Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Masz problem jako klient? Szukaj pomocy u rzecznika konsumentów [PORADNIK DZ]

Jadwiga Jenczelewska
Umowa zobowiązuje wykonawcę do terminowości i solidności
Umowa zobowiązuje wykonawcę do terminowości i solidności Piotr Warczak
Czytelniczka z Mikołowa zamówiła w firmie drzwi do swojego nowego domu. - Zamówienie dotyczyło drzwi wewnętrznych. Chciałam, aby do wszystkich pomieszczeń były takie same, więc było to osiem sztuk. Miały być też gustowne i funkcjonalne, zatem każde w cenie ponad tysiąca złotych. Zapłaciłam zadatek w wysokości 5 tysięcy złotych. Spisaliśmy umowę, w której wykonawca zobowiązał się do wykonania zamówienia w określonym terminie - do dwóch miesięcy.

Pani Katarzyna zaznacza, że termin był bardzo ważny, bo zbliżała się zima i trzeba było uruchomić system grzewczy w całym domu.

- Zbliżał się też czas przeprowadzki mojej rodziny z miasta do miasta. Sprzedaliśmy nasze dotychczasowe mieszkanie w bloku i musieliśmy je opuścić do ściśle określonego dnia - dodaje konsumentka.

Po upływie ośmiu tygodni zadzwoniła do wykonawcy drzwi. Okazało się, że w ogóle nie są gotowe. Co gorsza, właściciel firmy beztrosko zapowiedział, że nie potrafi podać terminu wykonania zlecenia, bo ma tyle zamówień. I odłożył słuchawkę.
Klientka zajrzała do umowy, w której na szczęście był zapisany termin realizacji zamówienia.

- Ale zapis to jedno, a jego wyegzekwowanie - drugie i wcale nie takie łatwe zadanie - podkreśla Czytelniczka. - Firmy są cwane i wiedzą, jak bezkarnie zwodzić klienta. Dlatego zwróciła się w miejscu zamieszkania do rzecznika konsumentów, który jej pomógł w wyegzekwowaniu zapisów umowy. Poniżej publikujemy pełną listę rzeczników konsumentów w woj. śląskim.

Jakie kompetencje ma rzecznik

Zadania i kompetencje miejskiego rzecznika konsumentów to głównie:
zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
podejmowanie w imieniu i na rzecz konsumentów interwencji,
udzielanie pomocy konsumentom w kierowaniu spraw na drogę sądową oraz w ich prowadzeniu, w tym:
- wytaczanie powództw na rzecz konsumentów,
- wstępowanie do toczących się postępowań po stronie konsumentów,
- przedkładanie sądowi opinii rzecznika konsumentów w toczących się sprawach,
- kierowanie wniosków do komorników,
występowanie do przedsiębiorców w sprawach dot. stosowania niedozwolonych postanowień umownych,
podejmowanie z urzędu działań zapobiegających naruszeniom praw i interesów konsumentów oraz ich bezpieczeństwa. MOKR

Jakie dokumenty są Ci potrzebne

Jeśli chcesz, aby miejski rzecznik konsumentów wystąpił w Twoim imieniu do przedsiębiorcy nieprzestrzegającego obowiązujących go przepisów, powinieneś stawić się osobiście w jego biurze, przedstawiając do wglądu oryginały wszystkich dokumentów dotyczących sprawy:

  • potwierdzenie zakupu - paragon lub fakturę VAT,
  • umowę zawartą z przedsiębiorcą,
  • zgłoszenie reklamacyjne oraz udzieloną na nie odpowiedź przedsiębiorcy,
  • opinię rzeczoznawcy (jeżeli została wystawiona),
  • kompletną korespondencję dotyczącą sprawy.

Potrzebne będą także kopie tych dokumentów, które pozostaną w biurze rzecznika jako dokumentacja sprawy.
Warto wiedzieć, że złożenie skargi i skorzystanie z pomocy rzecznika jest bezpłatne. MOKR
Rzecznicy konsumentów w województwie śląskim

Będzin
ul. Krasickiego 17, 42-500 Będzin, tel. 32 368 08 03, e-mail: [email protected]

Bielsko-Biała
ul. Piastowska 40, 43-300 Bielsko-Biała, tel. 33 813 68 76, e-mail: [email protected]

Bieruń
ul. św. Kingi 1, 43-155 Bieruń, tel. 32 226 91 75, e-mail: [email protected], [email protected]

Bytom
ul. Parkowa 2, 41-902 Bytom, tel. 32 283 61 38, 32 283 61 77, e-mail: [email protected]

Chorzów
ul. Rynek 1, 41-500 Chorzów, tel. 32 241 31 94, e-mail: [email protected]

Cieszyn
ul. Bobrecka 29, 43-400 Cieszyn, tel. 33 477 73 11, e-mail: [email protected]

Częstochowa
ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa, tel. 34 370 73 50, e-mail: [email protected]

Dąbrowa Górnicza
ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, tel. 32 295 69 26, e-mail: [email protected]

Gliwice
ul. Zwycięstwa 21, 44-100 Gliwice, tel. 32 239 11 70, e-mail: [email protected]
Jastrzębie-Zdrój
al. J. Piłsudskiego 60, 44-335 Jastrzębie-Zdrój, tel. 32 478 53 51, e-mail: [email protected]

Jaworzno
pl. Górników 5, 43-600 Jaworzno, tel. 32 618 17 77, e-mail: [email protected]

Katowice
ul. Pocztowa 10, 40-002 Katowice, tel. 32 206 80 10, e-mail: [email protected]

Kłobuck
Rynek im. Jana Pawła II 13, 42-100 Kłobuck, tel. 34 310 95 20, e-mail: [email protected]

Lubliniec
ul. Paderewskiego 7, 42-700 Lubliniec, tel. 34 351 05 32, e-mail: [email protected]

Mikołów
ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, tel. 32 324 81 42, e-mail: [email protected]

Mysłowice
ul. Mikołowska 4a, 41-400 Mysłowice, tel. 32 222 16 78, e-mail: [email protected]

Myszków
ul. Pułaskiego 6, 42-300 Myszków, tel. 34 315 91 48, faks 34 315 91 60

Piekary Śląskie
ul. Bytomska 92, 41-940 Piekary Śląskie, tel. 32 393 93 70, e-mail: [email protected]

Pszczyna
ul. 3 Maja 10, 43-200 Pszczyna, tel. 32 449 23 28, e-mail: [email protected]

Racibórz
pl. Okrzei 4, 47-400 Racibórz, tel. 32 459 73 22, e-mail: [email protected]

Ruda Śląska
ul. Niedurnego 44, 41-709 Ruda Śląska, tel. 32 248 62 81, e-mail: [email protected]

Rybnik
ul. 3 Maja 31, 44-200 Rybnik, tel. 32 422 83 00 wew. 35, lub 32 422 10 65, e-mail: [email protected]
Siemianowice Śląskie
ul. Michałkowicka 105, 41-100 Siemianowice Śl. tel. 32 760 53 92, e-mail: [email protected]

Sosnowiec
ul. Modrzejowska 32a (I piętro), 41-200 Sosnowiec, tel. 32 296 04 28, e-mail: [email protected]

Świętochłowice
ul. Katowicka 54, 41-600 Świętochłowice, tel. 32 349 18 42, e-mail: [email protected]

Tarnowskie Góry
ul. Sienkiewicza 16, 42-600 Tarnowskie Góry, tel. 32 381 81 07, e-mail: [email protected]

Tychy
ul. Grota-Roweckiego 42, 43-100 Tychy, tel. 32 776 36 77, www.konsument.umtychy.pl, [email protected]

Wodzisław Śląski
ul. Pszowska 92a, 44-300 Wodzisław Śląski, tel. 32 453 99 62, e-mail: [email protected]

Zabrze
ul. Powstańców Śląskich 5-7, 41-800 Zabrze, tel. 32 373 33 04, e-mail: [email protected]

Zawiercie
ul. Sienkiewicza 34, 42-400 Zawiercie, tel. 32 671 07 10, e-mail: [email protected]

Żory
ul. Rynek 6, 44-240 Żory, tel. 32 434 81 58, e-mail: [email protected]

Żywiec
ul. Krasińskiego 13, 34-300 Żywiec, tel. 33 861 24 24, e-mail: [email protected]
MOKR


*Michał Smolorz nie żyje ZDJĘCIA I WIDEO Z POGRZEBU
*Dramatyczny pożar kościoła w Orzeszu-Jaśkowicach [UNIKATOWE ZDJĘCIA I WIDEO]
*Ogólnopolski Ranking Szkół Ponadpodstawowych 2013 SPRAWDŹ NAJLEPSZE LICEA I TECHNIKA
*Horoskop na 2013 rok ZOBACZ, CO MÓWIĄ KARTY

Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Masz problem jako klient? Szukaj pomocy u rzecznika konsumentów [PORADNIK DZ] - Dziennik Zachodni