Ważne
    Pszczyna: filar węzła nad DK 1 miał być rozebrany, a nadal...

    Pszczyna: filar węzła nad DK 1 miał być rozebrany, a nadal stoi

    J. Oreł, K. Świerkot

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Pszczyna: filar węzła nad DK 1 miał być rozebrany, a nadal stoi
    1/2
    przejdź do galerii

    ©ZDW Katowice

    Budowa północnej obwodnicy Pszczyny stanęła pod znakiem zapytania. Jeśli w ciągu kilku tygodni nie zostanie wyłoniona firma, która wykona poprawki na błędnie zaprojektowanym węźle obwodnicy, jego budowa zostanie wstrzymana.
    Przypomnijmy: wyburzyć trzeba jeden z już gotowych filarów pod wiadukt, a samą konstrukcję pszczyńskiego węzła wzmocnić. Okazało się bowiem, że firma projektująca węzeł popełniła błąd w obliczeniach dotyczący nośności obiektu. Projekt został już jednak poprawiony, teraz trzeba go jeszcze wcielić w życie.

    I tu pojawia się problem. Urzędnicy z Zarządu Dróg Wojewódzkich liczyli, że dodatkowe roboty na północnej obwodnicy Pszczyny wykona dotychczasowy wykonawca węzła - firma Mota Engil. Po czterech turach negocjacji strony jednak nie doszły do porozumienia. Spornym punktem jest cena, za jaką wykonawca robót może się podjąć poprawek.

    - Obecny wykonawca węzła obwodnicy żąda za wykonanie poprawek 1,75 mln zł. Nasz kosztorys inwestorski wynosi 1,2 mln zł - mówi Ryszard Pacer, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowciach.

    Więcej ZDW zapłacić nie może. - Musimy działać zgodnie z przepisami prawa - tłumaczy Pacer.

    Zbyt drogie poprawki


    Wykonawca poprawek taniej zrobić nie chce. - Kosztorys wykonania poprawek przez naszą firmę był najniższy, jaki mogliśmy przedstawić, został już obniżony do minimalnej możliwej kwoty - tłumaczy Katarzyna Dobrzańska-Junco, rzeczniczka Mota Engil. Kolejnych rozmów nie będzie.

    - Skoro cztery rundy negocjacji nie przyniosły efektu, wątpię, że coś da piąta i szósta - tłumaczy Pacer.

    Co będzie dalej z budową obwodnicy Pszczyny? - Albo wyłonimy wykonawcę w trybie przetargowym albo w innym trybie - mówi Pacer.

    Właśnie tzw. inny tryb jest analizowany przez prawników ZDW, bowiem procedura przetargowa najdłużej trwa, a co za tym idzie zmniejsza szanse na ukończenie inwestycji w terminie, czyli w październiku.

    ZDW wierzy jednak, że mimo wszystko budowa zostanie ukończona w tym roku. - Sądzę, że nawet jeśli trzeba będzie rozpisać przetarg, październikowy termin będzie możliwy. Mój optymizm wynika z tego, że sam węzeł mamy gotowy w 60 proc., a drogę w 40 proc. - wyjaśnia Pacer.
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a mialo byc tak pieeknie..

      Pszczyniak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 18 / 19

      Bez komentarza,jakos mnie to nie dziwi...przychodza mi na mysl slowa piosenki Cugowskiego '[...]forse wzial,potem zaczal pic,i z[...] wyszlo dno zero czyli nic'

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama