Ważne
    Apetyt na Flirty rośnie w miarę jeżdżenia

    Apetyt na Flirty rośnie w miarę jeżdżenia

    Michał Wroński

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    W środę minie miesiąc od wznowienia kolejowego połączenia z Katowic do Tychów. Ma to być zaczątek szybkiej kolei regionalnej, porównywalnej do tej, jaka kursuje w Trójmieście. Dzięki porozumieniu kolejarzy z tyskim samorządem podróżni z jednym biletem w ręku mogą prosto z pociągu przesiąść się do autobusu czy trolejbusu komunikacji miejskiej w Tychach.
    Jeden z internautów podpowiada w nadesłanym do naszej redakcji mailu: - Duża liczba pociągów jeździ poza szczytem, a zbyt mało jest w szczycie przewozowym. Poza tym godziny odjazdów są ciężkie do zapamiętania. Powinny być ułożone w miarę równych odstępach, na przykład co 20 lub 30 minut.

    Zastrzeżenia pasażerów budzi też fakt, że ostatni pociąg do Tychów odjeżdża z Katowic o godz.23.30, co praktycznie uniemożliwia powrót z jakiejkolwiek nocnej imprezy w stolicy regionu.
    Kolejarze zapewniają, że układając nowy rozkład jazdy (powinien być gotowy do końca kwietnia) uwzględnią postulaty pasażerów. Przestrzegają jednak, że z powodów technicznych ułożenie cyklicznego rozkładu dla linii kursujących przez dworzec w Katowicach będzie graniczyć z cudem.

    - W Ligocie zjeżdżają się pociągi, jadące od strony Wisły, Bielska- Białej i Rybnika. One też muszą o określonej porze wjechać na dworzec główny w Katowicach. Do tego dochodzą jeszcze pociągi spółki Intercity, na których rozkład nie mamy żadnego wpływu - mówi Barbara Szczerek, rzeczniczka katowickiego oddziału PKP Przewozy Regionalne. Niewielką liczbę nocnych kursów na linii Katowice-Tychy tłumaczy z kolei kosztami i bezpieczeństwem taboru. - Każdy Flirt wypuszczony do Tychów musi wrócić do Katowic, a po północy tą trasą jeździ po parę osób. Z ekonomicznego punktu widzenia takie połączenie nie miałoby uzasadnienia. Sposobem na stworzenie bardziej niezależnego od innych połączeń rozkładu jazdy Flirtów byłaby osobna linia dla kolei regionalnej, tak jak to ma miejsce w Trójmieście. Zdaniem kolejarzy nawet budowa dodatkowego peronu przy okazji modernizacji katowickiego dworca PKP ułatwiłaby im realizację tego postulatu. Tak właśnie stało się w Poznaniu, gdzie władze miasta zażyczyły sobie od kolei zbudowania na dworcu PKP dodatkowego peronu, przy którym ulokowano przystanek miejskiego szybkiego tramwaju.

    - Jeśli jakiś przewoźnik chce mieć specjalną linię i peron, to powinien wystąpić do swego właściciela i PKP PLK, by one z kolei zwróciły się z tym do nas - wyjaśnia Michał Wrzosek, rzecznik PKP. - Do nas jeszcze taka propozycja nie dotarła.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Strona z niedociągnięciami na tej linii

      adas (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 6

      http://kolej.wikidot.com/linia-tychy-miasto-katowice - to adres strony, na której spisane są wszystkie niedogodności występujące na tej linii. No i kasownikach nic w artykule nie ma. A to jest...rozwiń całość

      http://kolej.wikidot.com/linia-tychy-miasto-katowice - to adres strony, na której spisane są wszystkie niedogodności występujące na tej linii. No i kasownikach nic w artykule nie ma. A to jest chyba obecnie najbardziej potrzebne...zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama