Zainwestowanie w tzw. city placement, czyli przedstawianie stolicy aglomeracji na dużym ekranie zalecili autorzy Strategii Promocji Katowic. Proponowany budżet, który w przedsięwzięcie miałoby zainwestować miasto to 700 tys. zł.
- Najpopularniejszy w ostatnich latach film fabularny, z akcją osadzoną w Katowicach, a przy okazji w ogóle jeden z najchętniej oglądanych polskich filmów fabularnych, czyli "Jesteś Bogiem" z roku 2012 w reż. Leszka Dawida, skupia się na historii Magika i zespołu Paktofonika, dla której Katowice stanowią jedynie dość jednoznacznie szare tło przełomu wieków. Z kolei emitowany w Telewizji Polskiej w latach 1999-2008 serial telewizyjny "Święta wojna", ukazujący perypetie Bercika i jego żony Andzi, którzy w swym katowickim mieszkaniu goszczą dawnego przyjaciela z Warszawy - Zbyszka, opierał się głownie na umacnianiu stereotypowych wyobrażeń na temat różnic pomiędzy "hanysami" i "gorolami" - czytamy w strategii.
Tymczasem strategia zakłada, że miasto ma być promowane jako miejsce nowoczesne, dalekie od stereotypów przeszłości, alternatywne, dobre do mieszkania, inwestowania, pracy, czy nauki. Film, którego jednym z bohaterów miałyby być Katowice, ma pokazać właśnie takie oblicze stolicy Górnego Śląska.
- Pracujemy nad tym przedsięwzięciem. Mierzymy wysoko, w najwyższą polską półkę - mówi Waldemar Bojarun, naczelnik Wydziału Promocji w Katowicach. - Niebawem będę mógł podać więcej szczegółów. Mogę powiedzieć tyle, że będzie to film fabularny, którego akcja dzieje się w Katowicach - dodaje.
W Katowicach kręcony już od ubiegłego roku jest film Ingmara Vilqista i Adama Sikory "Miłość w mieście ogrodów". Obraz opowiada historię miłosną, a dzieje się w bliżej nieokreślonej przyszłości. Reżyser i operator zaprzeczyli jakoby film był promocją Katowic. Bojarun potwierdza, że nie o ten film miastu chodzi.
City placement, to metoda promocji wykorzystywana na świecie od lat. Jednym z najgłośniejszych przykładów był obraz Woodego Allena "Vicky, Christina, Barcelona". Piękne hiszpańskie miasto było i na ekranie i w tytule oraz w piosence promującej film. Za to wszystko władze Barcelony zapłaciły ok. 2 mln euro. Narzędzie jest tez coraz bardziej popularne na rodzimym rynku.
- Największe polskie miasta, coraz chętniej korzystają z lokowania akcji i budżetów promocyjnych w filmach fabularnych i serialach telewizyjnych. W serialach "Tancerze" i "Pierwsza miłość" jedną z głównych ról zagrał odpowiednio korzystnie filmowany Wrocław, zaś w popularnym "Prawie Agaty" poszczególne sceny serialu przedzielają efektowne panoramy tętniącej życiem Warszawy - przekonują autorzy strategii.
Planujesz spędzić wieczór w domu przed telewizorem? Nie wiesz, co obejrzeć? Sprawdź aktualny program tv!
*Kutz: Autonomia okazała się oszustwem. Ślązakom należy się status mniejszości etnicznej [WYWIAD RZEKA]
*TYLKO W DZ: Niesamowite zdjęcia górników i kopalń z XIX w. Maxa Steckla
*Cygańskie wesele w Rudzie Śl. On - 21 lat, ona 16 lat. ZOBACZ ZDJĘCIA Z ZABAWY
*Serial Anna German [STRESZCZENIA ODCINKÓW]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?