centrum Certyfikacji SEKAP, między innymi: Starostwo Powiatowe w Będzinie, urzędy rząd miast w Częstochowie, Dąbrowie Górniczej, Rybniku. Nad wszystkim czuwa Śląskie Centrum Społeczeństwa Informacyjnego z Katowic. - W SEKAP-ie ogółem mamy 54 śląskie urzędy miast i gmin, a 13 kolejnych chce przystąpić do tego elektronicznego obiegu danych urzędowych. To właśnie na bazie SEKAP coraz więcej gmin przymierza się do wydawania podpisu elektronicznego niekwalifikowanego - mówi Teresa Pulwest z ŚCSI.

    Podpis elektroniczny stanowi odpowiednik zwykłego podpisu, jest przy tym niemożliwy do podrobienia i jednocześnie łatwy do zweryfikowania. W urzędach certyfikaty wydawane są zainteresowanym bezpłatnie, na dostarczonych przez klientów nośnikach. - Nośnikiem takim może być standardowy pendrive - mówi Absalom. Aby otrzymać certyfikat, każdy zainteresowany musi wypełnić wniosek dostępny na stronie http://cc.sekap.pl lub zgłosić się osobiście do urzędu, gdzie inspektor ds. rejestracji pomoże przygotować wniosek. Niezależnie od wybranej metody, wizyta osobista w Urzędzie jest niezbędna.

    To podczas osobistego spotkania urzędnik zweryfikuje dane osobowe petenta. Całą procedurę kończy podpisanie umowy i wydanie certyfikatu. Certyfikat umieszcza się na nośniku, który trzeba przynieść do urzędu. Całość procedury trwa około 20 minut.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama