Odpowiada Katarzyna Kielar, rzeczniczka prasowa Inspekcji Handlowej w Katowicach:
Prawnym środkiem płatniczym w Polsce jest złoty polski emitowany przez Narodowy Bank Polski. Wobec powyższego przedsiębiorca prowadzący działalność handlową jest zobowiązany przyjąć zapłatę za oferowane towary, jeżeli dokonywana jest takimi prawnymi środkami płatniczymi. Przepisy prawa nie regulują bezpośrednio przypadku, w którym klient chce zapłacić za dany towar czy usługę pieniędzmi o wysokim nominale, a sprzedawca nie jest w stanie wydać reszty. Nie oznacza to, że sytuacja jest patowa. Wystarczy dobra wola obu stron. Zapewnienie przez przedsiębiorcę odpowiedniej ilości środków płatniczych do wydawania reszty jest elementem dobrej praktyki kupieckiej, dbałości o dobre imię firmy i troski o klienta. Jednak trudno wymagać np. od przewoźnika, aby wydał resztę ze 100 zł za usługę wartą 3,50 zł. Klient także powinien kierować się zdrowym rozsądkiem i wyrozumiałością. Warto zapytać sprzedawcę lub kierowcę, czy będzie w stanie wydać resztę z nominału, jaki oferujemy.
Zobacz więcej interwencji w ramach Mojego Reportera DZ
*Zachwycający pokaz fajerwerków na Nowy Rok w Katowicach ZOBACZ ZDJĘCIA
*Horoskop na 2013 rok ZOBACZ, CO MÓWIĄ KARTY
*Morderstwo w Grodźcu: Syn zabił swoich rodziców i uciekł. Zatrzymany na Słowacji ZOBACZ TWARZ ZABÓJCY
*Akt oskarżenia wobec matki Madzi z Sosnowca TRZY ZARZUTY
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?