Koleje Śląskie: Pasażerowie od kwietnia znowu pojadą...

    Koleje Śląskie: Pasażerowie od kwietnia znowu pojadą autobusami

    Michał Wroński

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Koleje Śląskie w kwietniu podstawią autobusy
    1/9
    przejdź do galerii

    Koleje Śląskie w kwietniu podstawią autobusy ©Arkadiusz Gola

    Szykuje się trudna wiosna dla pasażerów Kolei Śląskich. Wciąż jeszcze nie wiadomo, czy borykająca się z kosztami grudniowej katastrofy spółka nie wytnie z rozkładu jazdy części połączeń. Wiadomo natomiast, że i bez tego podróżnych czeka sporo utrudnień z powodu remontów, jakie niebawem na głównych szlakach w regionie rozpoczną PKP Polskie Linie Kolejowe.
    Ekipy remontowe pojawią się na dwóch głównych trasach pasażerskich w regionie: na "średnicy", czyli linii z Gliwic do Częstochowy, oraz na szlaku z Katowic przez Tychy do Bielska-Białej.

    ZOBACZ KONIECZNIE:
    TAKIMI AUTOBUSAMI POJADĄ PASAŻEROWIE KOLEI ŚLĄSKICH


    W przypadku tej drugiej prace zaczną się już 5 kwietnia. Wówczas zamknięty zostanie na 2 tygodnie jeden tor między Pszczyną a Kobiórem. Między 23 maja a 21 czerwca ekipy remontowe na tej samej trasie przeniosą się na odcinek Tychy-Kobiór (później kolejarze będą tam jeszcze działać przez kilka dni w lipcu i we wrześniu). Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK, zapewnia, że po zakończeniu prac - a obejmować będą one wzmocnienie podtorza, poprawę stanu technicznego przepustów i przejazdów, a także naprawę peronu w Żwakowie - znikną ograniczenia prędkości, które dziś w niektórych miejscach zmuszają pociągi do jazdy w tempie 30 km na godzinę.

    - Po zakończeniu robót na całym wyremontowanym odcinku będzie można jechać z prędkością 120 km na godzinę - deklaruje Krzysztof Łańcucki.

    Przedstawiciele PKP PLK podkreślają, że mimo remontu torowisk żaden pociąg nie zostanie odwołany. Ale to nie znaczy, że wszystko będzie po staremu. Do tej pory bowiem pociągi na trasie do Bielska-Białej kursowały wedle "taktu" (czyli w równych odstępach czasu). Teraz już tak nie będzie. Teraz, po dwóch wyjeżdżających z Katowic w 5-minutowym odstępie pociągach (o godzinie 14.44 i 14.49), na następny w stronę Bielska-Białej trzeba będzie czekać aż 55 minut. Dlatego Maciej Zaremba, rzecznik Kolei Śląskich, przestrzega pasażerów, by nie jeździli na pamięć.
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (8)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czy autor choć raz oglądał rozkład jazdy od 14 kwietnia???

      marek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 37 / 19

      Czy oglądał Pan choć raz ten rozkład i analizował legendę do niego??? Tak naprawdę to do Bielska autobusy są za tylko dwa pociągi i to na odcinku przez kilkadziesiąt dni. Średnica jak wiadomo jest...rozwiń całość

      Czy oglądał Pan choć raz ten rozkład i analizował legendę do niego??? Tak naprawdę to do Bielska autobusy są za tylko dwa pociągi i to na odcinku przez kilkadziesiąt dni. Średnica jak wiadomo jest zapełniona do max. Zawiercia, a autobusy są od Myszkowa do Częstochowy za parę pociągów po za tak zwanym szczytem przewozowym z jednym wyjątkiem pociąg po 16 z K-c. Tak więc czy to są wogóle jakieś poważne utrudnienia na tyle pociągów na Średnicy??? Śmiem twierdzić że nie. Jedynie do Gliwic będzie gorzej, ale ze względu na oszałamiającą prędkość jazdy to i tak może lepiej że zaczynają to w końcu robić, bo niedługo by tak się jeździło 10 km/h. A znając niechęć autora do nowego przewoźnika i zbyt wysokie wymagania względem niego, prosiłbym o równie wnikliwe zainteresowanie się tym kto te remonty robi, bo bardzo dziwne że za remonty obwinia Pan Koleje Śląskie które mimo remontów są milion razy nowsze i czystsze i pewniejsze niż poprzedni tak ukochany przez Ślązaków przewoźnik. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To chyba dobry moment, żeby zastanowić się

      wiczydło (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 34 / 29

      czy w ogóle ma sens połączenie np. pomiędzy Gliwicami i Katowicami dublujące się z autobusami? Dlaczego województwa dopłaca do dwóch konkurujących ze sobą przewoźników? Gdzie tu sens. Po tej linii...rozwiń całość

      czy w ogóle ma sens połączenie np. pomiędzy Gliwicami i Katowicami dublujące się z autobusami? Dlaczego województwa dopłaca do dwóch konkurujących ze sobą przewoźników? Gdzie tu sens. Po tej linii powinny być puszczane tylko pociągi dalekobieżne ze postojami w Katowicach i Gliwicach. Lokalna komunikacja powinna pozostać przy autobusach na głównych trasach i busikach (maszrutkach) na drugorzędnych. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      @wiczydło

      ptwx (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 21 / 21

      Ma sens ty perfidny d...ilu, bo to najpopularniejsza trasa tzw. średnica w regionie i chyba najbardziej wypełniona, pociągi pełne. Zresztą w szczycie tu pociągi jeżdżą nawet co 15 min i w każdym...rozwiń całość

      Ma sens ty perfidny d...ilu, bo to najpopularniejsza trasa tzw. średnica w regionie i chyba najbardziej wypełniona, pociągi pełne. Zresztą w szczycie tu pociągi jeżdżą nawet co 15 min i w każdym jest z 200 pasażerów, to raczej autobusy jeżdżą puste i je trzeba zlikwidować.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      koszty

      wrocławiak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 42 / 25

      A jeszcze będzie trzeba zapłacić zaległe rachunki za ten chaos- tak spokojnie jakieś 2 lata spłacania nieudolności lokalnej władzy. Dobrze, że przynajmniej robi się ciepło.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pasazerowie znowuz pojada autobusami...

      franek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 22 / 22

      Poki ludzie nie pozbeda sie teho nieudacznika z PO Nowaka i jego kolesiow,to bedzie tylko gorzej...Glosowaliscie na tych popaprancow,to teraz do roboty holota,do roboty...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pasazerowie znowuz pojada autobusami...

      franek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 24 / 22

      Poki ludzie nie pozbeda sie teho nieudacznika z PO Nowaka i jego kolesiow,to bedzie tylko gorzej...Glosowaliscie na tych popaprancow,to teraz do roboty holota,do roboty...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ale czego spodziewać się od DZ

      hmm.... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 39 / 39

      za grosz dziennikarskiej rzetelności.... tylko sensacja i sensacja...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Panie Wroński jak się daje taki tytuł

      jonik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 24

      to w treści artykułu trzeba umieć go uzasadnić a nie pisać tak głupio tylko po to by zachęcić do przeczytania. Tej sytuacji chyba nie są winne KŚ tylko konieczne remonty torowisk prawda? Radzę...rozwiń całość

      to w treści artykułu trzeba umieć go uzasadnić a nie pisać tak głupio tylko po to by zachęcić do przeczytania. Tej sytuacji chyba nie są winne KŚ tylko konieczne remonty torowisk prawda? Radzę wrócić do przedszkola dziennikarskiego i poprawić swój "warsztat".zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama