Część szlaku staropolskiego

    Część szlaku staropolskiego

    Janusz Strzelczyk

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Przejazd przez Janów Drogą Krajową nr 46 został zakwalifikowany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad do tegorocznego, generalnego remontu.
    Wybudowana zostanie nie tylko nowa nawierzchnia ulicy, ale także kanalizacja, chodniki.
    To wprawdzie tylko dwa kilometry, ale bardzo ważnej drogi, która jest w projekcie szlaku staropolskiego. Dla Janowa to dwa bardzo ważne kilometry.

    Pod koniec ubiegłego roku wyremontowano przejazd przez podczęstochowski Olsztyn, wraz z wybudowaniem ronda.

    Także na DK-46 trwa budowa obwodnicy Lublińca.


    Wreszcie więc na szlaku staropolskim zaczynają się inwestycje.

    Ideę szlaku staropolskiego wymyślono w Częstochowie przed trzem laty. Do Stowarzyszenia "Szlak Staropolski", należy 30 samorządów południowej, wschodniej i zachodniej Polski, w tym Wrocław, Lublin, Kielce, Częstochowa i Opole.

    Stowarzyszenie dąży do budowy drogi ekspresowej S - 46 (w ramach Drogi Krajowej 46) o przebiegu: Kudowa Zdrój - Kłodzko - Nysa - Opole - Częstochowa - Jędrzejów - Kielce - Kraśnik - Lublin - Dorohusk (Włodawa).

    Stowarzyszeniu udało się zbudować lobby złożone z parlamentarzystów, które popiera budowę szlaku, a konkretnie drogi ekspresowej S-46. Remonty w Janowie i Olsztynie to jaskółki większych inwestycji. Dla obu tych jurajskich, turystycznych miejscowości dobre drogi to bardzo ważny element programu propagowania i rozwoju turystyki. Włączenie do szlaku staropolskiego daje większe możliwości rozwoju gmin, przyciągnięcia inwestorów.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      więcej umiaru

      brainer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      a nie lepiej wybudować czyli zmodernizować połączenie drogowe Czestochowa- Opole i Częstochowa- Kielce jako połączenia międzyregionalne, a nie epatować "szlakiem" od granicy do granicy. Szlak to...rozwiń całość

      a nie lepiej wybudować czyli zmodernizować połączenie drogowe Czestochowa- Opole i Częstochowa- Kielce jako połączenia międzyregionalne, a nie epatować "szlakiem" od granicy do granicy. Szlak to człowieka trafia gdy ma jechać z Czewy do Opola. Łatwo o tani entuzjazm, ale gdy się policzy, że na 2 kilometry czy półtora "szlaku" Stowarzyszenie potrzebowało 3 lata, to widać, że ma ono zapewniony byt do końca świata! zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama