Masz problem jako klient? Szukaj pomocy u rzecznika...

    Masz problem jako klient? Szukaj pomocy u rzecznika konsumentów [PORADNIK DZ]

    Jadwiga Jenczelewska

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Umowa zobowiązuje wykonawcę do terminowości i solidności
    1/2
    przejdź do galerii

    Umowa zobowiązuje wykonawcę do terminowości i solidności ©Piotr Warczak

    Czytelniczka z Mikołowa zamówiła w firmie drzwi do swojego nowego domu. - Zamówienie dotyczyło drzwi wewnętrznych. Chciałam, aby do wszystkich pomieszczeń były takie same, więc było to osiem sztuk. Miały być też gustowne i funkcjonalne, zatem każde w cenie ponad tysiąca złotych. Zapłaciłam zadatek w wysokości 5 tysięcy złotych. Spisaliśmy umowę, w której wykonawca zobowiązał się do wykonania zamówienia w określonym terminie - do dwóch miesięcy.
    Pani Katarzyna zaznacza, że termin był bardzo ważny, bo zbliżała się zima i trzeba było uruchomić system grzewczy w całym domu.

    - Zbliżał się też czas przeprowadzki mojej rodziny z miasta do miasta. Sprzedaliśmy nasze dotychczasowe mieszkanie w bloku i musieliśmy je opuścić do ściśle określonego dnia - dodaje konsumentka.

    Po upływie ośmiu tygodni zadzwoniła do wykonawcy drzwi. Okazało się, że w ogóle nie są gotowe. Co gorsza, właściciel firmy beztrosko zapowiedział, że nie potrafi podać terminu wykonania zlecenia, bo ma tyle zamówień. I odłożył słuchawkę.
    Klientka zajrzała do umowy, w której na szczęście był zapisany termin realizacji zamówienia.


    - Ale zapis to jedno, a jego wyegzekwowanie - drugie i wcale nie takie łatwe zadanie - podkreśla Czytelniczka. - Firmy są cwane i wiedzą, jak bezkarnie zwodzić klienta. Dlatego zwróciła się w miejscu zamieszkania do rzecznika konsumentów, który jej pomógł w wyegzekwowaniu zapisów umowy. Poniżej publikujemy pełną listę rzeczników konsumentów w woj. śląskim.

    Jakie kompetencje ma rzecznik

    Zadania i kompetencje miejskiego rzecznika konsumentów to głównie:
    zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
    podejmowanie w imieniu i na rzecz konsumentów interwencji,
    udzielanie pomocy konsumentom w kierowaniu spraw na drogę sądową oraz w ich prowadzeniu, w tym:
    - wytaczanie powództw na rzecz konsumentów,
    - wstępowanie do toczących się postępowań po stronie konsumentów,
    - przedkładanie sądowi opinii rzecznika konsumentów w toczących się sprawach,
    - kierowanie wniosków do komorników,
    występowanie do przedsiębiorców w sprawach dot. stosowania niedozwolonych postanowień umownych,
    podejmowanie z urzędu działań zapobiegających naruszeniom praw i interesów konsumentów oraz ich bezpieczeństwa. MOKR

    Jakie dokumenty są Ci potrzebne

    Jeśli chcesz, aby miejski rzecznik konsumentów wystąpił w Twoim imieniu do przedsiębiorcy nieprzestrzegającego obowiązujących go przepisów, powinieneś stawić się osobiście w jego biurze, przedstawiając do wglądu oryginały wszystkich dokumentów dotyczących sprawy:
    • potwierdzenie zakupu - paragon lub fakturę VAT,
    • umowę zawartą z przedsiębiorcą,
    • zgłoszenie reklamacyjne oraz udzieloną na nie odpowiedź przedsiębiorcy,
    • opinię rzeczoznawcy (jeżeli została wystawiona),
    • kompletną korespondencję dotyczącą sprawy.


    Potrzebne będą także kopie tych dokumentów, które pozostaną w biurze rzecznika jako dokumentacja sprawy.
    Warto wiedzieć, że złożenie skargi i skorzystanie z pomocy rzecznika jest bezpłatne. MOKR
    1 3 4 »

    Czytaj także

      Komentarze (3)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      rzecznik praw ko sumenta w gliwicach

      gość (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Również miałam do czynienia z Panią rzecznik p. k. - odradzam wizytę. Zero szacunku do drugiego człowieka, pani niesamowicie arogancka, wizyta przypomina otrzymywanie reprymendy na dywaniku u...rozwiń całość

      Również miałam do czynienia z Panią rzecznik p. k. - odradzam wizytę. Zero szacunku do drugiego człowieka, pani niesamowicie arogancka, wizyta przypomina otrzymywanie reprymendy na dywaniku u dyrektora szkoły, a konkretnych i pomocnych informacji zero.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      rzecznik praw ko sumenta

      w gliwicach (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Bylem tlumaczylem wszyscy znajomi zrozumieli rzeczniczka nie zrozumiala po 15 minutach mego tlumaczenia bezczelnie powiedziala ze nie chce mnie juz nawet zrozumiec osoby odpowiedzialne za pomoc...rozwiń całość

      Bylem tlumaczylem wszyscy znajomi zrozumieli rzeczniczka nie zrozumiala po 15 minutach mego tlumaczenia bezczelnie powiedziala ze nie chce mnie juz nawet zrozumiec osoby odpowiedzialne za pomoc nie sa kompetentne na swe stanowiska dziekuje za zerowa pomoc a na odchodne skierowali mnie do jakiejs innej babki ktora zastanowi sie czy da mi sie udzielic jakiejs pomocy ale juz za 50zl sprawa tyczyla sie karty kredytowej i oszustwa telefonicznegozwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      rzecznik praw konsumenta w Gliwicach

      Ewa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Porażka. Byłam niedawno,człowiek niekompetentny, zero zaangazowania, wiedzy, taktu i szacunku dla petenta.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama