Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Milion wybiera pod napięciem

Beata Sypuła
Jeśli klienci firmy Vattenfall mieli w ubiegłym roku po raz pierwszy problem z dokonaniem wyboru taryfy - a kilka wariantów cen prądu było nowością na naszym rynku - to w tym roku wybór jest jeszcze trudniejszy. Dystrybutorzy energii zaczynają bowiem przypominać firmy telekomunikacyjne, których tabele ofert są coraz bardziej skomplikowane.

- Na pytanie, ile trzeba będzie płacić za prąd, nie ma dziś łatwej odpowiedzi. To bowiem zależy od wyboru, jakiego dokona klient między wieloma pakietami - mówi Łukasz Zimnoch, rzecznik firmy Vattenfall, która ma w województwie śląskim 1,1 mln klientów.

Pewne jest, że od lutego rachunki indywidualnych odbiorców energii na Górnym Śląsku wzrosną o 15,5 proc., średnio będą wyższe o 10 zł. Wszystkie oferty dla klientów zostały pogrupowane w pakiety.

- Osoby ceniące sobie dotychczasowe rozwiązania powinny wybrać pakiet "Klasycznie", w którym rachunki nadal będą otrzymywać papierowo. Otrzymają jednak dodatkowo gwarancję ceny - mówi Michał Mierzwa, kierownik działu klientów indywidualnych.

Osoby, którzy nie chcą czekać na listonosza i cenią sobie internet, powinny wybrać rozwiązanie "Online standard" lub "Online komfort". Będą otrzymywać na swój adres mejlowy fakturę elektroniczną. Klienci wybierający "Online komfort" otrzymają dodatkowo w pakiecie możliwość zapłaty za swój rachunek tzw. płatnością elektroniczną.

- Klient wraz z fakturą elektroniczną otrzymuje specjalny link, po kliknięciu w niego wybiera bank, gdzie posiada swoje konto bankowe - tłumaczy kierownik Mierzwa. - Następnie po zalogowaniu się do banku zobaczy już wypełniony i gotowy przelew za swój rachunek. Autoryzując przelew w sposób taki, jak do tej pory, zrealizuje płatność w szybki i komfortowy sposób.

Każdy przywykły do posługiwania się komputerem może w nim archiwizować rachunki, bez konieczności trzymania w domu opasłych teczek. Eliminując papier ratujemy lasy. - Oszczędzając Vattenfallowi kosztów wysyłki tradycyjnego rachunku, który trzeba wydrukować, zapakować, zapłacić poczcie za przesłanie, nic w zamian nie zyskuję - zaalarmował nas jednak Czytelnik. - Miesięcznie mam taką samą opłatę, jak przy korzystaniu z drogi tradycyjnej.

Według Mierzwy, brak obniżki miesięcznej opłaty stałej wynika z faktu, że droga jest technologia wykorzystywana przy przesyłce internetowej. - Oczywiście w miarę rozwoju technologii oraz wraz ze wzrostem liczby klientów korzystających z tego rozwiązania ceny dostępu do tych rozwiązań na rynku mogą ulec obniżeniu. Wtedy na pewno znajdzie to odzwierciedlenie w naszej ofercie - zapewnia Michał Mierzwa.

Zamiast korzyści finansowych firma oferuje jednak zyski... duchowe. Kto wybierze pakiet "Ekologicznie" zyskuje dwa razy więcej energii ekologicznej - ze źródeł odnawialnych, jak elektrownie wiatrowe, wodne itp. Dzisiaj obowiązujące przepisy nakazują w 2009 r. dostarczać klientom 8,7 proc. takiej energii. Wybór pakietu "Ekologicznie" przez miłośnika przyrody oznacza, że otrzyma "zielonej energii" 17,4 proc. Do tego - specjalny certyfikat ekologicznego klienta. Vattenfall tłumaczy, że w przypadku energii elektrycznej trudno o bycie naocznym świadkiem poczynionych oszczędności.

- Dlatego też certyfikat, który wydajemy klientowi, poza informacją o ilości ekologicznej energii powiadamia także, ile dwutlenku węgla nie zostanie wyemitowanego do atmosfery dzięki korzystaniu z tego produktu - wyjaśnia firma Vattenfall.

Klienci, którzy dbają o przyrodę, dostaną też ekologiczną torbę na zakupy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty