Dwa tunele wykopią pod Węgierską Górką

    Dwa tunele wykopią pod Węgierską Górką

    Łukasz Gardas

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Wszystko wskazuje na to, że dwa kolejne tunele, będące częścią powstającej drogi ekspresowej z Bielska-Białej do Zwardonia, powstaną w gminie Węgierska Górka.
    Od kilku miesięcy w dość szybkim tempie posuwa się budowa drogi ekspresowej S 69 z Bielska-Białej do Zwardonia. Postęp robót widać szczególnie w Lalikach, Zwardoniu i Bielsku-Białej, gdzie realizowana jest obwodnica wschodnia, która stanowić będzie ciąg trasy szybkiego ruchu prowadzącej do granicy ze Słowacją. To nią poprowadzony zostanie m.in. cały ruch tranzytowy, który teraz obciąża główne ulice w mieście.


    Zanosi się także na to, że oprócz największego w Europie tunelu pozamiejskiego drążonego właśnie w Lalikach (będzie miał 700 metrów długości), także na innym odcinku zastosowane zostaną podobne rozwiązania. Jak się dowiedzieliśmy, jest niemal pewne, że dwa tunele powstaną w gminie Węgierskia Górka.

    W siedzibie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie spotkali się przedstawiciele katowickiego oddziału, władze lokalne i projektanci, żeby porozmawiać o najlepszym z możliwych rozwiązań dla Węgierskiej Górki. Pod uwagę wzięto pięć wariantów przebiegu trasy, z czego dwa od razu odrzucono.

    - Przedstawiono nam koncepcję budowy estakady i tunelu. Oprócz tego zaproponowano też przebieg trasy przez środek wsi, na co z pewnością byśmy się nie zgodzili - mówi Piotr Tyrlik, wójt Węgierskiej Górki, uczestniczący w spotkaniu. Dodaje, że zorganizowali spotkania z mieszkańcami. Po konsultacjach, oprotestowali dwa z przedstawionych wariantów. - Wszyscy zgodnie uznali, że wydrążenie tunelu jest najlepszym rozwiązaniem - mówi Tyrlik.

    Podobnego zdania jest również Mieczysław Kotarzewski, szef żywieckiego Powiatowego Zarządu Dróg, który także był w Warszawie i opiniował ten etap budowy ekspresówki.

    - Tunel to rzeczywiście najlepsze z możliwych rozwiązań, bo można dokładnie wyliczyć koszty jego budowy i utrzymania. Z kolei budowa estakady jest ryzykowna, bo to teren osuwiskowy i w konsekwencji mogłoby się okazać, że wariant ten jest najdroższy - tłumaczy Kotarzewski.
    1 »

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      S 69

      kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 17

      Wspaniała droga z pięknymi widokami ,warto się przejechać i zobaczyć
      to na własne oczy.
      Zakopianka chyba niema szans.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama