Tramwaje Śląskie w Zagłębiu jeżdżą autobusami. Remont linii...

    Tramwaje Śląskie w Zagłębiu jeżdżą autobusami. Remont linii 15

    Tomasz Szymczyk

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Tramwaj na Środuli zobaczymy dopiero we wrześniu
    1/2
    przejdź do galerii

    Tramwaj na Środuli zobaczymy dopiero we wrześniu
    ©tomasz szymczyk

    Dzisiaj rusza remont linii tramwajowej z centrum Sosnowca do pętli w Zagórzu. To najmłodsza sosnowiecka linia tramwajowa, ale jednocześnie jedna z najbardziej zdewastowanych. Po remoncie tramwaje mają pojechać szybciej, na szynach mają się również pojawić nowe wozy.
    - Cieszą nas prace związane z remontem trasy "15", jak również unowocześnienie taboru na tej trasie. To pierwsza od wielu lat tramwajowa inwestycja w mieście, dlatego przyjmujemy ją z radością. Wierzymy, że mieszkańcy też będą zadowoleni - mówi Krzysztof Polaczkiewicz z biura prasowego sosnowieckiego Urzędu Miasta.

    Na czas remontu pasażerowie muszą przygotować się jednak na zmiany. Tramwaje nie będą bowiem kursowały na odcinku od Zagórza do Parku Sieleckiego.
    Linia nr 15 od strony Katowic będzie kursowała do Pętli Będzińskiej w dzielnicy Pogoń, w takcie trzydziestominutowym. Aby zapewnić dotychczasową piętnastominutową częstotliwość w kierunku Szopienic i Katowic, nad Brynicę zawita linia nr 36. Dotychczas kursowała ona między katowickimi dzielnicami Brynów i Zawodzie, teraz dojedzie do centrum Sosnowca, zawracając ul. Sienkiewicza, Małachowskiego i 3 Maja.

    - Na odcinku Zagórze Osiedle - Sosnowiec Urząd Miasta zostanie uruchomiona linia autobusowa T-15. Trasa w kierunku Zagórza pobiegnie ulicami Mościckiego, 3 Maja, Blachnickiego i Braci Mieroszewskich, a w kierunku Urzędu Miasta Braci Mieroszewskich, Lenartowicza, Blachnickiego, 3 Maja i Mościckiego. Przystanek początkowy Sosnowiec Urząd Miasta będzie zlokalizowany na obecnym stanowisku dla linii nr 622 w kierunku Kazimierza Górniczego - informuje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich SA.

    Remont na trasie do Zagórza ma potrwać do września. W 2014 roku zmodernizowany zostanie odcinek od Parku Sieleckiego do "Ślimaka".

    Modernizacja całej linii tramwajowej z centrum Sosnowca do Zagórza obejmie również remont peronów przystankowych. Modernizacją objęte zostały również przejazdy przez tory tramwajowe w ciągu ul. 3 Maja na skrzyżowaniach z ul. Parkową i Mościckiego. To zadanie zrealizowane będzie w 2014 roku. Prace w Sosnowcu pochłoną 32,3 miliona złotych. Wykonawcą robót jest firma ZUE SA. W najbliższym czasie Tramwaje Śląskie rozpoczną również remont torów m.in. w Zabrzu i Chorzowie.




    *Kutz: Autonomia okazała się oszustwem. Ślązakom należy się status mniejszości etnicznej [WYWIAD RZEKA]
    *TYLKO W DZ: Niesamowite zdjęcia górników i kopalń z XIX w. Maxa Steckla
    *Cygańskie wesele w Rudzie Śl. On - 21 lat, ona 16 lat. ZOBACZ ZDJĘCIA Z ZABAWY
    *Serial Anna German [STRESZCZENIA ODCINKÓW]

    Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dlaczego akurat piętnastka?

      Alf (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 38 / 23

      Fajnie, że wreszcie się w Zagłębiu coś robi przy tramwajach. Pozostaje tylko pytanie, dlaczego akurat linia na Zagórze? Przecież trasy do Dańdówki, Pogoni czy Milowic są znacznie bardziej oblegane...rozwiń całość

      Fajnie, że wreszcie się w Zagłębiu coś robi przy tramwajach. Pozostaje tylko pytanie, dlaczego akurat linia na Zagórze? Przecież trasy do Dańdówki, Pogoni czy Milowic są znacznie bardziej oblegane przez pasażerów i równie zdezelowane! A na Zagórze ludzie mają do dyspozycji całe stado autobusów dublujących ten tramwaj. I raczej wybierają autobus, którym dotrą dalej - na Gwiezdną lub w kierunku Dąbrowy. Piętnastka też miałaby sens, gdyby ją przedłużyć. A tak - mało kto nią jeździ.
      W pierwszej kolejności to linia 21 powinna być w całości zmodernizowana, jako najbardziej oblegana przez pasażerów, wszak łączy trzy największe miasta Zagłębia. Żal też patrzeć na rozpadające się tory linii 27 do Kazimierza - chyba najbardziej malowniczej w całym GOP. A jeszcze większy żal po zaoranym torowisku malowniczej linii 25 do Wojkowic.... Oby inne zagłębiowskie linie tak nie skończyły.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama